Inpirasjon

Tråd i 'Reisemål' startet av ina, 18. aug 2019.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er de morsomste, mest minneverdige opplevelsene dere har hatt på reise?
    Det går mye tid og ressurser i å planlegge flybilletter, hoteller og restauranter, selv om alt dette er viktig for gode opplevelser, så er det noen ganger faktorer man ikke kan planlegge som skaper de beste opplevelsene?
    Tilfeldige mennesker, situasjoner etc.
    Å lære noe og se noe som ikke finnes guidebok, museum, fornøyelsespark eller vanlige turistattraksjoner.
    Det er sikkert ikke lett å gjenskape slike opplevelser, men kanskje kan gi inspirasjon.
     
    Last edited: 19. aug 2019
    Sonictravel liker dette
  2. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    For meg har naturopplevelsene i Norge vært de beste,
    For eksempel midtnattsol i Lofoten er det vakreste og mest romantiske jeg har opplevd på tur.
    Og sykkeltur på rallarvegen før snøen har smeltet og holder på å smelte, og har derfor hele strekningen for seg selv, er også noe av det mest ekstreme og vakreste som kan oppleves.
     
    Last edited: 18. aug 2019
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Fjellgorillasafari i Kongo (finnes ikke lenger - fordi de ble skutt av opprørssoldater, men tilsvarende finnes vel i Rwanda og Uganda) og hvithaisafari i Sør-Afrika, er vel 2 ting jeg vil nevne.. Men jeg har også vært på humanitære turer til Kongo, Haiti og Mosambik. Sånt skaper automatisk mange minneverdige opplevelser siden man ser ekstrem fattigdom på nært hold, og likevel så er de menneskene fulle av glede..
    Eller så risikerer man at landet er på tuppa og det brennes bildekk i gatene fordi bensinprisen er skrudd opp (Haiti). Har sin sjarm det også.. ;-)
     
    EndreD, phileas, Wiolenze and 2 others like this.
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden