Hva rekker man på alt for kort tid? En snartur til Asia…… eller uniten. Neida, det ble Asia

Tråd i 'Reisebrev' startet av leeds1979, 15. juni 2024.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,496
    Likes mottatt:
    3,970
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan også gå i appen, trykke seg inn på booking, finne de 3 prikkene i øvre høyre hjerne og deretter gå på booking info. Der vil det stå med grønn skrift som confirmed om det har gått gjennom.

    Trist for @leeds1979 , men jeg har dessverre opplevd det samme før. Ringte inn og forklarte at de hadde rotet til hele bookingen, de tok faktisk ansvar og prøvde å fikse dette.
    Resultatet av det ble en booking godt preget av air india som også inkluderte innenriks i India.
    Måtte dessverre fikse opp i dette selv…
    Registrerer uansett at noen av flygningene var mellom OSL, WAW og LHR, dette har jeg også dessverre fått nei på nylig. Godt mulig SAS har strammet litt inn.

    Vil uansett oppfordre til å ikke gi opp hele reisen, godt mulig å finne en fin tur på kort varsel om man er litt fleksibel. Både jeg og andre her inne kan nok hjelpe med å finne en bra reise med gode produkter.
    Send meg gjerne en PM eller spør om hjelp her inne så kommer det sannsynligvis noen gode forslag.
     
    Last edited: 18. juni 2024
    Sunnfjordingen and Preference like this.
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for oppmuntrende ord.
    Så som nevnt over i appen at den ikke er klar.
    Var drit i går, sto opp i dag til first varsel fra FRA i morgen!!
    Ringte sas, og de fant T/R slik jeg ønsket, nesten… litt jazzing med married segments så etter BGO ikke gikk eller OSL fikk jeg det gjennom på SVG.
    Så ble det brutt:(
    Ringte opp igjen og Susanna var i perlehumør på linja denne gang.
    Ba om SVG-FRA, som hun la inn som ARN-FRA. Hun fant first, men jeg påpekte at jeg gjerne ville fra SVG.
    «Førlåt» hun var litt stresset.
    Søkte på ny, og fant de.
    Repeterte tidspunkt til meg som ikke stemte.
    Hvorpå hun sier, var det ikke OSL du skulle fra?

    trenger jeg si at hun ikke fant billettene fra SVG, eller noen andre plasser forøvrig nå?
    Ble booka av en annen heldiggris mens Susanne surra rundt de?:oops::oops:
    «ær det når annat jag kan hjælpa med?»
    Nei takk, blir hjemme jeg
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,525
    Likes mottatt:
    36,960
    Bonuspoeng:
    293
    At det går an... Huff... :oops:
     
  4. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Du har min medfølelse. Helt vilt hvor forskjellig kunnskapsnivå det er på CT-telefonen. Jeg tror ikke jeg har klart å booke en tur med under 3-4 forsøk på agentruletten. Nesten så de gjør det med vilje.
     
    Last edited: 22. juni 2024
    leeds1979 liker dette
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,595
    Likes mottatt:
    24,501
    Bonuspoeng:
    183
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Lukter på en flashtrip til United, men sliter med married segments.

    får opp
    MUC-FRA-BOS
    men ikke FRA-BOS

    utfordringen er at jeg ankommer med BGO-FRA-MUC.

    må dermed mellomlande på FRA, for så å komme tilbake å mellomlande på samme sted et par tiner senere.

    Vil det tillates? Evt mulig for agent å fikse?
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,613
    Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Man vet aldri om man møter en dyktig og hjelpsom agent eller en uerfaren og avvisende agent. Jeg vil ha bare ringt inn og høre hva agenten sier. Ikke umulig at en dyktig en kan finne på noe lurt. Det har jeg erfart flere ganger tidligere. Om man har en følelse av man treffer en uerfaren en, så ringer man opp på nytt og håper på å treffe en dyktig og hjelpsom en.
     
    leeds1979 liker dette
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Så er det på an igjen:confused:

    Med forrige katastrofe og ferieavvikling, norway cup, bryllup samt to stk med turnusjobbing nærmer D dagen 01/09 seg faretruende.
    Mulighet for reise begrenser seg til å være borte 4-8/08.

    Asia har vært kikka på, men foreløpig lagt bort da det blir for mange tighte connections.
    Så i siste tids gode trend blir det forhåpentlig first til Boston, og såpass kort at det skal være muuulig med retur i first fra EWR.
    Ruten er pr nå temmelig spenstig (ironialarmo_O)
    BGO-FRA-BOS
    EWR-FRA-BGO

    Ps; dersom jeg ender opp med biz T/R er dette reisebrevet nå ferdig:rolleyes:
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Ps; tips til leiebil?
    2 stk m minimalt bagasje som vil farte litt på highwayen en dag og to.

    man har jo et bilde av en mustang cab, men fått inntrykk av at det bare er gøy på film.
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,613
    Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde en cabriolet på motorvei i California for mange år siden, husker fremdeles at kjøreturen ikke var ikke særlig avslappende eller behagelig. Cruising i byområder var mye hyggeligere. :D
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Mistenker reklamevideo med hyggelig samtale i caben på route66 er photoshoppet ja:p
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmmm…
    Da er det info i appen, pengene trekt fra konto og billettert.
    Men ingen poeng trukket.o_O

    Har sikkert 30+ bonusreiser (50-60 med kansellerte), men aldri opplevd dette. Har jo lest det har skjedd med andre.

    Så til greia; det hadde jo vært nice med gratis biz tur til USA, men dette vil jo garantert oppdages, og regnes om når/hvis first dukker opp.:oops:
    First World problems:p
     
    Stuttfeiten, holmen and Kristian like this.
  13. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    505
    Likes mottatt:
    1,600
    Bonuspoeng:
    93
    Som du sier mange historier der det ikke oppdages. Agenten har trolig glemt å trekke poengene, men oppdages som oftest hvis du må gjøre en endring og poeng/pris må rekalkuleres. Da trekker man poengene på nytt. Men er vel verdt det for First.
     
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Viste seg at poengene var trukket fra min brors konto, så vekke var de. Men ble jo feil da, og han har heller ikke nok til å dekke en evt first upgrade.
    Agenten har dermed satt meg i en potensiell kattepine, da reisen må avbestilles og bestilles på ny med mine poeng, dersom den dukker opp igjen.
    MEN;
    Fikk nettopp Mail fra Lufthansa med beskjed at BOS-FRA er kansellert…..
    Har blitt booket om til AirCanada via YUL..:(

    Motløsheten er i ferd med å ta meg igjen
     
    Nordlands liker dette
  15. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    868
    Likes mottatt:
    2,720
    Bonuspoeng:
    93
    Du mener vel FRA-BOS kansellert ref. post lenger opp? Om det var motsatt vei kunne jeg tipset om at kanskje ORD-MUC kunne vært et alternativ hvor det er mye ledig biz både A350 Allegris og A340 med mulighet for F, men merkelig nok ingenting ledig på utreise.
     
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, gikk litt fort i innlegget der.
    Er utreise FRA-BOS ja.


    Sidenote til SAS og SASIT.
    Fikk Mail fra LH 18:27 med info og ny rute.
    Fikk Mail og sms fra SAS 20:58, 2,5timer senere med standardinfo
    Important information about your SAS booking XXXXXX - Please contact us
    Dear Traveler,
    Unfortunately, we have had to change our flight schedule which has impacted your booking.
    We have tried to find alternative flights close to your travel dates but have not been able to rebook you.
    Please contact us for further assistance:
    Best regards,
    SAS

    det er jo bare feil. Jeg har som skrevet fått ombooking, og den ligger også i appen.
     
    Nordlands liker dette
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,613
    Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Denne er en standard mail. Jeg har til og med fått denne når f.eks. TK endret avgangstid med 15 minutter som absolutt ikke skapte noe problem. Hvis du er sikker på alt er ok etter ombookingen, så se bort fra denne mailen.
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Sykeste.
    LH har jo kansellert mann av huse neste dagers flighter, så ref booking over ringte jeg inn i dag.
    Ingen problem å trekke poeng for eksiterende reise fra meg, og så returnere til min bror. (Dette siden han så det var deres egen feil)
    Vipps! Der hadde han kansellert, og ikke bare endret:mad:

    planen var nemlig å endre til DEL, og jeg visste at mine 2 tilslutningseter fra BGO neppe ville komme opp igjen dersom kansellering.
    Og det stemte jo….
    Tack så mycket. Og hejdå.

    Kikket videre, ringte inn for å booke biz til DEL mandag.
    Ønsker du first sa stemmen i andre enden!!!!

    BGO-FRA biz
    FRA-DEL first
    DEL-BKK eco
    BKK-SIN biz
    SIN-FRA biz
    FRA-BGO biz

    drømmer om first hjem, enten fra SIN el via annet asiatisk stopp, og hadde vært digg med upgrade på DEL-BKK.

    Men sånn med 2 sider reisebrev og fortsatt ikke tatt av:
    Tråden er blitt feil, for nå blir det stort sett kun tid til lounge på connections:D
     
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,259
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_4509.jpeg IMG_4508.jpeg Aldri en dag uten spenning…
    Bookingen som ble gjort for å få godkjent har ankomst SIN midt på dagen, og retur samme kveld.
    Hele reisefølget på 2 er enige at det hadde vært kjekt med 1 natt i Singapore hvertfall;)
    Diverse agenter har blitt ringt, og nå har man funnet en retur et døgn etter opprinnelig.
    MEN; det er jo alltid er men…
    Den oppmerksomme ser på bildene at jeg har 2 stk returer.
    Antar det er fordi agenten ikke får billettert, og har sendt videre?
    Jeg ble ikke trukket endringsgebyr, og det gjør at jeg lurer på om det er gått gjennom?
    Noen med gode tips?
     
  20. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Hva står på Reservation Status når du trykker på de tre prikkene øverst i høyre hjørne og så velger Booking Info?
     

Del denne siden