Jeg mener jeg fikk tilbake både poeng og penger da jeg avbestilte en LH bonus tur jeg hadde bestilt via www.sas.no tidligere i år. Da jeg gjorde det samme for en uke siden fikk jeg poengene med en gang, men ingen penger. Diamant epost svarte raskt at det var til manuell behandling og når jeg fikk pengene var det trukket fra 450,- i gebyr og jeg fikk denne forklaringen: "Avgiften på 450 NOK är Star Alliance avgiften som alltid tas ut när man bokar biljetter där Star Alliance bolag är inblandad i resan. Denna avgift ersätter den gamla bränsleskatten med en fast summa. Denna avgift är ej återbetalningsbar vid avbokning av i enlighet med biljettreglerna för SAS EuroBonus." Så enten blir det en heads up til andre siden det faktisk står at billetten er refunderbar når man bestiller, eller så gir noen meg et svar på at her har det blitt en feil og jeg har 450,- tilgode
Det kan jo være at TS sin avbestilling med LH gikk under Covid reglene der en både fikk igjen gebyr og eventuelt utgått CT. Det var vel i virksomhet både mot øst og vest en periode og gjelder fram til nyttår til asia? er det?
Avbestilte selv en tur med SA forleden der alle avgiftene samt gebyret ble refundert. Denne var bestilt i november. Så tydeligvis forskjellsbehandling