InsideFlyer i VG

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Henning, 20. nov 2015.

1. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
  2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det skulle bli pliktoppmøte, jeg. Så folk som booker seg billett MÅ komme. Her står man, glad og freidig ved gate og er klar til å få seg en klappsetetur i cockpit. "Det er fullbooket" sier personen noe skeptisk bak skranka på gaten. "YASS" tenker jeg inni meg. "Everybody wins!". I gammeldager, når de enda hadde kauking i terminalen, så var det derimot alltid et omnious tegn når de mot slutten av boarding begynte å rope opp navn. En dårlig følelse brer seg over deg når alle rundt gaten er unresponsive til navnet som ropes opp. Også stod man der, med en smilende person bak skranka som alt for lykkelig proklamerer "JEG HAR ET SETE TIL DEG JEG!". 22B.... Yess. Akkurat det jeg hadde løst på...... N O T.

Nei til folk som ikke møter opp på fly. Da kan det bli slutt på overbooking også.

3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    1,019
    Bonuspoeng:
    113
    I artikkelen viser VG også bilde fra business, men i bildeteksten hevder de det er fra førsteklasse....:p

4. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,907
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er forskjellen for hvermannsen?
    Det er jo bare pamper som sitter forran den derre gardina uansett :)

Flemming Poulsen liker dette
  5. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Regnestykket er enkelt; gjennomsnittlig sykefravær i Moderlandet var 5,8% i fjor.
    Det vil si at 6 av hundre ikke møter på jobb (!). Anta at denne trenden forplanter seg til reiser, så vil det si at ca. 14-15 ikke møter til en avgang OSL-EWR, i tillegg må man regne inn alle som har betalt for billig&fleksible billetter.
    Skjønner godt at man leker litt roulette og booker over. Kan ikke fly med 10% ledig kapasitet hver dag, det er dårlig butikk.
    BTW, bortsett fra siste uken etter Paris-terroren, vil jeg generelt si at flyene har vært ganske fulle i høst, så revenue management har gjort en god jobb !

Ida liker dette
  6. shyneno

shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    63
    Vanlige folk vet ikke forskjell på business og first. Mange tror det er det samme (meg inkludert før jeg begynte å henge på bonusfeber)

7. MadsVaHa

MadsVaHa Senior Medlem

Likes mottatt:
    922
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle det ikke komme en reportasje i vg fra FTU tidligere i høst?

Del denne siden