Flyr BA i First, men får ikke tilgang til Concorde Room

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 25. juni 2018.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha gledet meg mer enn et halvår, skal jeg i morgen endelig få sjansen til å forsøke BA First. Spesielt har jeg sett fram til å utforske Concorde Room, og ringte nettopp telefontjenesten for F-passasjerer (You First) for å reservere et Cabanas-room for litt ekstra avslapping.

    Etter 4 minutter i telefonkø, fikk jeg prate med et svært hyggelig kar. Han sa at han måtte undersøke saken, så han tilbød seg å ringe tilbake så jeg skulle slippe å vente i telefonen. Fine saker. Etter en halvtimes tid ringer han tilbake og beklager at han har dårlige nyheter. Jeg tenker at det sikkert betyr at det ikke er mulig å reservere Cabanas-rommene på forhånd, noe som i og for seg er helt greit - eller kanskje at de allerede er fullbooket. Greit det også, men bittelitt skuffende. Men det skulle vise seg å være langt verre.

    Faktisk har jeg ikke tilgang til Concorde Room i det hele tatt. Jeg blir måpende stum, og kjemper med klump i halsen før jeg får stammet fram et "hvorfor" mellom dirrende lepper. Han forklarer at siden jeg lander på terminal 5, mens flyet mitt videre til Vancouver går fra terminal 3, så slipper de meg ikke inn i Concorde Room selv om jeg har billett i førsteklasse. Visstnok ikke noe BA kan gjøre noe med, ettersom jeg må ha et gyldig boardingkort til en avgang i T5 for å komme forbi sikkerhetskontrollen.

    Så nå må jeg nøye meg med First Galleries i T3 i åtte timer. Forhåpentligvis til å holde ut det også.

    Men... buhuuuu...
     
  2. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sikkert helt standard prosedyre for folk som flyr Oneworld hele tiden, men JØSS det var utrolig kjipt! Jeg har 60-70000 poeng med Oneworld, og den dagen jeg har nok til å fly F så vil det ødelegge ALT å ikke få slippe inn i Concorde room. Det var utrolig kjipt :( #empati
     
    Robert H liker dette
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for medfølelsen - det hjelper ganske mye.

    Ble kanskje litt overreaksjon i stad, kanskje delvis fordi billetten jeg reiser på ikke er betalt med poeng, men med hardt ervervede lønnskroner.

    Men nå har jeg sjekket loungetilbudet på T3, og det er jo mye spennende å utforske der også. Så humøret er virkelig på vei tilbake - og det skulle jo egentlig bare mangle, jeg skal jo fly F med BA, og kan gå bananas i en haug ulike lounger som ser kanonbra ut: https://www.oneworld.com/ffp/lounge-access/-/loungeaccess/LHR/-1

    Noen tips fra erfarne loungfarere?
     
    NoLimit and RoadKing like this.
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke fortvil! T3 har noen dig lounger. Cathay og Qantas på T3 er topp. Concorde er ok, men disse to er faktisk bedre. Kos deg!

    Hvor skal du reise @Robert H ?
     
    Robert H liker dette
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eg er ingen 1W-farar, men eg forstår verkeleg at dette førde til ein liten nedtur reint humørmessig... Medkjensle herifrå òg!
     
    Robert H liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jippi - kvelden før avreise er ferd med å bli stadig bedre! Vet noen om noen av de nevnte har avlukker med mulighet for en liten pre-flight nap?

    Jeg reiser forøvrig til Vancouver, og merker at reisefeberen begynner å herje i kroppen - herlig!
     
    Eddie47 liker dette
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig du kan bruke trikset med å booke en fully refundable for å komme gjennom security på T5, for deretter å entre concorde med F-billetten. Spesielt når du har 8 timer!
     
    Robert H liker dette
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke det en deilig følelse? :)

    Besøker du Cathay eller Qantas utenom rushtid ser det masse plass. Men du er vel ikke der for å sove? Er du ikke der for free børst?? ;)
     
    Robert H liker dette
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg går av og til fra Concorde room til First loungen for å spise lunch... kjeder meg faktisk litt i denne concorde loungen..
     
    Wiolenze and Robert H like this.
  10. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært flere ganger i disse loungene, og har du mange timer å slå ihjel er det ikke noe problem å sove litt, her og der ;)
     
    Robert H liker dette
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he.. jo, men så er det gjerne slik at det første presser seg på etter det siste (spesielt når jeg starter dagen 04:00, hvis jeg i det hele tatt får sove) :)
     
    FFlyer liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, takk :)
     
    Kristian liker dette
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Som deLillos så presist uttrykte det: Har du noengang hørt slike fortrøstningsfulle ord? :)
     
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Fristende, men sikkert grusomt ubehagelig hvis jeg blir tatt.

    Tenkt opptrinn i Concorde Room mens jeg glad og fornøyd glaner ut av vinduet, gurgler champagne og gomler røkelaks, samtidig som en bister, uniformert fyr fra BA nærmer seg plassen min - mens han på slep ledsages av tre gjengmedlemmer fra en skummel bande, utstyrt metallfragmenter både her og der på kroppen, ikke minst i ansiktet: "Mr.! MR.! Hey - MISTER!! What the f* are you trying to do??
     
  15. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det vil fungere uansett da den billetten du bestiller er for økonomi. Den andre F billetten er jo for en avgang fra T3 og da vil de nok ikke slippe deg inn uansett. Husk at T5 har conformity også. Cathay har en kjempeflott lounge på T3 så den må du besøke. God tur :)
     
    Robert H liker dette
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dette vi ikke vet.
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette hørtes rart ut. Kona fløy ba F i vinter og mener bestemt flyet til JFK gikk fra t3, men hun var på ccr i timesvis
     
    Robert H liker dette
  18. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    @haakonks og @Bernd var nylig på lounge-safari på Heathrow. Her finner du en god oversikt over loungene i T3 - Cathay First er tydeligvis stedet å være - og i tillegg fremgår det at det er mulig å reise mellom T5 og T3. God tur! :)
     
    Bernd and Robert H like this.
  19. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Skulle nettopp svare. Selv om det fyren sa stemmer, og du virkelig ikke kan snakke deg gjennom security i T5 (du skal til CCR!) kan du fint ta shuttle buss fra T3 til T5 uten å vise billett (gikk i hvert fall bra for oss i mai) - og vipps er du i CCR. Når det er sagt, er BA First lounge i T3 sammenlignbar med CCR (den har dining, det har ikke BA F lounge i T5), og Cathay F i T3 er til og med bedre - synes jeg - enn CCR, der det kan være litt umotivert service. Ta gjerne også en tur innom Cathay business for å få en drink fra baren og AA F lounge for å runde av :)
    Send rapport om hvordan det gikk!

    Edit: Skulle virkelig bare mangle at du får tilgang! Du har first billett, la dem bære deg til CCR om de må. BA sin kundeservice er elendig, men grensen må gå et sted. Rant over :)
     
    Last edited: 26. juni 2018
    Are, petterel, Robert H and 5 others like this.
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    JFK går kun fra T5. Følgende langdistanse går fra T3:
    • Cape Town
    • Denver
    • Las Vegas
    • Miami
    • Nairobi
    • Phoenix
    • Vancouver
     
    anders82 liker dette

Del denne siden