Hvor bor man i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Hege Anita, 20. sept 2013.

Tags:
  1. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det jobbreise til London igjen nærmere sommeren. Denne gangen på litt strammere budsjett enn tidligere :rolleyes:

    Har da gått for Qbic foreløpig. Det er rimelig, har god rating, ser rent og pent ut, og ligger i nærheten av området Shoreditch/Spitafields der foretningene skal foregå.

    Tips fra dere som har bodd på Qbic Hotel, eller andre i området mottas gjerne. (Eller tips om området Whitechapel/Shoreditch/Spitafields)

    Gleder meg alltid til å dra til London. Fantastisk by :)
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg synes Qbic var heilt topp. Ein kan gå til Spitafields, og det er ikkje for langt til tuben. Busser passerer, og det er eit par brukbake kaffesjapper borti gata.
    Det var eit rimeleg hotell, designpreg, men ikkje all verda av plass her og der, men det trengte eg ikkje. Var ikkje på rommet
     
    staledude liker dette
  3. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Skal til London i februar, onsdag til måndag. Har nokon hotell å anbefale? 2 personar, budsjett ca 1000-1300 per natt. Siste natta bør være i nærleiken av Heathrow T2, då flyet går 7.05 måndag morgon.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Sist jeg bodde i London bodde jeg på The Dixon, Tower Bridge, Autograph Collection for ca de prisene og de kan virkelig anbefales, men jeg tror jeg må ha hatt veldig flaks for nå koster det snaue 2000 kroner natta :(
     
    GulliAa liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ibis Styles Southwark er et greit hotell til en som regel hyggelig penge, dvs rundt 100 pund natten. Mercure London Bridge også som regel priset på rundt 100 pund. Sistnevnte et par hakk bedre enn førstnevnte.
     
    GulliAa liker dette
  6. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Etter å ha diskutert litt med kjæresten, ser eg at vi kanskje må opp i mot 2000 kr natta. Kravet er eit ok+ hotell, ikkje slike typiske engelske hotell. Og der må vere god frokost!
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Siste natta kan jeg anbefale Hilton Garden Inn London Heathrow Terminal 2. Da slipper dere shuttlebuss
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Tja da er det nesten bare å velge og vrake. 2000kr er mer en standard pris for de fleste 4* i London. Har bodd på flere Park Plaza i London, og de pleier som regel å ligge oppunder 2000 inkl frokost. For eksempel Park Plaza County Hall som er et bra hotell.

    Tar meg også den friheten å slenge inn en anbefaling om mat på
    Gezellig Restaurant & Bar og Hawksmoor seven dials :cool:
     
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Park Plaza Westminster Bridge er blitt mitt favoritt hotell i London.
     
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    london er dyrt, og sånn er det.
    skal du ha bra hotell med god frokost som du skriver, bør du beregne å betale for det.
    samtidig må du ta et valg; skal du bo i london eller på heathrow? det er merkbar reisetid mellom disse stedene så du får ikke i pose og sekk her.
    hvor du bor i sentrale london har en del å si hva du ønsker å se/gjøre, samt hvordan du planlegger å komme deg rundt.
    etter å ha bodd i london zone1 i to år bruker jeg KUN tuben for å komme meg rundt. taxi/buss er hjelpeløst i disse områdene.
    bruk google maps og legg inn forskjellige steder med forskjellig fremkomstmiddel så får du god pekepinn.
    anbefaler å bo nært undergrunnstopp med multiple linjer. du kan med hell styre unna oxford street etc;)
     
    chipcampden liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Forrige gang jeg var i London bodde vi på The Chamberlain, rett nord for Tower of London.
    Hotellet var rent og pent, og rommene var overraskende store og fine. Mye billigere enn 2000 kr /natta. Kan anbefales.
     
    chipcampden liker dette
  12. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Mykje gode forslag her! Skal bo i London, og bytte hotell siste natta for å bu nærme Heathrow.
     
  13. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med Hotel 41 i London?
     
  14. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke bodd der selv (dessverre), men skal være det hotellet i London med høyest rangering!
     
    TOSflyer and animals like this.
  15. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med Intercontinental Park Lane? Beliggenheten er jo strålende, men hvordan er standard/service vs pris?
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Dyrt, men deilig!

    Se gårdsdagens torsdag-tråd her på IF lounge forumet. Bilder og info der fra @Wiolenze som bor der "as we speak"
     
    ktyvandt liker dette
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Knallfint, korrekt Britisk service.
    Dyrt;)

    Jeg har også bodd noen ganger på Hilton Park Lane. Ligger like fint til, og har fått noen syke oppgraderinger der til 85m2 suite i 27 etg. I hele etasjen er det vel 6 suiter, så romslig der. Men forutsetter status så klart da.

    Ble avsporing, men clubroom på IC kan ikke bli feil. Da kan turen nytes til det fulle
     
    tobeornot999 liker dette
  18. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Anbefaler Four Seasons Park Lane, synes det er noen hakk opp fra Intercontinental. Men blir ikke feil med Intercontinental Park Lane heller, de har en av de beste Intercontinental club loungene vi har vert på med tanke på mat og drikke utvalg gjennom dagen
     
    tobeornot999 and Flymunda like this.
  19. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at alle synes det er bra beliggenhet. Selv om jeg elsker hotellet, unngår jeg det, fordi jeg synes det ligger... litt avsides... men det er mulig jeg har oversett noe?

    Xxx.
     
  20. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Skal en tur til London på husfarsferie i slutten av mai, hva anbefaler dere til en ok pris? 2 netter alene der :)
     

Del denne siden