God søndag fra Wien

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av tommy777, 16. febr 2014.

1. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra herlige Wien.

Herlig at fruen kom over for ett par dager R&R, vi hadde en kjempefin dag her i går som ble avsluttet med en bedre middag hos Meinl. Litt for avansert for min smak, men det gikk ned.

Til sengs tidlig og etter 6 timer på nebbet, var man lys våken.

Blir Champagnebruch om noen timer her på Imperial før fruen reiser hjem på eftan i LH First mens jeg blir til onsdag.

Nyt søndagen

2. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,231
    Bonuspoeng:
    113
    Tjo bing! Lett i hodet etter en svært drøy borboun & cola i badestampen. Tror jeg kommer til å sove veldig godt. bai bai

Fnate liker dette
  3. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Mornings fra Berlin. Trøtt i trynet men sånn er det når Dass Kaptein bestemmer seg for å lande 40 min før skjema :p

Veldig fornøyd med AB Business. Mer om det senere ;)

Snart videre nordover. København og så Kristiansand i ettermiddag.

Ha en god søndag :)

Fnate and tommy777 like this.
  4. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Grdomf fra det Sørlandske!
    Her er man definitivt ikke lett i hodet etter en skikkelig guttefest i går. Og så ringer jobbtelefonen kl 9 om noe som har gått galt og må fikses straks. Så her sitter man da, og venter på at en IT kar skal ringe tilbake. For jeg vil tilbake i senga fort som rakker'n!

Natta!

5. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,284
    Bonuspoeng:
    113
    God søndag fra Lillestrøm. Småkjørt i kroppen etter en lang ferd i går.

Gleder meg sykt til å lese rapportene dine.

Cecilie liker dette
  6. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,231
    Bonuspoeng:
    113
    G'moorgen .. her skinner solen og jeg sitter her med siste innspurt på jobbhelgen. Litt sur på Fox som sender NASCAR istedet for Arsenal-Liverpool - men sånn er det ... Går på den spanske sportskanalen, men da jeg ikke har meksikanserpakken, hjelper det meg lite ..

7. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Luftfartsbransjen er et utakknemlig yrke. Hadde en tur til Oslo nå hvor crewet gjorde en heroisk jobb med å finne ut hvem som eide et nettbrett som ble funnet. Et barn åpenbart, spørsmålet var hvordan få det raskest mulig til eier. De sporet opp eier og nettbrettet er nå på tur til tromsø igjen i stedet for å bli lagt i lost and found på gardermoen, ekstrajobben påtok en flyvertinne seg. God stemning.

.....helt til innflyvninga. Rush hour inn til OSL. Vi måtte ta en strafferunde fordi ATC ikke klarte håndtere flyene. Til slutt ble vi 15 minutter sene, pga vektorering og strafferunder med ATC selv om vi gikk på rute. En pandion satt på en rad foran meg. DÆVEN for en usedvanlig drittsekk. Selv om man er VIP trenger man pokker ikke kjefte opp unge, vennlige flyvertinner. SÆRLIG ikke for noe de ikke kan noe for, og selv om han sa "SAS er for helvete bare rot og tull!" så hadde ikke SAS noe med denne delayen å gjøre. Jeg var så frekk at jeg sa "unnskyld, du la ikke merke til at vi måtte ta en strafferunde? Det er flyvelederne som styrer det". Han bare fnyste og mente SAS måtte ordne opp i slikt. Noe så usmakelig er det virkelig lenge siden jeg har sett. Pandion eller ikke, hvis man skal ha priority må man være ambulansefly. Man kauker ikke om at man er pandion og skal rekke fly som ikke engang er på billetten. Sorry mac.

Jaja. Skal prøve å riste av meg ubehaget av å oppleve noen bli skjelt ut og bare måtte stå å ta i mot uten valg. Hun var på min alder, ble direkte provosert. For noe så banalt som 15 minutter.

2 timer på gardermoen får prøve å slås i hjel med litt kortspill. Roer nervene :p

Ha en drittsekkfri søndag kveld.

8. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,231
    Bonuspoeng:
    113
    Etterhvert bygger man opp et drittsekkfilter ... Det gjelder nok de fleste yrker hvor man jobber med kunder. Hilsen 30 år i bransjen.

tommy777 liker dette
  9. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    113
    Håper drittsekkfilteret var enabled for crewet jeg hadde CPH-FRA. ;)

Kan ikke si jeg var særlig hyggelig når jeg observerte de samme, eneste 3 containere i samme posisjon i 45 minutter. Men det var en annen som var mye verre enn meg. Den kvinnelige kapteinen ble dritforbanna og dro ned på tarmac etter det hadde gått en halvtime. Damen ordnet opp og fant endelig fatt i noen som kunne laste de tre containerne så vi kom oss avgårde.

God aften fra Wien! Tidlig brunch med fruen etterfulgt av en lang spasertur rundt Belvedere. Fruen avreiste med Lufthansen i First hjem og via Flynet, kunne hun rapportere at hun har fått hatt en OL gullmedalje rundt halsen. En snowboardberte fra Tahoe lot henne gjerne få ta bilder med henne og medaljen mv. Fruen kjører snowboard. Hørtes ut som de hadde det trivelig i F sammen.

0700 til Amsterdam står på tapetet i morgen med diverse møter med lojalitetskonger fra hele verden, bla. lunsj med Eurobonussjefen tirsdag. Hjem onsdag med BA.

10. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, alle er forskjellige. Også er det jo ekstra ubehagelig med en pandion. Men dette gikk inn på både flyvertinna på rundt 26 og resten av crewet. Ikke at hun brøyt sammen, men leser man folk så ser man de små ting som tyder på tanker i hodet. Hun smilte ikke naturlig etter det, hun var mer innesluttet. Gjaldt også de andre, og jeg synes det bør være til ettertanke for alle som sutrer for bagateller... Det er mennesker trossalt. Man kan jo klage uten å være en drittsekk.

Del denne siden