Det har vært mye snakk om Curve, Bill Kill og andre smarte metoder for å fordoble Eurobonus-opptjeningen. Men hva med Klarna nå som andelen nettbutikker og OTA-er som Hotels.com tilbyr klarna for å betaling. Jeg er har ikke brukt de før jeg gjorde en reservasjon på hotels.com her forleden dag. Skjønner at jeg da kan både bruke viatrumf, utsette betalingen og betale når SEB Mastercard har kampanje med dobbel bonus-opptjening?! Er det noe jeg har misforstått, noen fallgruver eller annet å tenke på med "utsatt betaling med Klarna"? Eller er det noen med andre ess i ermet for bruk av Klarna?
Får du betalt med kort når du utsetter betalingen? Jeg tror det utstedes en faktura, men mulig at den kan betales med kort på nettsiden deres?
Du kan betale med kort på nettsiden (ikke app), men usikker på om de støtter kredittkort. Prøvde med Curve, da krevde Curve at man slår på Curve Frontend, som har 1,5% i avgift... Tenkte å prøve straks man får doble poeng
Mener det var slik at du bare kunne betale med debitkort, ikke kredittkort, når du har valgt å "betale senere" med Klarna. Dersom du velger å betale der og da, kan du betale med kredittkort.
Jeg gikk på en "smell" da jeg valgte å betale senere med Klarna. Dette var flybilletter med Norwegian hvor jeg ønsker å betale med Amex direkte, men hvor Norwegian hadde noe problemer med kredittkortløsning. Valgte derfor å betale senere med Klarna med håp om å bruke Amex da. Det var feil #1 siden betale senere med Klarna fra Norwegian bare aksepterte Visa/Mastercard. Så da ble det til at jeg ønsket å betale med SEB SAS Mastercard på Klarna og "betal senere" funksjonen. Der feilet transaksjonen gang på gang uten at jeg skjønte hvorfor. Beløpet var på ca. kr 12.000. Kontaktet SEB SAS Mastercard og fikk til svar at funksjonen "Betal senere" med Klarna blir hos dem regnet som et kontantuttak (på samme måte som Vipps). Og der er det en grense på kr 4.000 hver 4. dag om jeg ikke tar feil. Fungerte selvfølgelig fint å betale med et annet (DNB) MasterCard, men SEB er litt spesielle på dette.
Og når SEB regner det som kontantuttak kan du sikkert glemme å få poeng på transaksjonen med et annet kort...
Nå har jeg ikke EB-poengopptjening på mitt DNB Mastercard siden det kun er backup så ser ikke om det funker der, men jeg tror DNB regner dette som en normal transaksjon/kjøp og ikke kontantuttak. I DNB-appen står det bare "Varekjøp kredittkort" og "Klarna" så vil anta man tjener poeng på dette her. Tror det først og fremst er SEB som er sære her og definerer dette som kontantuttak.
Funket i mars. Igår da jeg prøvde, krevde Curve at jeg hadde slått på Frontend som betyr 1.5% påslag…
Aah. Jeg bruker Curve direkte på Norwegian.no uten gebyr, men det hjelper jo ikke hvis de har trøbbel.
Ah, var kanskje det jeg gjorde første gangen og valgte Klarna nå og det ikke fungerte… hmrf… booker Norwegian så sjeldent…
Slenger meg på denne tråden nå som jeg har testet Klarna på ulike kort. Jeg har selv Curve Frontend inkludert i mitt metallkort opptil ca 100K nok i mnd og forsøkte å betale faktura i Klarna appen med både SAS MC og DNB MC via Curve. Ingen av kortene gir bonuspoeng og SAS MC behandler fortsatt kjøpet som et kontantuttak. (Dvs. 4% gebyr, rente fra dag 1 osv.) Legger til at dette gjelder fakturabetaling av kjøp der det er allerede var utstedt faktura fra Klarna og ikke direkte på en nettbutikk eller tilsvarende. Er det noen endre som har noen tips til hvordan man kan få bonuspoeng på Klarna fakturabetaling i appen?
Er dette unikt for Klarna og/eller Curve Fronted? Vipps og Bill Kill registreres jo også som kontantuttak hos SAS MC, men man blir ikke belastet noe gebyr eller rente fra dag 1.