Ting skjer etterhvert .... jeg fikk følgende mail fra SAS: "Hej! För att förbättra oss vill vi gärna veta hur du upplevde servicen i samband med vår senaste e-mail kontakt. Klicka på länken för att ge din feedback. Det är bara 7 frågor." Den ble selvsagt besvart med total slakt av SAS kundeservice, alle punkter fikk 1 (det var ikke mulig å svare 0) I kommentarfeltet ble det en laaaaang kommentar ..... Akkurat nå kom denne mailen: "Hej Eddie Tack för ditt mail. Okej då ska jag skicka vidare frågan till vår support och höra om de kan undersöka saken. Ha en bra dag. Venlig hilsen, Marie Bergström Traveler Consultant"
Hmmmm, dette går ihvertfall fremover/oppover lønns trinnene... eneste jeg kan ønske deg er vel god helg enn så lenge, det som er merkverdig er at begge AmEx og SAS, klarte de ikke forklare meg noe så enkelt, som at min innmelding på AmEx i nov.2018 og kvalifiserings perioden hos SAS. 1.des.2018, kræsjet, så var EBS i nov. 2018( altså 1 mnd) og ble EBB des. 2018... GOD HELG @Eddie47
Noen med Nordic Choice MasterCard som har fått sine to ekstra kvalifiserende netter for juni? Mangler akkurat to for å bli gull så refresh-knappen går nesten varm...
Ikke her heller. Jeg mangler faktisk også to overnattinger for å kvalifisere til gull på overnattinger. Men jeg er allerede Trumf-Platinum
Er det flere enn meg som savner poeng fra SAS-flyvninger den siste tiden? Har ikke fått noe for de 5 siste flyvingene innenriks i SAS Go. Mangler for en flyning 6. juni, 14., 16., 18. Og 19. juni. At poengene for de siste reisene ikke er kommet enda kan være normalt, men at det har tatt over 16 dager før poengene kommer har jeg ikke opplevd før. Det har ikke vært noe spesielt med disse flyvingene og jeg har fått poeng for reiser frem til 4. juni. Man skulle tro det sitter folk og puncher disse poengene fra papirlapper og at noen har rotet bort poengene mine... SAS har mye å lære av Norwegian når det gjelder kreditering av poeng...
Har fått poeng som normalt frem til den 17 juni, men mangler poeng fra 18, 19 og 20 foreløpig. Så noen for fot treghet er det.
Jeg mangler poeng for en SAS Plus flight fra LHR til OSL som jeg tok 6. juni...fikk poeng for utreisen, men ikke for hjemreisen. Prøvde å kontakte kundeservice, men de kunne ikke hjelpe meg, da jeg hverken har mailen med billettnummer/referansenummer lengre, og bookingen ligger såklart ikke aktiv i SAS-appen nå. Synes det er litt rart at ikke SAS har noe arkiv på dette, man har jo sjekket inn og boardet flighten tross alt...
Vet ikke om du har iPhone eller Android, men om du har BoardingPass i Wallet på iOS, så kan du finne ref via ... oppe til høyre på BP. Eller så kan du kanskje prøve agentrulett og se om andre er mer service-minded... Ellers så står vel billettnr ofte i tekst på kortfakturaen!?!
Må jeg ringe til kundeservice? Jeg har sjekket at alle hadde registrert korrekt EB kundenummer. Er det noe galt med SAS datasystem?
Det skjer en sjelden gang. Bare å logge inn og fylle ut her: https://www.sas.no/profile/retroregistration/
Jeg pleier å legge inn mine flyvinger i checkmytrip. På denne måten har jeg info om mine historiske flyvinger (som er i amadeus) samlet et sted i et par år. Dette kan anbefales.
Når du bestiller en billett hos SAS får du en mail som heter "Electronic Ticket Itinerary". Inne i denne mailen er det en PDF hvor du finner billettnummeret.
Vi har også opplevd dette på SPU (Split) - OSL. Det pussig er at OSL - SPU på samme billett kom som normalt. Så SAS har nok noe greier med SPU som avgangsdestinasjon. Hvis du har billett nummeret (dvs ikke booking ref) så kan du etterregistrere med umiddelbar effekt selv på sas.no
Ehmm... Svar fra kundeservice var (per telefon): «Tyvärr kan jag inte göra något här» Det var da 2 alternativer, enten å sende e-post eller etterregistrere manuelt (som du antydet). E-post adresse ble stavet, men jeg misoppfattet kanskje et eller annet i nato-alphabet (whisky-tango-foxtrot), og e-post kom i retur. Måtte til slutt likevel manuelt etterregistrere poeng for alle i vår familie. Var like morsomt som å samle kvitteringer for leiebilforsikring , men ikke så farlig. I hvert fall lærte noe nytt