God morgen fra Seoul! Det regner. Skulle tro man var på Vestlandet, selv om vi har reist kjempelangt østover! Gårsdagen ble avsluttet med noen glass vin, etter en spasertur i Seouls gater, middag på denne sjappa, hvor dekkmannen hadde vært innom et par ganger. Han likte det visst. I dag vil kona på shopping. For det er jo ingen vits å dra på sightseeing når det regner! Ha en fin en!
God morgen fra et stille kontorlandskap i Oslo. Ble overrasket på morgenkvisten, av at både t-bane og lokaltog har en liten påskepause. Dermed ble det apostlenes hester som brakte meg til jobben, og de samme gampene skal få meg hjem utpå ettermiddagen en gang. Vel, da regner man i alle fall med at dagens trim vil anses unnagjort. Ha en trivelig mandag, om det ferieres eller ei!
God morgen fra SAS-stua på innenriksdelen på OSL. Relativt stille og rolig her i dag. Turen går hjem til opphavet i Bodø for litt påskeferie. Men mye som skjer på jobb så spørs hvor mye ferie det egentlig blir. Ha en strålende mandag!
God morgen fra fremdeles ekte Costa Del Sol, skyfri himmel og Padel venter. Kjenner fremdeles litt etterdønninger etter Tempranillo'en i 2018' Roda 1, ble litt mye gjensynsstemningsbølge med feriestedet i går....
God morgen fra Numedal. Allerede over null, dette blir en bra dag. Men skiføret er ikke så mye å skryte av. Ha en fin mandag!
God morgen fra Radisson Blu Zurich airport. Swiss ble kraftig forsinket ut fra LHR i går kveld pga noe bagasjekrøll som igjen gjorde at vi mistet slot tiden. Fikk ellers god mat og drikke ombord fra meget serviceinnstilt crew. Får begi meg ned til frokostsalen straks. Har SAS go hjem i dag, men heiv inn bud på 420 kr til plus på første strekket som jeg har fått. Blir iallefall 500 ekstra nivåpoeng og en av de kalde salatene som jeg begynner å bli lei av
God morgen fra 1A på SK455 til CPH. Første legg på reisen til Malta, det blir artig å se igjen stedet siden forrige gang var en språkreise for usle 43 år siden. Fruen og avkommet er plassert like ved, stappfullt i Plus og ikke noe bedre lenger bak i kabinen. Det syne at det er ferietid! God Påske til alle IFere i inn- og utland!
Definitivt ikke en god mandagsmorgen her i Oslo, advarsler up front - detaljene nedenfor er mon ikke for den sarte sjel eller lesere i ferd med inntakelse av ernærinmgsremedier i fast eller flytende form. Så her er basisen for en litt uvanlig mandag morgen: 1) Ett stykk hund, type stor (ca 30 kg) størrelse av viktighet for senere utkomme (se dagsordens punkt 4) 2) Refererte hund gjennomgår løpetid og har blitt utstyrt med en fiffig liten truse sak 3) Hund (1) utstyrt med truse (2) har tydeligvis hatt magebesvær i løpet av natten 4) Problem (3) løst ved å ikke alarmere eierne men la ting gå sin gang 5) Nevnte instalerte innretning (2) fanget opp mestepart av problem (4) 6) Eier våkner, og glad hund (1) hilser som sedvanlig med kraftig logring 7) Meget innsikt i den fysiske realiteten bak begrepet "when shit hits the fan" ervervet av hund (1) sine eiere Vel etter dette og den etterfølgende time med vasking og lufting kan vel dagen, uken og måneden bare bli bedre håper jeg....
"God" morgon frå solskinet i Florøida. Her skin sola, i motsetning til i Seoul. Regnet der skuldast sikkert at det er so langt nord i landet? Jaja. Eldste arvingen fann ut han skulle sleppe ein 1,75l kartong med heilmelk i golvet i dag tidleg, so det vart bra med reingjering og bannskap her og, men eg er nok redd @Sonictravel overgår dette med god margin. Måtte påskeharen velsigne deg med rikeleg med trumf og EB-poeng denne påska! No skal eg jobbe hardt og glede meg til elevert tur.
06:14 «snart fire» sitter i sengen og erklærer at hun er våken og vil se «Børste» på iPaden.. Foreldrene var vel knapt lagt seg i Buenos Aires når barnet våknet!! Det er heldigvis utevær på på solkysten..
God mandags morgen fra den Mexicanske byen Guadalajara I dag sier jeg det kort: Tequila! Jeg skal på guidet tur, wooo. Har bestilt denne turen her hos AirBnb: https://www.airbnb.no/experiences/2218097?reservationId=16558935&shareCode=TAKDQB4R Men nå skal jeg prøve å komme videre med reisebrevet mitt. Ellers ha en ha en flott mandag og en god påske
God ettermiddag fra en by som Chatgpt mente hadde kallenavnet Broenes By. Kjapt Google søk tilsier at hvert land, kanskje til og med hvert fylke i verden, har en by som kalles broenes by. Vet du hvor jeg er? Her er et bilde fra leiligheten vår
God midt på dagen fra OSL! Her skal det charter-flys for første gang på 15 år. Foretrekker rutefly, men kom over en altfor bra pakke til å ikke kjøpe den. Etter at jeg fikk 4000 kr i Ving gavekort for mange år siden (takk, Petter S!) som straks ville gått ut. Så da blir det et lite charter reisebrev etterhvert, men først spiser jeg godt og drikker meg til mot i loungen. Er ikke heeeeelt vanlig charterturist da, siden flydagen starter med halvt ribbet buffet på OSLounge Premium samt litt bobler, courtesy of Amex Platinum