God torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 15. juni 2023.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings folkens. Endelig hjemreise fra Polen. Det er for tidlig med 07:50 flight på «fremmed» flyplass, men blir i der minste lengre helg hjemme.

    Intercontinental har levert som forventet, men er veldig øst-Europa preg over det hele.

    Edit; Bare for å understreke servicenivået på hotellet, booket hotellbilen for å ta meg til flyplassen 06:15. 250 lokal betalt og fikset, men ingen bil så sitter nå i en vanlig taxi for ca 1/5 av prisen å har fortsatt god
    tro på å rekke flyet.

    Edit2; Får meg frokost i det minste
    IMG_2228.jpeg IMG_2226.jpeg

    Edit 3; LOT byr på bil for buss før fly;
    IMG_2229.jpeg IMG_2230.jpeg

    Edit4; aleine foran gardina
    IMG_2234.jpeg
     
    Last edited: 15. juni 2023
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL. Intet mindre enn 3 oppringninger og 2 SMS fra taxisjåfør som kom 6-7 minutter før tiden på en 4 minutters tur, 2 av telefonforsøkene etter at jeg hadde svart «Flott» på SMS om at han var der. Var ved bilen til avtalt tid og fikk i det minste gitt beskjed om at det var litt i overkant proaktiv oppførsel.

    Sommerfest med teamet i Oslo i kveld, bord på takterrasse og det skal jeg akkurat rekke om SAS flyr hjem på tiden.

    Ha en bra en!
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen alle IF-ere

    T-8 til sommerferien del 1, Hua Hin og Bangkok.
    Om noen har noen gode tips i en av byene setter jeg pris på en melding:)

    Fant et gammelt bilde fra SK arkivet.
    SmartSelect_20230602_155239_Chrome.jpg

    Ha en strålende torsdag alle IF-ere:)
     
    Last edited: 15. juni 2023
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    680
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    Hua Hin, utflukter sørover, finere sandsstrender og bedre sjømatrestauranter. Svære hummere. Erfaring med Hilton, veldig fornøyd de 2 første gangene, siste gangen etter Covid, misfornøyd. Alternativ Intercontinental.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kaffekoppen.
    Litt sliten av denne varmen, merker jeg, så det ble en ekstra time på øyet i dag.

    Fikk i går booket 4 personer i biz til EWR i november. 3 andre familiemedlemmer med Swiss via ZRH, mens jeg selv flyr UA via LHR. Godt fornøyd med å klare å finne billetter på riktige datoer! De 3 andre har samme reiserute på returen, mens min retur går selvsagt via LAX. :cool:

    Noen som har tips til setevalg på UA 767? Er det bedre benplass på rad 1?

    Ønsker alle en finfin torsdag! :)
     
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,630
    Likes mottatt:
    22,916
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra bussen til barteby sentrum.

    I dag skal jeg prøve å finne noe snacks på Friends and Family tilbudet. Om det er snacks da. Tenker jeg holder meg ‘nært’ denne gangen, en tur til London for å få med phantom of the opera før de rigger ned, en tur til Alta og en tur til Nederland. Og kanskje slenge på LAX i januar igjen? Har gjort det i år og året før, hvorfor ikke hattrick?

    Ha en flott dag :)
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Sol?


    Godt å se at servicenivået i den bakkebaserte transportbransjen fremdeles alltid er miss and fail :)

    Det er fremdeles veldig sommer. Tomatplantene setter blomster. De første Agurkene er høstet og spist og paprikaene er små og grønne og skal få vokse og modne. Undertegnede ønsker seg automatisk vanningsanlegg.


    T-lenge til neste flytur, som i prinsippet bare er en kopi av EVA Thai SAS rutene jeg fløy i vinter. Men med fokus på Hanoi. Det blir sikkert bra :)
     
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    12,937
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sommero der det første av dagens kundeseminarer finner sted. Det siste avsluttes i Tønsberg i kveld.

    Bestilte tur i høstferien med sas i går før jeg fikk mail om F&F. Sjekket prisene på turene jeg hadde bestilt og F&F-prisene var konsekvent 10-15% dyrere, så er godt fornøyd med at jeg bare bestilte.

    8 dager igjen til sommerens første langdistansetur.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,550
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten fortsetter å levere, min venn YR dier at det blir 26 grader i dag.
    Veldig synd å ikke kunne være på Strilelandet, men det ordner seg nok ..
    C7DBBE8A-9C49-40D9-81CD-ECB32A4A91EF.jpeg
     
    Earl, EndreD, anders82 and 8 others like this.
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    680
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk noen spørsmål på privat chat om Hua Hin, svarer her så andre også kan få nytte av svarene.

    Dagsturer sørover fra 30 min og lenger (med buss/bil), må ikke reise langt før vannet blir mye klarere og renere.

    Vannparken er populær for de med barn.
    https://goo.gl/maps/1grDbAgzbwak1Sod7

    Anbefaler også nattmarkedene i helgene, som Tamarind og Cicada, så planlegg å være der i helgene

    Holiday Inn ligger i nærheten av vannpark og nattmarkende, billig og grei standard, litt kjedelig område ellers (ikke direkte tilgang til badestrand for eksempel) utenom vannpark og nattmarkedene. Men det er korte avstander til det meste i Hua Hin, og det er billige minibusser.

    https://goo.gl/maps/jRnozjj8wK4dYbPT6
     
    Last edited: 15. juni 2023
  11. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,077
    Likes mottatt:
    7,094
    Bonuspoeng:
    183
    Aftenhilser fra Bangkok!
    Her fra det som vel må være byens svar på elven Overfloden ((c) KLM), et sted inne i Queen Sirikit Park.

    Har vært plenty med (rolig) spasérvirksomhet i dag, så nå rehydreres det med Singha. Det funker det, gitt!
    20230615_130202.jpg
     
    Last edited: 15. juni 2023
    Earl, EndreD, ina and 4 others like this.

Del denne siden