Holdt på å miste flyet - utløste brannalarm

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 20. febr 2017.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Så har det skjedd nok en gang, bare en måned siden sist.

    – En kvinnelig passasjer var på vei til å miste flyet sitt, og trykket da på brannalarmen i håp om å få stoppet flyet. Men det flyet rekker hun uansett ikke nå, sier presstalsmann ved OSL Lasse André Vangstein VG.

    Hele saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...oeste-brannalarmen-paa-gardermoen/a/23929714/

    Dette fikk selvsagt en del ringvirkninger for flytrafikken, men de fleste avgangene kom seg avgårde i høvelig tid.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde nå alle kjøpt fleksible billetter så hadde ikke dette skjedd.. :p

    Alvorlig talt: Hvor dum/desperat går det an å bli? :mad:
     
  3. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Burde bli nektet å fly i minst 10 år, samt en klekkelig bot.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Det ante jeg virkelig ikke. Hvor hjernedøde/egoistiske går det an at folk er?

    EN ting er at de ikke skjønner at det ikke hjelper på deres situasjon overhodet, men at de er komplett ignorante for den ulempe de forårsaker andre? Kan tenke meg mange mistet videre connections på grunn av det her.

    Det må jo bli veldig dyrt for selskapene og. Håper de som gjør dette blir holdt økonomisk ansvarlig i tillegg til bot.

    Hadde det vært meg som hadde mistet en IC connection på grunn av noe slikt så...
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    773
    Likes mottatt:
    1,443
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at dette er de samme folka som kan finne på å løpe ut i veien foran bussen for å stoppe den når de har kommet for sent... Eller de samme som tror at det hjelper å bruke 10 minutter i kassa på Kiwi for å klage over noe som ikke de i kassa har noe med....

    Med andre ord, folk som er født uten evne til logisk tenking.
     
    Bjoern In America liker dette
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har 14 år bak meg i SAS og var med på oppstarten på OSL. Har noen års erfaring på gateside. Jeg og hver enkelt av mine tidligere kollegaer kan skrive bøker om folk de har møtt på OSL. (Kanskje det er på tide at noen faktisk gjør det...)

    Det virker som av og til at tilsynelatende oppgående mennesker får en eller annen kortslutning i hode når de entrer OSL.

    Jeg har snakket med folk i næringslivet, politikere og andre kjente fjes av ulike typer som har en oppførsel og reaksjons mønster som ikke er definert under vanlig folkeskikk.

    Man kan unders av og til på hvordan de folkene man har møtt på OSL klarer seg i hverdagen.... Muligens de som er nevn i innleggene over. :)
     
  7. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    3,485
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig hva folk kan være i stand til å gjøre. TIpper boten kun blir 10 tusen. Burde vært minimum på 250 tusen for virkelig å vise at en ikke tuller med brannsikkerheten. Samt flynekt i 10 år. Det kan jo være vi har å gjøre med en syk person. Ser også av andre saker når fly må mellomlande grunnet folk som ikke kan oppføre seg på fly. Har sett flere saker at beløpet de da må betale har ligget på under 100 tusen. Burde lagt på min 500 tusen. Selv om jeg tipper at dette er folk som har restanse i mente fra før.
     
    Last edited: 20. febr 2017
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,915
    Likes mottatt:
    10,290
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes en verden utenfor OSL også.....

    Denne verdenen finnes det like mange tullete folk i, har sett og opplevd mye rart etter å ha jobbet både i TOS og på TRD...
     
    OttoL and Bjoern In America like this.
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror dette går begge veier. Jeg har mellom 70 til 100 avganger fra OSL hvert år og kan skrive en del historier om noen av OSL sine ansatte som burde ha jobbet ett annet sted :) Det beste er å ta det litt med humor. :)
     
    fmel, epletyv, Jan Fredrik and 2 others like this.
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel dette med å være feilbarlig menneske da.
    Jeg har alltid ledd rått over de som klarer å fylle bensin på dieselbilen sin. Inntil jeg gjorde det selv noen timer før jeg skulle på langtur. Glipp skjer :(
    Men å dra den videre med brannalarm og personangrep etter at man har fått tid å summe seg - det krever virkelig en større mental kortslutning enn en 10-sekunders brainfart. Håper jeg :oops:
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hva boten faktisk blir? Tenker da spesielt i kroner og ører...
     
  12. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Tror det litt forskjellig fra sted til sted, men fra 5000 - 10 000 et sted ser ut til å være gjennomsnittet. Så regner da med at denne regningen blir sendt videre til den som utløser en falsk alarm.

    Mon tro de tar AMEX :p
     
    Misterix and Xflipper like this.
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @kristtorp
    Akkurat fått bekreftet at jeg fikk betalt toll boten med AMEX så kan jo hende personen var heldig :p
     
    phileas, kristtorp and Xflipper like this.

Del denne siden