Hvor bor man i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Hege Anita, 20. sept 2013.

Tags:
  1. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    Radisson BLU Portman er helt OK hvis du må ha CC. Ikke spesielt billig, men det er det vel ingenting som er sentralt i London.

Ellers så er The Trafalgar London som er en del av Hilton veldig bra, og ligger fint til. Litt billigere på stigen er Holiday Inn Mayfair, men det det framstår også litt "slitt".

ME by Melia er jo helt klart verdt ett besøk, men litt lengre opp på prisstigen igjen.

2. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for gode tips!

Dersom noen har tips om hva man må få med seg i London ei helg i desember så tar jeg gjerne imot tips :)

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo stikke på julemarked i Hyde park?
    Ikke spesielt originalt, men det er iallefall spesielt for desember :).
    Ellers er jo en opera eller musikal som regel sikker vinner, kan være vanskelig å få billetter, men er det hotel av en rimelig standard kan det hende concierge kan hoste opp noe.
    Gourmetpub kan anbefales. Har ikke noen spesiell referanse (husker ikke), bare søk på Gourmet pub London så finner du masse.

4. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Du "må" se The book of Mormon hvis du tåler drøy humor og det høye tempoet. Vel verdt pengene!

kalleballer and Travellingalf like this.
  5. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier å få til en middag eller lunsj på Maze Grill Mayfair. Det er fast førjulstradisjon for min del. Kombinerer dette med en musikal eller stand up

6. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg trives best på Hyatt Regency The Churchill i London. Jeg bor der dersom prisen er OK. Betaler litt ekstra der siden loungen er fantastisk og jeg har tilgang som Hyatt Diamond. Best beliggenhet dersom du skal inn/ut av Paddington. Gangavstand til det meste.

Ligger på Portman Square rett ved siden av Radisson Blu Portman.

Radisson Blu Portman er ikke det det engang var, men fortsatt OK. Bodde der i 2013 https://insideflyer.no/radisson-blu-portman-hotel-london/

Ellers liker jeg Park Plaza ved Victoria dersom Club Carlson er tingen.

The May Fair er definitivt ikke verdt prisen. Haugevis med hoteller som er bedre i alle kjeder og fasonger.

God tur!

7. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Seraphine Best Western Kensington Gardens ved Hyde Park. 3 min til Metro, rett ved Hyde Park, brukbart med restauranter. Billig og greit for noen netter. Alt. Hilton Hyde Park. Er mange brukbare hotell nede rundt Store Ben, men de er DYRE. Så da mener jeg at Kensington-området er greit, så kan man ta metroen dit man vil. But that's me. Selv har jeg valgt BW nok en gang i forbindelse med David Gilmour-konsert i slutten av neste måned med kun 15 min skjev gange fra hotellet til Royal Albert Hall og en Rosa aften

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig! Har sett denne to ganger i New York og det er nok det morsomste jeg har sett på en scene noengang. Skal bli moro å se hvordan den "norske" utgaven blir når den kommer til neste (?) år.

kalleballer liker dette
  9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Origo liker dette
  10. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,760
    Bonuspoeng:
    113
  11. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Litt enig med @tommy777. Hyatt Regency The Churchill er veldig bra, og egen inngang til Locanda Locatelli om man vil ha et godt, italiensk måltid.

The May Fair er et hotell som nå dessverre har blitt veldig dyrt å bo på (tror jeg sjelden har sett billgste rom noe særlig under NOK 3500 i senere tid), men jeg liker hotellet veldig godt pga beliggenheten (og mye bedre enn The Churchill etter mitt syn, selv om jeg må gå en stund for å komme til Locanda Locatelli...). Rommene er ikke egentlig noe spesielt ved, men som CC Gold får man normalt sett en kategori oppgradering (jeg har i alle fall fått det hver eneste gang), slik at man unngår de aller minste rommene.

Selv liker jeg også London Hilton on Park Lane, men om man ender i en av de laveste etasjene så er det ikke kult (ikke oppussede rom, ingen utsikt, osv.). Har man status i HHonors så unngår man som oftest det, selv om man er booket i billigrom (min erfaring). En brukbar restaurant oppe i 28. etasje.

Last edited: 31. aug 2016
    tommy777 and Larata like this.
  12. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Har dere noen tips til leilighet eller hotell i London? :)
    Helst med lett tilgjengelighet til Oxford Street.
    Vet om noe bra i soho med ble litt dyrt i januar for fire voksne.

Tusen takk for alle tips :)

13. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en av de faste jeg sjekker når jeg skal til London - https://m.thewestbournelondon.co.uk/

34min å gå til Oxford Circus eller tre stopp med Central line fra Lancaster Gate.

chipcampden liker dette
  14. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    chipcampden liker dette
  15. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Paddington ligger relativt greit til. Det store spørsmålet er jo budsjettet. Ligger en del bra Marriot rundt Hyde Park også

Blaa liker dette
  16. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Budsjettet hadde vore fint! Ligg nokre bra leiligheter i SoHo, men det er forholdsvis dyrt i enkelte auge, og i London er det innafor. Dette er via Air BnB
    Bodde på "budsjett" no sist eg var der, Det var Qbic i Wapping/City of London, og kom på under høvdingen om natta, og var veldig bra.
    Og elles så er Oxford street forbannelsens gate(iallefall for meg, har), slik by the way

anders82 liker dette
  17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,830
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken flyplass lander du på? Hvis det er LHR så er det mye bra i Marleybone. Kan spesielt anbefale The Mandeville Hotel, men hvorvidt det går innenfor budsjett er jo en annen sak.. Kommer du til Gatwick er det rimelig sutalaust å bo på et av hotellene rett ved Victoria (Park Plaza Victoria er bra). Ikkje mye pes å komme seg til Regent Street elns derfra.

18. NorskHamburger

NorskHamburger Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Knightbridge Hotel via Tablet Hotels (99USD) Sterkt anbefalt!

19. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar alle.
    Lander (dessverre, Norwegian ...) på Gatwick.

Budsjett maks 10.000,- for fire netter. Et problem er at det er mange leiligheter med kun en dobbeltseng og sovesofa.

Ser blant annet at Hilton Paddington koster 14k de datoen, Knightbridge og Westbourne ikke ledig. Så er jo det noen med sovesofa. Kanskje man burde da kjøpe to rom med vegg-i-vegg.

Takk alle :)

20. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke datoer er det snakk om? Jeg ble flyttet hit etter en overbooking sist uke -https://www.parkgrandpaddingtoncourt.co.uk/

Tilsynelatende nye rom, men ganske tregt wifi (forsåvidt ikke ulikt mange hoteller...).

Last edited: 04. des 2017

Del denne siden