Hadde S-banken, hva nå?

Tråd i 'Off-topic' startet av Spielhaug, 31. jan 2024.

Tags:
  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Kona har hatt S-banken og har vært fornøyd med den. Brukes til vanlige greier som lønn, betaling og noen fond. Huslån står ikke der.
    Men er det noen gode og billige alternativer nå som hun blir portert over til DNB? De hadde jo greie priser på kort og slik
     
  2. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    3,484
    Bonuspoeng:
    113
    Bulder brukes til betaling, først og fremst fordi de tilbyr Apple Pay. Samme struktur som Sbanken med kun app, bare Sparebanken Vest som morselskap.

    Aksjesparekontoen min er i Kron. Enkelt oppsett og noen gode funksjoner som automatisk rebalansering.

    Lån ligger hos min arbeidsgiver.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært kunde i Sbanken noen år og har vært fornøyd, men avslutter nå med de varslede endringene. Brukskonto, sparekonto og enkeltaksjer flytter jeg til Handelsbanken, mens fond flyttes til Kron, hvor jeg allerede har pensjon. Begge steder har jeg gode betingelser via fagforening (Tekna).
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,407
    Likes mottatt:
    10,400
    Bonuspoeng:
    183
    For min del ble det Handelsbanken, da Tekna som er min fagforening i likhet med Akademikerne har en ny avtale der. Fond og aksjer har jeg hos Nordnet.

    Ellers vet jeg det er flere som har byttet til Bulder bank.
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Bulder er bra, men gir litt mindre mening hvis man vil bytte fordi Sbanken bytter til DNB sin nettbank. Bulder har bare app og ingen nettbank i det hele tatt
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Har et par enkeltaksjer i sbanken. Har det noe å si at DnB overtar dem? Blir ikke noe særlig trading.
    Har også en konto hos nordnet. Tjener jeg noe på å flytte dem dit kontra DnB?
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har en vervelink til Kron - så kan vi begge tjene noen kroner
     
  8. GreenChili

    GreenChili Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei - Kron vervekode: buckc

    Har visst for få innlegg til å legge inn link... :)
    Men det er kron dot no /app/invitert/buckc
     
  9. GreenChili

    GreenChili Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Som flere andre Tekna-medlemmer så har også jeg valgt Handelsbanken for boliglån (rammelån) og lønnskonto. Der har jeg som medlem også Lounge-tilgang vha Tekna Platinum MasterCard.
    Innskuddspensjon er flyttet til Kron, pluss egne fondskjøp.
    Gratis debitkort hos Obos-banken er også fint. (Medlemskap i Obos lønner seg kjapt dersom man bruker noen av de gode Obos-fordelene).
     

Del denne siden