Hvor bor man i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Hege Anita, 20. sept 2013.

Tags:
  1. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er jeg ikke lokalkjent rundt Victoria, men området er jo relativt sentralt i London. Det er en grei spasertur ned til Themsen (Tate Britain, South Bank etc.), og relativt kort vei til St James Park og Green Park (og videre til Covent Garden, Mayfair etc.). Om man liker å gå så burde man kunne klare å gå til veldig mye i sentrum av London.
     
  2. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på Kensington House Hotel noen ganger, ikke så langt fra Kensington High Street. Fordeler: 3 for 2 netter som fast tilbud, dvs ca 120 GBP pr natt, frokost inkludert, rent og pent, hyggelig personale, rolig sidegate, flere ok spisesteder og puber i nærheten, sydvestre hjørne av Hyde Park med flere bussruter til forskjellige deler av byen. Ulemper: Ikke kjedetilknytning, ingen fancy bar eller lounge, ikke veldig store rom (men skal du ha det blir det dyrt i London), frokosten er ok men ikke sprudlende utvalg (dog, det den består av er bra).
    Alternativt hotell samme bydel: Radisson Vanderbilt i Cromwell Road, nær undergrunn, trafikkstøy mot gaten (be om rom på baksiden), hyggelig lounge og god engelsk frokost.
     
    Last edited: 16. sept 2015
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Park Plaza Victoria. Var positivt overrasket over hotellet. Bra service og fine rom. Også positivt overrasket over området "bak" hotellet, Wilton rd/Warwick way. En god del spisesteder og vannhull som var veldig greie. Ikke hva jeg hadde forventet (eller er vant med) så tett inntil en stor stasjon. Bor gjerne i området igjen.
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    *bump*

    Hei!
    Jeg skal til London 14-17. mai, og trenger noen tips til hoteller. Har såklart lest igjennom denne tråden, men flere av innleggene begynner å bli gamle.
    Noen oppdaterte tips? Tenker i utgangspunktet Soho-området, åpen for andre områder. For min del er det første gang i London, mens de tre andre jeg drar med har vært i London før. Blir alikevel litt sightseeing :) Budsjett er helst under 2000 kr/natten pr. rom....
    Har Accor Platinum og CC silver (og EBD) av lojalitet å by på, men er ikke et must å bo på de kjedene!

    På forhånd takk :)
     
    Misterix liker dette
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har bodd på DoubleTree West End? Booket 2 netter der i juni til £115 pr. natt.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    13 - 17 på oss. Hjemme sjefen gikk for AirBnb men har hatt bare bra opplevelser med dem før! Eventuelt nevnte en onkel Marlin Apartments (litt usikker hvilket område disse ligger)
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    I London er jo mulighetene uendelige hva gjelder hotell.
    Beste jeg har bodd på er hilton park lane, men det er relativt dyrt. Kanskje waldorf har noen tilbud nå. Som Hilton Hhonors medlem får du ofte gode priser
     
  8. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Vi bodde på Hilton Paddington da vi var i London i januar, og det var egentlig helt genialt. Så deilig å kunne gå rett fra Paddington Express og inn på hotellet! (Og motsatt for hjemturen). Og Paddington ligger jo egentlig veldig sentralt - tror vi brukte 10-15 minutter på å rusle bort til Oxford Street gjennom masse koselige smågater. Vi testet ikke frokosten på hotellet, men det fantes masse alternativer i nærområdet, så det var ikke et problem for oss i alle fall :)
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Indigo Paddington er også et godt alternativ. Et IHG hotell, små rom men ellers fint. Får stort upgrades til litt mindre lite rom som Platinum/Spire.
     
    LineE liker dette
  10. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Kan på det tryggeste anbefale DoubleTree By Hilton Westminster. Hadde trøbbel med AC-systemet på rommet og fikk igjen 20 % etter oppholdet. Meget bra beliggenhet med maks 10 minutters spasertur ned til tubestoppet Pimlico.
     
  11. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Endte opp med The Grosvenor ihvertfall - satser på at det blir bra! De har kampanje med gratis frokost, så ble ganske så akseptabel pris :)
     
  12. rogeral

    rogeral Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bor alltid i leilighet når i London, booker gjerne gjennom norske Nora som driver citylifeapartments eller direkte hos Saco.
     
  13. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Skal på weekendtur til London i desember og trenger tips om hotell med sentral plassering.
    Fortrinnsvis Club Carlson eiendom, men ikke et must.
    Noen som har tips?
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ikke vurdert Airbnb?
     
  15. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Frister ikke å bo hjemme hos fremmede. Foretrekker hotell.
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer jo an på budsjett og hva man skal. Club carlson begrenser jo utvalget.
     
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Leicester Square har fin lokasjon og et Radisson hotel midt på. Der ligger du sentralt, har tilgang til kollektivtransport og en rekke aktiviteter/resturanter.

    Benyttet selv hotellet denne helgen. Med CCG fikk jeg sen utsjekk og stort rom.
     
  18. LHRlover

    LHRlover Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Radisson Berkshire, ligger midt i Oxford Street ovenfor Bond Street Tube Station!
    Bor der flere ganger i året, alltid like fornøyd
     
  19. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på Vanderbilt noen ganger, og skal dit om to uker. Mange "rare" rom, tydelig at det ikke er bygget til hotell i utgangspunktet. I den rimelige enden av Radisson, velger det når jeg vil bo for poeng.
    Bor nesten alltid i Kensingtonområdet, Cromwell Rd til Kensington High St. God forbindelse til LHR, hyggelige spisesteder i mellomklassen, bussruter i flere retninger.
     
  20. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    The may fair har sjef beliggenhet og er en del av CC.
    http://www.themayfairhotel.co.uk/

    Har brukt CC points for å bo der et par ganger når prisene er høye :)
     

Del denne siden