Insideflyer gir tilbake?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Chrisbgg, 29. mai 2019.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Har tuslet med en liten ide i bakhodet en stund, og tenkte lufte den her...

    Ideen er helt på tankestadiet enda, og jeg er veldig usikker på hvordan den skal gjennomføres!

    Men Ideen bunner uansett i denne karen på imgur som gir vekk miles til noen som trenger det:
    https://imgur.com/gallery/I5xnNHj

    Og det er jo rikelig med folk her inne som har mer poeng enn de strengt tatt trenger.. så ideen er egentlig ganske enkel.. vi gir vekk litt points/booker tur til noen som kunne trenge det..,

    Så kommer vi til det jeg synes er vanskelig! Hvem fortjener noe slikt? Finnes det foreninger som hjelper folk på ferie?
    Hvordan finner man mottaker? (Tenker mottaker i utgangspunktet er anonym her inne)

    Jeg tenker egentlig mest i de baner at folk som kanskje har hatt et tøft år, trenger et avbrekk, eller hva som måtte være årsak, kan få seg en opplevelse!

    Så kan vi her inne være «reisebyrå» og sette sammen forskjellige turer..

    Noen har mye flypoeng, andre har choice kontoer som bugner over. Andre igjen en bonusnatt eller 3 på hotels.com, eller kanskje bare har lyst å bidra med cash., alt er lov! Og jeg tror vi kan få til utrolig mye kult for andre! Om vi samarbeider..

    Jeg kan starte «ballet» med å pledge 4 stk t/r innenlands i SAS Plus..

    Men igjen, hvordan vi finner mottaker, her trenger jeg deres brainpower!

    En ide som er mulig å gjennomføre? Eller bare fjas?

    C
     
    Liza, Jeanette, Xflipper and 14 others like this.
  2. Mysil

    Mysil Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    God ide ! Tror Røde Kors driver noe ferie-opplegg for familier som sitter trangt i det, men da tror jeg de bruker leirskoler osv. Kanskje det kunne vært noe mtp familie som bor spredt o.l. Ellers enig at det kan bli et mareritt å finne noen fordele/osv
     
    Chrisbgg and watchaddicted like this.
  3. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Unicef har Feriesentralen (http://feriesentralen.no/) men som nå er stengt ned pga stor pågang og trenger penger.
    Kunne jo vært aktuelt å sendt mail til adressen som står der og samarbeide med de, eller eventuelt starte noe eget for Insideflyer der folk kan legge inn søknad og så velges det utifra søknadene som kommer inn.
     
    Chrisbgg and watchaddicted like this.
  4. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Bra tiltak! Hvis vi kan få til noe samlet kan jeg bidra med et gavekort hos Thonhotels. Tror det skal holde til to overnattinger på «middels» poeng kostnad:)
     
    Xflipper, Chrisbgg and watchaddicted like this.
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,738
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskelig å organisere slikt når det er snakk om bonuspoeng.

    Men, det var ikke et negativt innspill.

    Jeg tenker det er ganske sentralt at vi klarer å få med noen aktører her.

    Var eksempelvis med på å donere bonuspoeng til en dame som var alvorlig syk i Sverige for et år eller to tilbake, hvor SAS fjernet overføringsgebyr til den eksplisitte kontoen.

    Om vi får med SAS til å «garantere» seter, og et hotell til å bidra med overnatting, så tror jeg det blir mye enklere å gjennomføre :)

    Og selvsagt bidrar jeg gjerne.
     
    Gullars, ChrisTW, Xflipper and 2 others like this.
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Aktørene som trengs er vel da:

    1. SAS, som etablerer en overføringsgebyrfri poengkonto som "eies" av en organisasjon.

    2. En organisasjon som fra ovennevnte poengkonto kjøper billetter til dem som trenger det.

    Om man også får med et overnattingstilbud er det fint, men tilbudet kan like gjerne være aktuelt for dem som ikke har økonomi til å besøke familie og venner langt unna.
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig spennende tanker!

    C
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    3,990
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er veldig kult! Det må vel også kunne regnes som veldedighet og da kan man donere bonuspoeng opptjent via arbeidsgiver uten at man kommer i skatteposisjon, eller tar jeg kanskje feil!? :)
     
    Last edited: 29. mai 2019
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,885
    Bonuspoeng:
    183
    Fin løsning i forhold til skatt på bonuspoeng, donerer gjerne de poengene jeg tjener på jobboppdrag på dette :)
     
    ChrisTW and Xflipper like this.
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,738
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fint mulig å gjøre noe fint på en enklere måte enn å etablere et nytt konsern, menmen.
     
  11. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Helt sikkert, og kanskje kunne noen herfra klare å organisere det hele uten altfor mye byråkrati. En overføringsgebyrfri konto hadde jo uansett vært fint til et slikt formål, og ut fra en ovenstående post kan det synes som SAS ikke nødvendigvis stiller seg negativ til slikt.
     
  12. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    572
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man få for mye bonuspoeng? God idé, men vanskelig å gjennomføre
     
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Fin ide! Kan sikkert bidra med Thon overnatting/gavekort :)
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart!

    Har selv 700 000 EB-poeng og 2 ct.
    100k Avios
    Samt diverse..
    Ikke store reiseplaner overhodet kommende året..

    Derfor kunne det vært kult å gjøre.,

    Tenker igrunn gjennomføringen ikke er så vanskelig. Men det er lokaliseringen av mottaker som byr på problemene..

    C
     
    Satyv liker dette
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Derav mitt forslag lenger oppe i tråden om å la en organisasjon ta seg av dette. Har ingen sterke meninger om hvilken dette burde være, annet enn at det bør være en landsdekkende organisasjon som ofte er i kontakt med mennesker som trenger en hjelpende hånd. Kanskje noe slikt som Frelsesarméen, Røde Kors, Kiwanis eller andre jeg ikke kommer på i farten. Gjerne en organisasjon som har litt erfaring med å lage diverse ferietilbud.
     
  16. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan også bidra i en slik sammenheng! :)
     

Del denne siden