Takk for gode innspill! Det ordnet seg på magisk vis, men herregud hvor mye stress det var den siste halvannen time…
Etter touchdown i MUC tikket det inn en melding om at jeg hadde automatisk blitt ombooket til flyvningen dagen etter. Det holder jo ikke mål for denne reisen. I rekka med TTT fikk vi da apron også, dvs bussgate. Ingen personlig sjåfør her altså…
På bussen prøvde jeg chat, men de kunne ikke hjelpe. Ringte kundeservice, og han fant kun mulighet gjennom IAD, men den skulle gå om 20 minutter. Vel ja, verdt et forsøk tenkte jeg. Det var dog en liten ‘men’: han kunne ikke utstede nye billetter, det måtte backoffice gjøre, og det var ikke gitt at det skulle skje tidsnok.
I MUC T2 var det kaos med stor K. Kø overalt. Med bookingsbekreftelse løpte jeg til gate L28. Det var ekstra sikkerhetskontroll til USA, og hun som skulle sjekke billett måtte bli overtalt å slippe meg inn…
Ved gate, enda mer kaos. Stilte meg i kø til skranken, hvor jeg så flere kjøpe seg opp til Business. Men da det etter mye venting (og 80% ferdig boarding) var min tur, fikk jeg ‘dessverre, det er fullt og du har booking til i dag, men billett til i morgen’. Saken ble eskalert til supervisor, som ringte ticketing backoffice.
Etter hva føltes som en evighet fikk jeg som sistemann stappet boardingpass i hendene. Noen hadde gjort litt magi! Boardet denne fuglen som sist, og gikk opp istedenfor ned airbridge
View attachment 143076
Jeg har funnet meg til rette i 10K og vi har akkurat pushet tilbake fra gate. Sett bort fra flere obstakler i Dulles er jeg framme i Boston ved midnatt.
View attachment 143077
Vis alt...