Hvor bor man i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Hege Anita, 20. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booka akkurat et opphold i mai på Yotel London Shoreditch og er vel kanskje ute etter en litt annen kant av byen enn Park Lane denne gangen. Vurderte en liten stund Town Hall Hotel & Apartments på grunn av status i Marriott Bonvoy, men tenkte at de 1000+ kronene natta ekstra kan jeg bruke på noe godt på for eksempel Mother Kelly's
     
    Last edited: 10. april 2022
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer jo veldig an på hva du er ute etter å gjøre og hvor du trives i andre byer. London er en stor by med mange forskjellige typer nabolag.
     
  3. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Turen til London har ingen formål, så lenge hotellet er rent, pent og nogenlunde sentralt så burde det gå fint:) eneste kjeden jeg har status hos er Radisson bare.
     
  4. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Hei hei,
    familie på tre ute etter tips for overnatting i London i overgangen mellom juni og juli.
    5 netter, største krav er at det er ren og ikke for langt unna fellestransport, ellers er det fint om det ikke er altfor dyr da erfaringsmessig er vi så og si aldri på hotell/overnattingssted på sånne turer.
    Setter pris på tips fra folk som har vært der en del oftere enn meg i de siste.
    På forhånd takk for hjelpen!
     
  5. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Trenger en billig overnattingsplass i London neste uke, onsdag 26. til 27/eventuelt 28. Noen som har tips?
     
  6. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Det er "half term" i England neste uke, tilsvarende vår høstferie i skolen. Da skrur de prisene opp, så du er heldig hvis du finner et billig rom.

    God tur!
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellrom har generelt vært ganske dyre i London etter de gjenåpnet post-covid.

    Men det er nesten umulig å svare på spørsmålet ditt uansett, for byen er stor i omfang - og det spørs veldig på hva du ønsker å være i nærheten av. Utover et stykke fra det mest sentrale er det en god del billigere, og ofte enkelt å komme seg til sentrum med undergrunn uansett.

    Skikkelig low-cost er Easyhotel (samme kjede som Easyjet), og standarden er deretter. Hakket over er PremierInn. Begge to har hoteller litt spredt rundt i byen.
     
  8. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Litt oppdaterte hotelltips til London / Heathrow fra et verdiperspektiv:

    Hotelltips London by:

    Har vært over 30 ganger på fotballtur i London. Hotell blir (naturligvis) stadig dyrere, men som påpekt over her har det blitt helt ekstremt etter Covid!

    Bodde før nesten "alltid" på St Giles på Tottenham Court Road, da man klarte rom der til en god tusenlapp per natt. Nå er det nesten dobla. Fortsatt verdt å sjekke ut om man booker i kampanjer / eventuelt prøver de nye romma:
    https://www.stgileshotels.com/

    Etter å ha vært på et par turer i høst er det generelle tipset soleklart om man er ute etter mest verdi for pengene:
    https://www.premierinn.com/gb/en/home.html

    Kommer an på hvor man skal i byen, men her kan man finne rom under tusenlappen relativt sentralt. Nedsiden her er at det ikke kan bookes via hotels/booking etc... MEN, man kan betale med Amex.

    Husk at night tube nå går i helgene. Mange rimelige hoteller hos PremierInn er få eller ingen stopp unna Leicester Square/Piccadilly Circus/Covent Garden. Alle disse stasjonene er i gangavstand til hverandre.

    [​IMG]

    Ikke mange stoppene fra West End til mange billige hoteller. Taxi er VANSKELIG å få tak i inne i byen på kveldstid i helgene og trafikken er helt bom stopp til tider.

    Skal man ETT hakk opp i pris anbefaler jeg dette som også er sentralt. Går til Leicester Square på 20 min vil jeg påstå. 2 stopp med banen til Covent Garden.
    https://www.imperialhotels.co.uk/hotels/royal-national-hotel

    Tips til flyplasshotell:

    Jeg skal nå tipse om det hotellet som har gitt meg soleklart mest verdi i London:

    Jeg og sønnen min hadde tidlig flight tilbake mandag etter forrige fotballtur. Tenkte prøve et airport hotel for første gang. Skulle fly fra Terminal 2. Det lå MASSE hoteller. De kosta som regel 1200 NOK og oppover. Det store spørsmålet for meg dog, hvor lang tid tar det å komme seg inn på terminalen fra hotellet? Da snakker vi om hotellene som ligger langs "Bath Rd" på bildet under.

    Jeg ringte to hotell og spurte. De svarte i morgenrushet måtte man regne minimum 15 minutter i taxi + eventuell ventetid.

    upload_2022-12-21_20-58-27.png

    Så sjekka jeg ut Premier Inn. La merke til at hotellet ved Terminal 4 var svært billig. Det koste £42.50 for ei natt, altså under 500 kr.

    https://www.premierinn.com/gb/en/ho...ondon/london-heathrow-airport-terminal-4.html

    Siden hotels.com ikke viser dette hotellet vises det ikke på bildet over. Men det ligger i praksis der det står "1013 kr" og "673 kr" sør-øst på bildet.

    Men det må da ta mye lenger å komme seg til Terminal 2? Jeg ringte og spurte..

    Svaret overrasket! 7 minutter å gå i en passasje til terminalen + noen få minutter enten:
    -Gratis shuttletog
    -Underground

    Da var det bare å teste å booke. Dette viste seg å stemme svært bra. Denne passasjen man må gå ligger bare en heistur unna både undergrunnen og shuttletog.

    upload_2022-12-21_21-3-39.png

    Hotellet var av en helt annen standard enn inne i London by. Nye, freshe og oppussede rom. Baren var åpen til "late". De tok i mot matbestilling så lenge jeg var våken hvertfall, til 23:00.

    Neste morning begynte med 7 minutters gange til shuttletog. Hadde sjekka ut når shuttle gikk og tima perfekt. På under 15 minutter fra jeg gikk ut av hotelldøra var jeg inne på Terminal 2.

    Så nå har jeg booka dette hotellet igjen til mitt neste utenlandseventyr. Samme pris. £42.50 - slå den i London!?!
     
    EndreD, paron, Bolle and 17 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    Har Royal National blitt pusset opp? Var der for over 10 år siden og det var et ‘klassetur og backpackerhotell’. Har ikke store krav til mat, men det de serverte der grenset til uspiselig. Veldig kantinefølelse (forsterket av haugevis med unge mennesker). Eneste som jeg registrerte som bra var vanntrykket i dusjen :D
     
  10. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Burde kanskje vært presisert, men mat var i grunn ikke påtenkt i tipsene her!

    Frokosten på hotellene i London er ikke inkludert med mindre man booker via @milehigh. Kjøpte den på Royal National en eneste morning og den var LITE å skryte av. Når man bor så sentralt dog, så finnes det plenty med fra frokostsjapper å gå til tenker jeg. Får en helt OK frokost for £10-£12 inne i byen. Eventuelt på Pret som jeg syns er KANONBRA. Halve prisen på "frokostsjapper" i Nord/Sør/Øst-London.

    Husk at man på Royal National som regel bor for £130 pund dbl i helgene. Har du tatt et søk og sjekka hvor mye det koster for et hotellrom noenlunde sentralt ei fredag/lørdagsnatt? Tipper du blir skremt.. var som regel £250-£500 per natt på de fleste hotellene i dette området.
     
    milehigh liker dette
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    OK, bra poeng, men likevel lurer jeg på om de har pusset opp. Da jeg bodde der så var det mange år på overtid. Alt var slitt og føltes skitten. Men ja, billig var det, helt klart.
    Hvis de har gjort noe med romstandarden er det flott. Beliggenheten er jo bra.
     
  12. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Da har de pussa opp, hvertfall deler av hotellet / lobby. Fikk ikke inntrykk av at det var slitt hverken i resepsjonsområdet eller i den fløyen vi bodde i.

    Forøvrig en pub på Royal National-området som viser alt av sport i bakhagen..

    Har man med barn som liker ballsport er det 5 minutter å gå til fotballbane / kunstgressbane Corams field pitches. Her er det åpent for alle, hvertfall i helgene.
     
    Flyingdutchman liker dette

Del denne siden