Hvordan legge inn bonusprogram på SAS-bestilling

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Henning, 11. juli 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bestilt en flytur med SAS som er betalt med LifeMiles, og nå vil jeg legge inn mitt A3 Gold-nummer mtp lounge access osv. Når jeg sjekker bookingen min på SAS.no så står det bare et blankt felt under "Bonusprogram", og jeg finner ingen mulighet til å legge det inn. Noen som vet om dette kan gjøres på nett, og isåfall hvordan?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvd lot.com?
     
  3. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Har du prøvd på lot.com? Har hatt suksess,bl.a. med EB bonusbiletter, å gå inn på lot.com med amadeus referanse, og legge inn personlig info / bonuskort / setevalg etc der!
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Lot funka ikke...
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,543
    Likes mottatt:
    3,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringer 05400 og taster så et nisifret nummer vanligvis jeg. Fem minutter så er det jeg måtte behøve vanligvis fikset.
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo helt utrolig at det ikke går an å legge inn bonusprogram noe sted på nettsidene.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja! Men slik er det. Får ikke lagt inn Eurobonus heller, så..
     
  8. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har noe nytt å dele her?

    Jeg irriterer meg fremdeles over samme problemet; tidligere kunne man bruke LOT eller Lufthansa men det fungerer ikke lengre for meg. Ofte får jeg opp at bookingen ikke finnes på Lufthansa/Miles & More, så det kan hende det fremdeles er mulig der men jeg får ikke sjekket i øyeblikket.
    (Hvorfor får man beskjed om at bookingen ikke kunne finnes; trodde begge var Amadeus og at man derfor burde kunne søke dem opp)

    I dag fikk jeg heller ikke lagt inn bonusprogram ved innsjekk på internett. Riktignok på en bonusreise, men vil gjerne ha inn A3 kortet. Regner med jeg kan gjøre det i automaten på flyplassen, og via telefon/chat men det burde ikke være nødvendig i 2017...
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,198
    Likes mottatt:
    8,287
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at de ikke klarer å legge inn på telefon/chat heller. De påstår at det er lagt inn, men når man ser på bestillingen ligger det ikke inne allikevel.. Aner ikke hvorfor det ikke klarer å legges inn på forhånd.
     
  10. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    962
    Bonuspoeng:
    93
    Før var det mulig å legge inn EB-nummer på bonusreiser ved å ta det leg for leg. Nå har de gjort noen endringer sånn at det ikke er mulig mer, verken i app eller nettleser. Forsøkt både nummer, EB<nummer>, EBD<nummer>, samt programmer i andre selskap, men alt gir feilmelding "Vennligst legg til et gyldig bonusnummer". Noen workaround?

    Regner med at det må ligge inne for å få ekstra bagasje, men de fikser vel det muligens manuelt i innsjekk uansett antar jeg.
     
  11. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    53
    Går helt fint ann å legge til ved innsjekk, gjerne ha den digitale QR koden eller det fysiske kortet klart, da går det raskere enn å taste det inn manuelt.
    I innsjekksystemet så bruker vi «SKEBD<nummer>» som FQTV entry, du kan jo se om det eventuelt skulle fungere.
     
    Staralliance liker dette
  12. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    962
    Bonuspoeng:
    93
    I dag var det plutselig fikset i appen. Nå er det mulig å legge inn leg for leg igjen der. Så da gikk det gjennom med en gang. Nettsiden virker fortsatt ikke, der kan man kun legge inn for hele reisen.
     

Del denne siden