FT i immigrasjon på BKK med Biz?

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 23. aug 2023.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Leste på et annet forum at det er mulig med Fast Track i immigrasjon på BKK når en flyr Biz.
    Jeg mellomlander der med OS på vei til Japan og med NH på vei hjem. Og har tenkt meg inn til byen begge ganger.

    "Gå på business/First FT (dårlig skiltet) og vis boarding passet".

    Noen med erfaring?
     
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ikke husker feil, er det en fastrack hvis han holder helt til høyre. Gikk der selv for et par uker siden, men husker ikke nøyaktig hvor det lå utenom at det _var_ skiltet
     
    Maggie liker dette
  3. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    3,956
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det stemmer. Hold helt til høyre ved immigration. Det er ok skiltet. Mye tid å spare. Vel så viktig er fast track på vei hjem. Den er vanskeligere å finne og ligger helt til høyre, nesten bak trappen opp til security/departure. Dårlig skiltet. Vi passerte for en uke siden og utgjorde 4 av 6 passasjerer som gikk igjennom. I motsetning til de 150+ i regulær kø.
     
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Samme som over. Bare litt tilleggsinfo. Når du skal til utland er det skiltet med Security/Departure mot høyre opp trappa, men du må i stedet gå mot venstre hvor det kun er skiltet «Domestic/Fast track». Kan absolutt være forvirrende, ja.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Til høyre ved ankomst, Check!
    Men til høyre eller venstre ved avgang? Og er det før eller etter lounge? Har bare dratt fra BKK en gang og det var med TG F. Da var det innsjekk helt til venstre (hvis jeg husker korrekt..) og sikkert «immigrasjon» / sikkerhet ifm innsjekk?
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Ved avgang og hvis du står ved innsjekk og ser inn mot security er det helt til høyre, inngangen er på samme planet (ikke ta rulletrapp opp) og ligger så å si helt i hjørner
     
    Points4Fun and indahla like this.
  7. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Er det en på begge sider da? :) Mener å huske at vi gikk helt til venstre når jeg var i Mai.
     
    Rscott liker dette
  8. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Er helt sikker på at vi måtte gå til venstre (for trappen som går opp), og på samme nivå for noen uker siden. Men det er korrekt at det ligger til høyre i avgangshallen. Husker det godt siden vi spurte spesielt ettersom det sto "domestic" på skiltet, og vi skulle til internasjonal hall.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden