God søndag fra hovedstaden! Her er spenningen tøyd til det ytterste, for skal vi tro yr.no har vi selveste Armageddon i vente…! Yep, det varsles både drøyt 10 (10!) millimeter nedbør, og frisk bris (eller KATASTROFEORKAN, som Dagbladet kommer til å kalle det, når de krever vær-og sikkerhetsministerens avgang), så her skalkes luker og balkongmøbler forsikres for dobbelt verdi. Vel, for å berolige de bekymrede har vi nettopp sjekket beredskapslageret, og etter flere utenlandsekskursjoner den siste måneden har vi heldigvis nok Lagavulin/Laphroaig til langt inn i kommende mandag. Og med plenty sport på skjermen det neste døgnet kan vi ha berettiget håp om å «stå han av», som de sier der oppe i nord. Ha en trygg søndag, uansett om den tilbringes i vær eller uvær!
God søndag (ettermiddag) fra Fiji. Her er det verken orkan eller regn, selv om det skal være regntid her nå. Derimot er det så sterk sol at tross solfaktor 50 ser jeg ut som en engelskmann første dag på ferie i sydenland. Lykke til i uværet!
Her er det iallfall regn. Heldigvis første dag vi våkner til øspøs. Så da fortsetter vitaminkjøret i loungen IC DPS med mango i div flytende varianter; ferskpresset, smoothie og milkshake. Ha en fin søndag!
God kveld fra ORD. Fortsatt lørdag her og SE-RSA skal snart fly oss tilbake til CPH. Helt uproblematisk å komme seg inn på terminal 1 hvor United holder til med boarding pass fra SAS, så fikk noen fine timer i Polaris etterfulgt av en busstur airside over tarmac før flyvningen hjem.
God morgen fra ett grått og varmt Singapore! Turen over i SQ sin a350 var meget bra. Kommer med grundig gjennomgang av dette senere. Jeg slang frua inn på Yotel Air på The Jewel og stakk til Maxwell hawker center for litt lunsj. Satser på å finne en blid kone og en blankpolert SQ a380 når jeg kommer tilbake til Changi. Null søvn grunnet fullstendig overtenning etter måneder uten C. Satser på full kræsj i senga på neste strekket. Blir moro å se hvordan disse setene er sammenlignet med de på a350'n.
God morgen fra, blåsbort- og druknedagen i Bergen. Jeg tror jeg må slutte å lese i forumet her, siden jeg ikke KAN reise på en stund, men kjenner det kribler i beina. Hadde egentlig tur til både London, Oslo (jaja, det gir jo noen bonuspoeng det og... ) og Shanghai, men det ser ut som om de blir byttet ut med en aldri så liten tur på sykehuset. Planen var operasjon i slutten av januar slik at jeg kunne reise igjen i mars, men fordi kirurgen ble syk og det finnes bare EN annen kirurg som gjør akkurat denne operasjonen i Hordaland, så da sitter jeg her og venter med Paracet og Ibux (tåler ikke morfin, iflg. legen min hadde jeg blitt en dårlig narkoman... ) Operasjon om 6 uker.... Dagens rant over... Prøver å lese meg opp på "hvordan fly på EB-poeng til Sidney i first", men synes det virker i overkant komplisert å få med seg alt. (Mest mulig for poengene... ) Tips for dummies, taes imot! Xxx.
Godd morgen ifra Trondheim. Har det helt forferdelig etter å ha kommet hjem ifra ferie. Ingen Krug, ingen dompa eller noe som helst bare helt forferdelig å gå ifra SQ F til LH Biz og deretter SK Plus på siste strekket opp til Trondheim i går... Forsåvidt fælt å ikke våkne opp til sol og 30 grader men snø og minusgrader... Heldigvis ett lysglimt er at arbeidsgiveren vil ikke ha noen som har vært i Asia tilbake på jobb så det er 2 uker betalt fri som venter nå. Det er litt godt Gi en tilbakemelding på hvordan A380en er over A350en. Har booket en tur med A380en og aldri prøvd den før men flydd A350, 2 ganger nå. Ny config?
Morn fra Oslo. Hyggelig kveld med litt bråkemusikk på rockefeller i går. I dag er planen å gjøre nada. ha det kjekt
God morgen fra Porsgrunn. Småregn, sterk vind. Frua skal ut å bade kl 11.00, medlem av "baderingen". De bader alle røde dager hele året. Jeg blir hjemme og fyrer..
2 uker betalt fri da er det bare å booke seg en ny tur til en annen verdensdel. Forøvrig god morgen til alle og enhver. Dagen idag går til pakking, rydding og besøke de eldre i familien. Ingen 14 dagers asia karantene fra arbeidsgiver her. Tilbake på jobb i morgen tidlig. Ny rigg, ny stilling og nye kollegaer. Blir en spennende periode. Satser på at stormen på vestlandet har roet seg til kvelden og at SK297 tar meg til Bergen på rutetid for en god natt søvn på Scandic.
Hehe, klager ikke Blir nok ikke ny tur får heller bruke de ukene på å komme i gode rutiner med tanke på trening og slikt Lykke til på ny rigg!
Tørr og varm morgen i en kirke i Viken. Mine to valg for helgen var å være med eldste på speidertur med overnatting under tarp eller å være med yngste på overnatting i kirken. Hadde sikkert blitt en fin opplevelse i skogen og, men kirken føles ikke helt feil akkurat. Fikk god plass til liggeunderlaget mellom to rader kirkebenker, tok knyttnevetesten først og fant radene med mest plass i mellom.
Sammenligning kommer! Ja ny config og bulkhead seter på begge fly på vei ned. Setevalg gjenstår å se på returen om noen uker, men kanskje jeg tar en for laget og tester de "vanlige" setene også.
Solkysten ... vannet beveger seg sideveis, tror det blir en innedag .. Morsdag feires med vafler og barnebarn
God morgen fra et forblåst Larvik! Ikke så mye regn men nok vind. Ble i går enig med huskjøper om overtagelse allerede 18/3 og ikke mulig å komme inn i nytt hus før 15/3. Så alt må pakkes så mye som mulig før de tre dagene. Kjenner jeg blir sliten av å tenke på det. Men vi er iallfall i gang Ha en fin dag, sport, regn, vind, fly, operasjon (eller ikke) eller annet!
God formiddag fra et forblåst hallingdal. Lett snødrev og mye vind gir ganske ufyselige skiforhold. Driver ellers og tenker på hvordan det skal gå med dispensasjonssøknaden min vedrørende bygging av nytt hus på LNF regulert jord. Jeg veit at naboer kommer til å levere protest siden de kan miste litt utsikt. Så dersom søknaden min blir avvist må jeg begynne som bonde. Skog hører jeg skal være bra, og bjørk kan jo vokse et par meter i året. Og en tank eller tre med gjødsel er jeg 100% sikker på at naboene kan tenke seg gjennom hele sommeren. #nabokrangel?
Hod søndag formiddag! Viktigste oppgave i formiddag er å være ballast for sofaen samt planlegge litt aktiviteter for kommende turer. Hårda bud!