Hvilke Star Alliance selskap har best business/first til USA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av erwib, 23. juli 2014.

  1. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skal i februar en tur til San Francisco og lurte på hvilke selskap som har det beste business/first tilbudet? Vil egentlig fly SAS pga. 25% poeng, men deres business er jo mildt sagt elendig(vet at de får nye kabiner, men allikevel...). Noen som har tips her til hvilke selskap jeg bør benytte? United?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det vært med garanti for ny kabin hadde jeg definitivt valgt SAS, men det er jo ikke så lett. Personlig liker jeg Swiss, og vet om flere enn én som liker United.
     
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg vet er det ingen som har tilbud i februar nå, så jeg hadde selv avventet litt. De beste tilbudene i business ligger på omtrent 15 000 (bl.a. i desember-januar) med Lufthansa, United, Brussels, Air Canada eller Austrian. SAS kommer sjeldent med gode tilbud.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du med "tilbud"? Er det best pris eller best produkt du er ute etter? Spiller reisetiden inn? Starter du fra Oslo eller en annen flyplass?

    Er nok lettere å gi deg noen råd hvis du har litt mer utfyllende opplysninger.
     
  5. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tenker på best kvalitet på biz/first, mest behagelig altså. Reiser fra OSL ja og vil helst ha kortest mulig reisetid og mest mulig poeng
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Om du da stopper i CPH, FRA, MUC, ZRH, AMS eller LHR blir jo da ett fett sånn sett.
    I biz er det vel egentlig ikke store forskjellen. Tipper at du foretrekker StarAlliance siden du henviser til EuroBonus 25% og United?

    Tror faktisk jeg hadde valgt SAS selv pga poengene og korteste forbindelse til OSL. Deretter Swiss. De har et bra produkt og en grei flyplass for connection. Men få forbindelser mellom OSL og ZRH trekker ned. Dvs jeg synes ikke de andre selskapene er såååå mye bedre på seter og service at jeg ville tatt omveier. Så er vel kanskje pris også et tema?

    Hvis du har vunnet i Lotto og First class er et alternativ, hadde jeg definitivt gått for Lufthansa. Deres produkt på bakken er uslåelig med deres First Class terminal, lounger og transport i fete biler ut til flyet. Og sannelig klarer de ikke å varte opp med en snasen service ombord også.
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper trådstarter foretrekker Star Alliance, i og med at det er navnet på tråden :p
     
    peterfox and erwib like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leser kun det med liten skrift! :D:D
     
    erwib liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ta i hvert fall ikke Lufthansa i biz. De gamle setene er vesentlig verre enn SAS sine, og soft produktet er heller ikke det store.

    De nye ben-fomle-setene er det delte meninger om. Jeg synes de ser så kleine ut at jeg helt konsekvent har droppet det. Men noen liker det visst.

    Jeg hadde ofret Swiss et blikk, ja. Ellers er det en stund siden jeg fløy United over, men skal det på nytt om 4 uker og kan rapportere. Årsaken til at jeg valgte United da er isen. De har skikkelig digg is.
     
    erwib liker dette
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Holder en knapp på Swizz, ellers kanskje ANA via NRT ?
    United har en direkte fra LHR ca kl. 13 - med landing 16, men dyr,
    Vet ikke om LH er ferdig med re-fitting av alle 380 til da, først da blir det et alternativ.
     
  11. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    I Business ville jeg valgt SAS for 25 % bonus og gode nok seter å sove, da jeg føler servicen hos LX har en tendes til å være heller laber, samt at jeg ikke syns sete deres er så komfortabelt å sove i (setet er for smalt). LH sin gamle business er værre enn SAS sitt sete. I First er det kun to selskaper som gjelder LH og LX. Ville valgt LH da deres ground service i FRA/MUC er helt enestående. Eller kanskje SQ motsatt vei ;)
     

Del denne siden