Finne en bonustur i F (CT)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Norfindir, 03. mai 2016.

1. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Har ferie i uke 46 og 47, en CT og drøye 100k bonuspoeng til gode.. Så siden arbeidsgiveren min fikk stoppa Megado for meg tenkte jeg å finne en fin tur, helst i F, i den ferien som er spikra.

Målet er selvfølgelig en tur med Lufthansa F, og dermed få en tur innom FCT, men det er jo ikke mulig så langt ute, så jeg begynner derfor med å se på hvilke muligeter som finnes, f.eks. FRA-BKK

Et kjapt søk med united sin søkemotor gir meg følgende:

Thai:
    upload_2016-5-3_21-56-34.png
    Betyr det at jeg kan prøve å ringe Estland for å booke denne?

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare ringe Tallinn, men minimum for F er 120 tusen(finnes vel ingen F innen Europa? isåfall er det 80K)
    120K er til midt østen og Afrika. 150 til USA og 190 til Asia, samt 240 til Australia.
    Muligens jeg tenker feil, og du vill bruke CT på deg selv? isåfall kommer du langt med 100K. Ring og bestill os Tallinn, så avbestiller du eller endrer til Lufthansa F når det nærmer seg om det åpner seg award seter ;)

3. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    tenkte å bare bestille til meg selv ja :) så 95k til bkk

takker. skal prøve i morra

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at Lufthansa ikke flyr F til BKK..
    Om jeg hadde en gitt periode hadde jeg booket Asiana til ICN og blitt noen dager der.
    Deretter tatt turen til HKG og videre 23 timer senere til BKK i F for å holde meg i BKK 23 timer før retur til LHR. :)

Poenget med utreise til ICN er at du kan være fleksibel med når du finner LH F.

5. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Men på CT kan du ikke ta en slik routing. Max 24 stopp underveis, og kun et stopp per verdensdel.

6. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Denne routingen burde fungere. Et stopp gjelder kun transittsone, ikke avgang- og ankomstsonen.

7. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Var ikke klar over at LH ikke flyr F til BKK. Hvilke destinasjoner har de det til?

Klarer meg veldig fint med FCL også om denne i Thai F går igjennom.

8. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    De har i alle fall ICN og HND som er mulig å finne. I tillegg flyr de til HKG og SIN, men disse er vanskelige. Godt mulig det finnes flere destinasjoner, men det husker jeg ikke i farta.

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer ikke inn på FCL i FRA/MUC om du reiser Thai F (med mindre noe har blitt endret i det siste), kun Senator Lounge.
    I BKK har du selvsagt full pakke med Thai F.

10. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, det var jeg heller ikke klar over. For meg er selve flyturen viktigst da det nok er siste sjangse for en tur i F på lenge (om jeg noen gang får det igjen). Det gjør det mer aktuellt å vurdere andre flyplasser også som LHR.

F opplevelsen på BKK hadde vært fint å få med seg uansett.. Er det kun Thai F som får egen innsjekking mm eller alle Star F?

Ser også ut som at ANA har noe ledig via NRT.. Men mener jeg har sett at slik routing ikke blir godtatt av Talinn?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forstod det som at du skulle ha Thai F ut fra BKK, hvis du skal fly med andre selskaper avhenger det helt hvilke avtaler de har.

Luftwaffe skjermer f.eks sine First terminaler gjennom at de er eksklusive klubber for deres top tier medlemmer, at First reisende kommer inn er da som inviterte gjester.

Usikker på hvordan Thai gjør dette.

Aner ikke, men det vet sikkert noen andre :)

12. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    takk for gode svar :)

13. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    har bestemt meg for å ta det som er tilgjengelig nå og en uke i BKK :) Ser ut som at det er gode F muligheter fra FRA, MUC, CDG og LHR

Da har jeg iallefall noe å se frem til mens mange av dere drar på Megado! (bitter jeg? neida! :rolleyes:)

RoadKing liker dette
  14. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Nå rakk jeg ikke ringe i dag, men da kan jeg jo spørre hva dere tror er best utgangspunkt.

Utgangspunkt Europa til BKK i thai first

FRA og MUC gir tilgang til senator
    FRA er A380 mens MUC er 747
    CDG har Star Alliance first class lounge og flyr A380
    LHR har Silverkris og United first lounge og A380

Kommer nok uansett til å dra kvelden før fra OSL

Retur blir via FRA.

15. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,433
    Bonuspoeng:
    183
    Cdg+A380 :)

Are liker dette
  16. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Som solo-traveller, ville jeg heller sjekke ut OL-byen Rio.
    Da får du 13 timers dag-flight fra FRA, dersom de ikke har rotet til programmet sitt.

17. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser den. Men viktigste nå er å sikre en F award og heller vurdere mulig endring om det skulle dukke opp en LH F noen sted

18. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som de fleste vi ta turen i first i Asia med f.eks LH. Er det forde det er flest seter den veien. Jeg kunne godt tenke med turen over til statene, hvor prisen også er lavere kun 150 000 eb poeng.

19. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste velger Asia pga muligheten til å booke F i god tid og bytte en av reisene til LH.
    Til Sør-Amerika finnes ikke andre F muligheter enn Lufthansa.
    Men det er mulig å finne løsninger, en kompis av meg sitter nå i First Class terminal og venter på sin Flight til Mexico :) Tur/retur med lufthansa. Hans mål var å fly First, destinasjonen var i utgangspunktet sekundær.
    Jeg fant reise med ANA, Thai og Lufthansa alle i F men da ble oppholdet kun 30 timer :D
    Personlig kunne jeg hoppet på noe slikt, men forstår at det blir i overkant mye fly :)

RoadKing and Fredrik81 like this.
  20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    ICN og HKG er samme transitsone, kan kun ha en mellomlanding i tredje(transit)sone ifølge EB-regler. Og ikke mer enn 23t på hvert transittstopp. SIN/BKK/KUL/UDM ligger i samme destinasjonssone, så her er det mulig å trikse.

Del denne siden