Kofferter!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av chiller, 03. juli 2019.

  1. chiller

    chiller EBD Hangaround

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    53
    Hei,
    Min trofaste koffert som jeg fikk en eller annen gang rundt midten av 90-tallet har begynt å bli litt sliten. Som løsning har jeg benyttet meg av konas koffert, men hun fløy i går ARN-DOH-SIN med QR og fått sin bagasje smadret lett.

    Tenker derfor det er på tide å handle ny(e) koffert(er) til oss begge. Jeg prøvde å lese meg opp på nett, men fant ikke noen som skilte seg ut som bedre enn andre.

    Jeg tenkte derfor å høre om det var noen her som hadde tips!

    Så: Er det noen her som har noen innspill på hvilke merker/typer som er best?

    Jeg ser i utgangspunktet for meg en stor koffert av hardplast, uten noen glidelåser.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg og mange andre her inne er store fans av Rimowa. Har selv to stykk i serien Salsa (en carry-on og en større koffert) som jeg har reist verden rundt med og er veldig fornøyd med.

    Mye å spare på Rimowa hvis du kjøper det i Tyskland. Koffer24.de har bra utvalg.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes etter at LVMH har overtatt, har prisstigningen vært merkbart. Men gode kofferter er de. Selv har jeg fire Rimowa-kofferter og er fornøyd med dem.

    Dessverre er jeg usikker på om Rimowa har kofferter i hardplast, men aluminium-kofferter kan være noe for deg?

    5DD02984-95BD-4B27-87BF-710C393EDFB2.jpeg
     
    Last edited: 03. juli 2019
    eventyrer, Edvard and CowboyDan like this.
  4. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Ingen som tør å stjele den kofferten der :)
     
    ArthurDent liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm..
    Resized_20190701_142716_7713.jpg

    På 3. reise denne her..

    Siste sjappa i Europa omtrent som hadde denne fargen på lager i fjor høst. Betalte til og med "overpris" for at kona skulle få match med carry on.

    Hva gjør man så nå lurer jeg på..
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Uffameg!!! Maks uheldig der, må jeg si. Hva med en liten runde med gummihammer eller noe lignende og se om den klarer seg?
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me har kjøpt S'Cure, Samsonite i tre størrelser, og dei har vore med oss på ganske mange turer. Meir praktiske en min gamle Rimowa på to jul.
    Elles har me også to Lock n Roll frå American Tursiter(som er eigd av Samsonite, og dette virker som om er samme koffert.

    Edit: Begge to er i hardplast, og uten glidelås, noko som var krav.
     
    Last edited: 03. juli 2019
    Alekseolsen and ArthurDent like this.
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp Samsonite, Tumi eller tilsvarende. Alt for mye tøys med nyere Rimowa i forhold til prisen. I tillegg er det null service punkter i Norge.
     
    ArthurDent liker dette
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
  10. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Rimowa. Men, som nevnt etter LVMH tok over eierskapet, har prisene steget til værs. Jeg har en Classic Flight innsjekk fra den gamle kolleksjonen, og en Essential cabin fra den nye. Godt fornøyd med begge.
     
    ArthurDent liker dette
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg varmet min med hårføner og ubulket med en nylonhammer jeg dreide til selv(selve hammeren ble laget i 1994)
     
    jonss, phileas and Are like this.
  12. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    American tourister kan anbefales herfra også, min har vært i gjennom ca 600 reisedøgn (ikke 600 dager på fly, men 600 dager på jobbreise), har skiftet sidelåsene (gratis hos Morris, tar du med kofferten gjør de det for deg), og hjulene bør byttes snart, men de har vært dratt usakelig mye over grus/ståldekk osv.

    Har også en samsonite ett-eller annet (Den er helt ny), koffertene fremstår for meg som nærmest identiske, men godt over en "reiselapp" i prisforskjell, og american touristeren har jeg aldri sett lik av på noe bagasjebånd.
     
  13. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Bruker selv en Samsonite S'cure koffert. Fungerer bra, uten å koste så latterlig mye.
     
  14. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Både jeg og min bedre halvdel har hver vår store Tumi-koffert. Den har vært med meg verden rundt et par ganger og jeg var veldig fornøyd. Jeg er generelt veldig forsiktig med mine eiendeler, men det skulle det ikke mer til enn en (hardhendt?) inspeksjon utført av TSA/CBP på vei fra Canada til USA før det ble trøbbel. Sømmen på læret som skal holde de to halvdelene sammen raknet og jeg teiper nå dette på plass før hver reise. :oops: Min bedre halvdel fikk trøbbel med låsen på reise og måtte bryte opp denne (ble kostnadsfritt reparert av Tumi i etterkant). Lekse lært: kanskje gå for Rimowa neste gang.

    I tillegg har jeg en Tumi T-tech ryggsekk/trillekoffert-hybrid som jeg er veldig fornøyd med og benytter som både carry-on og som innsjekket bagasje. Er usikker på om disse selges lenger.
     
  15. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Fruen hadde bursdag og gaven var ikke klar så jeg hadde et lite problerm. Er ikke alltid den mest kreative så jeg måtte i tenkeboksenen en stund.

    Har kjøpt en Rimowa cabin med lomme til henne før og hun digger den, spesielt når vi er gjester i F lounger rundt omkring (med CT).

    Endte opp med å kjøpe en stor Topas titanium til henne fra Koffer 24, noe som gikk smertefritt og fikk en masse pluss poeng i heimen.
    Nydelig koffert og jeg vet selvfølgelig at det blir et rabalder når den første bulken kommer, men det tar vi senere.

    Det jeg egentlig vil fortelle er at jeg kryssa av på å motta newsletters fra dem og vips så fikk jeg mail som fortalte at jeg får 10% avslag på mitt neste kjøp.
    Da havna jeg dessverre i shopping fella med å kjøpe meg en stor orginal i aluminium.

    Moralen her er at en ikke bør krysse av for newsletters fra koffer24, kan bli dyrt.
     
    bombusfervidus and holmen like this.
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Norwegian var så snille å ødelegge kofferten min når jeg reiste til Svalbard. Kort oppsummert så fikk jeg litt igjen for den. Siden jeg var tvunget til å benytte Morris, kjøpte jeg meg Epic Phontom SL. Prøvd den en gang allerede og er storfornøyd. God byggkvalitet, polstring rundt glidelås og den er lett å trille.
     
  17. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Har to av disse. Veldig fornøyd og de har syv års garanti.
     
    KVTL liker dette
  18. chiller

    chiller EBD Hangaround

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    53
    Takker for alle innspill. Vi havna på en blå S'Cure så får vi se hvordan den klarer seg.
     
    ValdresBjarne liker dette
  19. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har en Epic Phantom SL 55cm koffert. Greit fornøyd med det meste, men liker ikke hvor mye "play" det er i teleskophåndtaket. Kommer til å velge koffert med "dobbel stang" neste gang (bedre holde i også, enn "T"-varianten).
     
  20. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer en Rimowa essential sleeve cabin. Noen som har erfaring med denne? Har en samsonite idag som er ganske lik på mål men i stoff. Samsoniten går fint i hylla på Cityjet, noen som vet om Essential Sleeve gjør det samme?
     

Del denne siden