Flying Blue status match mot betaling verdt det?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av turaga008, 26. juni 2024.

  1. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, Flying Blue kjører statusmatch for UK residents (og div andre land) hvor jeg får matchet Lufthansa Senator til enten FB Gold eller Platinum for 300 eller 400 EUR. Det vil da vare 12 mnd fra godkjent dato.

    Det jeg kikker litt på da er om det er noen store fordeler å ha Flying Blue Gold/Platinum fremfor å bare vente til 1. Sep når SAS går fullt inn i Skyteam og de med EBG får Skyteam "Gold" fordeler? Jeg tenker da først og fremst hos Air France.

    tl;dr er 300/400EUR verdt å betale for FBG Gold eller Platinum for 12mnd hvis man skal fly litt (typ 4-6 round trips i året) med Air France, eller er det liten forskjell når man senere får Skyteam "Gold"?

    Takk! :)

    edit: obs, ser ut som det går helt fint å putte inn Norge som land også!
     
    Last edited: 26. juni 2024
  2. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    575
    Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det er 199€ for Gold og 399€ for Platinum.
    Ser ikke ut som det er noe spess fordeler med Plat.
    Litt som SAS Gold vs SAS Diamant.
    Du får tilgange til AF First Bonus Reward tickets som Plat.
    Hvist du mister SAS Gold statusen din i 2024 så ville jeg kjøpt denne for 199€.
    Da får du Gold i 6-10mnd extra hvist du mister SAS Gold din i 2024.
    Kan også hende at du kan matche denne KLM/AF mot andre senere i 2025.
    Har du SAS Gold i 2025 og lenger så er fordelene små.
    ---
    https://flyingblue.statusmatch.com/
    ---

    match24.png
     
    turaga008 liker dette
  3. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Som med Miles & More-kampanjen blir det vel spørsmål om man klarer å opprettholde status. Hvis nei, bør man ha en plan for hva man skal bruke den midlertidige toppstatusen til.

    Med alle matchene som pågår nå, er det lett å bli fristet til å betale noen tusenlapper for noe som man egentlig ikke får brukt i det hele tatt.

    Feks hjelper det lite med tilgang til F hos AF når man ser hvor mange poeng det koster. Uten kredittkort-opptjening virker det utopisk å klare å få til det.
     

Del denne siden