God morgen fra Trondheim Verken fly eller reising de neste par ukene...derimot en hel del arbeid Satser på å komme sterkere tilbake...Oslo, Berlin/Autostadt, Bergen og Tromsø blinker i det fjerne Nå derimot - skal det jobbes !! En flott onsdag til alle
God onsdag fra det sentrale østland! I går kveld fikk jeg booket starten på plan b for vinterferien. Den typiske norske drop, Las Palmas. Er ingen ledig retur så det lukter "beste tilgjengelighet" for grisemye poeng, men utreisen er booket envei med SAS MC rabatt. Det finnes ikke ledig award KRS-CPH eller OSL-CPH. Men ingen fare, gamle Are fant en annen løsning. KRS-OSL-AAL-CPH, det fant også agneten og vi kjørte på. Avslutningsvis var det ingen mulighet til å regne ut skatter og avgifter på denne reisen.. Det var "for mye frem og tilbake", men jeg kunne tilbys en reise KRS-OSL-SVG-CPH. Ironien er til å ta å føle på når man vet at AAL er halvveis mellom SVG og CPH.. Uansett ble nå en reise booket, kjapp overnatting i CPH dessverre, og derfra rett til sol og varme! Må det nå snarlig og hurtig bli februar! Fikk forøvrig også testet ut i praksis at mastercard-rabatt ikke funker om du skal delbetale med poeng fra flere kontoer, så da får vi fortsatt smøre oss med tålmodighet mot family pooling.. Ha en ellers strålende dag
God ettermiddag fra Glenelg Beach Australia Siste dag i sol og varme nytes med FruK sin favoritt aktivitet, ligge på stranden og gjøre ingenting Imorgen venter Singapore Airlines sin A330 og A350 samt SAS 737-600 på siste strekk til det kalde vestland Noen som forøvrig har tips til lounge / loungehopping i Singapore ? Har 9t til rådighet
Kaldt og kaldt ... her er regn og opp til flere plussgrader .. Ingen flytur på meg selv om helgen innledes i dag. Noen har bestemt at helgen skal tilbringes på Nordfjell og det er jo "rett borte i veien" ..... Seks timer over fjellet med barnebarn i baksetet .... Tenk hvor langt vi hadde kommet med fly på den tiden ... Ha en deilig dag alle, jeg skal kore barnesanger som strømmer ut fra CDer ...
God morgon frå Oslo. Etter ein kjapp tur til OSL på morgonen er no frukosten innteke. Splitter nytt naudpass er i boks og eg er klar for å leggje ut på tur i ettermiddag. Ha ein fin dag og hugs passa dykkar!
Hom hum, måtte skaffe meg nødpass for noen år siden (Jeg oppdaget flausen på vei til Oslo med ekspressbussen). Vurderte all verdens muligheter inkludert Jetpack. Men det endte altså med nødpass (jeg hadde god tid på OSL). På passkontoret regjerte en åpenbaring av en politikvinne. Vennligheten selv, og så usedvanlig flott at jeg seriøst vurderte å legge igjen passet ved flere anledninger Kun et drøyt døgn til den grønne visperen tar meg over fjellet til en helg med vind og regn. Skal ha noen småturer til OSL og BGO de kommende ukene, men det begynner å nærme seg en langhelg i CPH (Ruten betjenes av SQ og flys via SIN og BKK.... det passet liksom best slik). Ha en fortreffelig onsdag, og husk: har dere glemt passet kan det hende dere treffer åpenbaringen på (nød)passkontoret
Mornings fra Bergen. Makan til dassvær i går. Hjelper ikke med vanntett jakke fra UBER når det regner sidelengs og en ikke har på seg regnebukse. Er det rart man drikker? Ellers fikk en brukt litt EB poeng med å booke litt innenriks til TRF og AES i høve litt familiemas samt CPH for Iron Maiden i juni og U2 i september. Det gledes!
@OttoL - Har du fått tak i spesialbillett eller forventer du å kunne kjøpe når de slippes? Jeg er i samtaler med sambo om hvilket land vi skal dra til.
Kjøpte via fanklubben. Royal Arena er en suverent bra arena, men om du ikke har vært i O2 i London før så anbefaler jeg å dra dit. Arenaen i Milano er også skikkelig tøff, og når når de har fått metro helt til arenaen er det ikke så vanskelig å komme seg dit heller. Så U2 i Roma i fjor, og det er vel kanskje bare italienerne som klarer å dra igang en mosh-pit på en U2-konsert...
God ettermiddag fra Øst-Finnmark! De er vel ikke så gode på geografi, men du får i alle høve sett fire flyplasser på turen Hva gjør man ikke for de små? Forhåpentligvis kan herren unne seg noe godt i glasset når kvelden kommer sigende på ** Her i det høye nord er det i nåværende stund målt femten frekke blå og for ikke lenge siden snødde det så tett at sikten var redusert til noen hundre meter. Vinter, med andre ord! Siden det ble litt lite søvn i natt, får man trå til og fungere som liggeunderlag for nabokatten som innbiller meg [ja, meg] at dyret bor både hos eiere og hos meg. Vi står han vel av... Måtte alle få en fin aften, enten man opparbeider seg fin boblerus i en lounge, i marsjhøyde jobber seg fram til FFF (full før Finland) eller FFI (full før Island) eller er belemret med en noe mindre galmorøs tilværelse på bakkenivå
Sant, men ingen av disse er nye.. KRS-OSL-AAL-CPH ville vært mye mer artig. 737 til OSL ATR til AAL CRJ til CPH (320 til LPA) Og AAL har jeg aldri vært på før..hrmf...
Har vi her inne et sted en tråd for slike random, småmorsomme reiserelaterte linker vi kommer over, som ikke nødvendigvis fortjener en hel egen tråd? Altså slike som denne, som antagelig ikke ville generert mer enn 3-4-5 svarposter uansett, men er halvinteressant å lese gjennom: This is how you can -legally- bring and drink your own booze on a flight Og for de som vil ha tl;dr av den:
God ettermiddag fra Odense! Sjekket inn og klar for morgendagens flyvninger, CPH-MUC-SFO i SAS Go og Lufthansa C. Nå skal jeg prøve å få noen timer på øre før toget til Kastrup går kl 23.41.
Pheeew! Det ble etter hvert en nerveslitende onsdag! Har nettopp avsluttet håndballkampen med puls på 150+. Men pulsen ble også nokså høy på jobben på ettermiddagen. Har hatt en del kontakt med jobbens reisebyrå ang. mars-tur til Madeira ( jada, det er noens sure og forbannede plikt å reise på jobbmøter her: http://www.quintadolorde.pt/ ). Gjorde selvfølgelig en del hjemmelekse og hadde en rekke forslag til hyggelige ruter med *A primo mars. Etter hvert i korrespondansen med jobbens reisebyrå, ble det større og større forskjell mellom hva jeg fant på Google Flights, og hva som var "La-seg-gjørlig-til-akseptert-pris" fra reisebyrået. Til slutt måtte jeg svelge en hel kamelflokk og gikk for en dyr 3/4 dårlig løsning med fakirfly og en ekstra fullstendig meningsløs overnatting i Oslo på veien tilbake. Jeg hadde akseptert min skjebne og la reisen inn i "Check My Trip". Det var da jeg oppdaget den store goofen: I løpet av korrespondansen med reisebyrået hadde agenten plutselig flyttet reisen en mnd. frem i tid: 2-10 feb.- i stedet for 2-10 Mar(!). Ikke rart det ble dårlig samsvar med Google Flights ....Det var faktisk såpass dårlig at jeg vurderte en egen posting på det. Men... siden lykken er bedre enn forstanden oppdaget jeg altså miseren.Jeg har nå funnet en trivelig 7-legs reise med *A, booket i U for innenriks og W for utenriks. Skal selvfølgelig forsøke å tyne ut noe oppgradering via hhv LH og TP. I den forbindelse: Er det noen som har erfaring med bud på oppgradering på codeshare-legs? Er det f.eks mulig å by direkte via TAP ( som operatør) på en leg-billett som er gitt et LH-nummer ( men som opereres av TAP)?