Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,805
    Likes mottatt:
    1,695
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt store spørsmål er om det også funker med en eller flere ikke-EBD-er på samme PNR. Noen med erfaring med det?
     
    Kjetil L liker dette
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,874
    Likes mottatt:
    8,073
    Bonuspoeng:
    183
    På min booking så var det med mor som bare er basic medlem. Hun fikk også - så gjelder nok PNR :)
     
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    5,215
    Bonuspoeng:
    163
    Står vel også at det gjelder uansett billettklasse.

    Om man har sjekket bagasje gir det jo mening at det blir noe mer kronglete.
     
  4. nicolai

    nicolai Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Nogle der har erfaring med om det gælder den eksakt samme rute (leg-4-leg) eller det blot er til den samme destination? Eksempel: TOS-BOD-TRD-OSL, kan ombookes til TOS-OSL direkte?
     
  5. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    63
    Funket for meg. Opprinnelig OSL-CPH-ARN. Fikk endret til OSL-ARN
     
    milehigh, Gullars, kaiarne and 9 others like this.
  6. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    703
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk greit å ombooke gratis på OSL i morges. Jeg skulle til LAX via CPH. Jeg hadde 7:10 fra OSL, og med alle forsinkelsene på CPH i det siste ville jeg dra 6:00 for å være sikker. Jeg møtte opp tidlig og fikk ombooket gratis til 6:00!
     
    kiev, Gullars, KRS and 17 others like this.
  7. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    339
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Dukket opp i loungen i går for å komme med et tidligere fly og der var de veldig interessert i om jeg hadde fått noe på mail, hvor jeg hadde lest infoen osv. Den ansatte der var selv diamant, men de hadde ikke fått noe info om hvordan de skulle forholde seg til dette, så inntil videre måtte de ringe billettkontoret hver gang. I mitt tilfelle gjorde det at det nesten ikke gikk, da det tok såpass lang tid at jeg holdt på å miste flyet jeg ønsket å booke om til. Fikk til slutt billett et godt stykke ut i boardingen, så da var det bare å beinfly til B-gatene.

    Det skinte vel igjennom at de savnet skikkelige prosedyrer før ting ble implementert, men de tok det nå med godt mot og gjorde så godt de kunne. Det virker dog merkelig om alle SAS sine prosedyrer innebærer at man skal ringe billettkontoret, for da er det ikke rart at kapasiteten er som den er. Virker ikke som om det er mye tillit ut i linje fra selskapet..
     
    Wiolenze, EndreD, RoadKing and 4 others like this.
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det har blitt sendt ut en mail, men det har blitt lagt ut info på https://www.sas.no/eurobonus/ også har vel nyheten spredd seg via flyforum og diverse nettsider derfra :D

    Dette står forøvrig spesifisert: "Ombokningen må gjøres på den opprinnelige avreisedagen og er for øyeblikket kun mulig ved SAS innsjekkingsskranke og servicesteder på flyplassen." Loungen er kanskje et servicested? Men det høres tungvint ut at de må ringe billettkontoret ja
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har funnet ut om dette gjelder kun medlemmet eller alle på samme booking enda?
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,252
    Likes mottatt:
    17,484
    Bonuspoeng:
    293
    milehigh liker dette
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    3,398
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg blir litt nysgjerrig om man også kan booke om til en rute med flere segmenter. Vi er jo bonusjegere.
     
    Cumulus and trygveat like this.
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng and holmen like this.
  13. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    339
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Det var ikke noe problem for dem å gjøre det, så jeg tror absolutt at loungen er å regne som servicested, men de sa bare at de var blitt tatt litt på sengen av det og savnet bedre info og prosedyrer fra SAS. Det er jo ikke veldig overraskende isåfall.. Spurte om de ikke hadde en egen "hotline" til billettkontoret, noe han mente de hadde, men det var så mange avdelinger som brukte samme så dermed ble det kø likevel.
     
    RoadKing and Insomnia4u like this.
  14. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Vi fikk beskjed fra Sas på tlf at det var ledige billetter på tidligere avgang og bekreftelse på at ombooking kunne gjøres kostnadsfritt på flyplassen.

    Ved innsjekk fikk vi beskjed om at kun jeg kunne blir ombooket, ikke min samboer som er gull. De kunne heller ikke booke om han på annen måte, foreslo å betale for han, men det var ikke lov i følge Sas policy. Ringte igjen og fikk beskjed om at de ikke kunne booke om på tlf (Sas Plus Bonus) fikk da beskjed om det kun var diamant medlem som kunne bookes om på flyplassen. Hun sa at systemet var helt låst og det fantes ingen mulighet for å få oss begge booket.

    Prøvde enda en gang og da møtte vi en hyggelig svenske som sa at selvfølgelig skulle han ordne det siden en av oss var diamant. 20 sek senere var alt ordnet.

    Greit å være obs på om det er flere som reiser sammen
     
    Cumulus, milehigh, Teknolai and 12 others like this.
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg blir ikke akkurat overrasket om dette kommer til å bli praktisert forskjellig fra flyplass til flyplass og agent til agent :rolleyes: Det virker jo som om det oftere er sånn enn ikke med nye ting SAS innfører :mad: På hvilken flyplass var det dere fikk nei i innsjekk?
     
    Insomnia4u liker dette
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,874
    Likes mottatt:
    8,073
    Bonuspoeng:
    183
    Blir nok praktisert ulikt dette ja.. Jeg fikk gjort om til tidligere flight på OSL med bonus billett for både meg og mor, hun er basic medlem..
     
  17. CLT

    CLT Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    28
    Var dere booket på samme PNR?
     
  18. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var TRD. De sjekket en manual eller portal og der står det at det gjelder diamond, men ikke nevnt noe om hva som gjelder reisefølge i samme PNR. De valgte da å stå fast på at det kun gjaldt diamant medlemet.
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    8,057
    Bonuspoeng:
    183
    Dette burde jo være en fin sak for InsideFlyer-reportere, få en uttalelse fra SAS sin pressekontakt på de faktiske vilkårene; de har jo all interesse av å få litt medieomtale av en ny fordel og tydeliggjøre vilkårene.

    Og SAS Salesinfo har litt mer detaljer. Merk også setningen "More information will be sent out to the members after summer!" som kan tyde på at dette er en soft launch?

    https://www.sassalesinfo.com/eurobo...nefits#ebd-free-rebooking-on-day-of-departure
    upload_2023-6-26_11-42-11.png
    Spoiler for søkbarhet
    FREE REBOOKING ON DAY OF DEPARTURE
    Effective 15 June 2023 all SAS EuroBonus Diamond members will be allowed to change flights (SK-SK) on the same day of departure, free of charge.

    The change request must be made on the original day of departure and is until further only allowed at airport at check-in and Service Points (not at the gate). Later rebooking will also be possible in digital channels. Information can be found below “News & updates” on sas.xx and on “membership levels and benefits”. More information will be sent out to the members after summer!

    Benefit:

    • EuroBonus Diamond travelling in all cabins

    • All stations

    • Applicable for all ticket types except group tickets and on all SAS flights

    • Change to a new flight earlier/later the same day as original departure.

    • Change fee and fare difference should be waived.

    • Rebooking possible at Check-in & Service Points (later in digital channels)
    Conditions:

    • 0-3 hrs before departure: allowed until flight is full, do not overbook

    • 3+ hrs before departure: must be min 5 seats available

    • It is allowed to waitlist on full flights

    • New flight must be between same city pairs

    • Possible from midnight on day of departure in the time zone of departing flight
    Not allowed:

    • If bag is already checked in on other flight

    • If request is made on another date than departure date example the day before

    • Later the member will be able to change flights in our own digital channels, more information to follow at that stage
     
    milehigh, Baldrick, Kristian and 9 others like this.
  20. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp. Hadde gitt mening om det var ulik PNR
     
    CLT liker dette
  21. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    3,398
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er på ingen måte overrasket at det var i TRD. Folk som jobber på innsjekk er jo alltid hyggelig og ting går vanligvis raskt, men jeg har hatt problemer der flere ganger. Priority tag blir glemt hver tredje tur (og det mener jeg helt seriøst - skjer ofte), da jeg reiste til Wroclaw via Warszawa insisterte dem at jeg måte ta ut bagasjen i Warszawa, hun som jobbet der spurte til og med en annen ansatt som bekreftet at det skulle bli slik (det var selvsagt tull) og på turen til Armenia i fjor tok det ti minutter før jeg endelig kunne overbevise dem at jeg ikke trengte visum for å reise til Armenia. Som sagt, ikke noe mot de folkene der personlig, men når det gjelder kompetanse og ting som går utover det vanlige så må man regne med at man får feil svar her.
     

Del denne siden