First/business til USA

Tråd i 'Bonushjelp' startet av USAsia, 04. sept 2016.

  1. USAsia

    USAsia Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg og fruen har planer om å reise til USA neste sommer, og drømmen er å fly første klasse med Lufthansa. Planen er derfor å i første omgang bestille business-billetter, og så eventuelt endre til første klasse dersom noe dukker opp 14 dager før.

    Jeg har søkt vha KVS tool, men finner ikke noen ledige business-billetter uansett hvilke byer i USA jeg søker til (tidligst 19. juli). Unntaket er flyruter via Tokyo, og det er uaktuelt. Jeg finner også økonomi-seter tilgjengelig, men det er også uaktuelt.

    Jeg har også forsøkt å søke på SAS sine sider, men får ikke opp noen ledige på business der heller.

    Er det noen som vet om billettene ikke er lagt ut enda, eller er det rett og slett fullt til alle destinasjoner? Noen tips?
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er generelt mye vanskeligere å få billetter i høysesong. Sommerferie, påske og juleferie. Litt forde det legges ut lite billetter og forde det er rimelig mange som vil reise da. De forskjellige selskapene legger ut rewardbilletter forskjellig. Sikkert noen som har en oversikt. Tipset er vel å sjekke minst engang i uka og oftere når det nærmer seg.
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du skal til USA, hadde jeg kanskje gjort en booking med Austrian i Business class. De pleier å ha relativt brukbart med award seter.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    United pleier å ha sine ut fra LHR, men er ikke i nærheten av LH, har bedre tilgjengelighet. Ta Austrian om du finner, skal være bra i følge anmeldelser.
     
  5. USAsia

    USAsia Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tilbakemeldingene :) Jeg glemte å spesifisere at vi har tenkt oss til området rundt Rocky Mountains, så et greit utgangspunkt er f.eks. Las Vegas, San Francisco, Denver e.l. Austrian flyr vel bare til Washington og New York, så da er vi eventuelt avhengig av en innenrikstur i USA i tillegg.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du mest sansynlig ta et innenriks om du er så heldig å finne Biz eller First i sommer.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Austrian (OS) skal starte opp LAX, og de flyr også til Chicago (som jo er sentral med tanke på viderereise). Reiste med OS i sommer til ORD, de lander ved 1330-tiden så man har tid til videreforbindelse samme dag. Denver eller Las Vegas er jo ikke lange strekket derfra, så man overlever jo evt det på økonomi også. Austrian var helt toppers i business, men måtte reise med 0640-avgangen fra OSL...
     

Del denne siden