"Låne" bort status

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Mortenaue, 25. aug 2016.

  1. Mortenaue

    Mortenaue Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei godtfolk!

    Etter at jeg har fått meg status hos Hhonors og Nordic Choice Club blandt annet, så har jeg hatt noen misunte kollegaer og venner som blandt annet spør om jeg kan booke rom til dem. Hvordan ville dette fungert i praksis? Er det noen som har prøvd dette?

    Alternativ 1: Bestille i vedkommendes navn og spille med åpne kort. Vil vedkommende da få fordeler? Dette vil vel kanskje være OK for hotellene å gjøre?

    Alternativ 2: Bestille i mitt navn og vedkommende som sjekker inn med mitt navn. Hvordan fungerer dette med kortet man bruker som "garanti"? Registrerer man bare nytt kort ved ankomst? Dette strider nok imot alt som heter vilkår og regler, men er det mulig? Noen som har prøvd?
     
    Last edited: 25. aug 2016
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Alternativ 1: Neppe
    Alternativ 2: Den som sjekker inn må vise cc for depositum, så det går neppe heller.

    Kort sagt, jeg vil bli overrasket om noe av dette går, det vil fullstendig underminere fordelskortkonseptet.
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booker en del netter for samboeren min med Gold garanti gjennom året. Før booket jeg bare i mitt navn også endret hun navnet når hun kom. Men det var ikke alltid de digget det og regnskapsføreren syntes det var rart at det sto mitt navn på kvitteringen. Så nå har jeg booket en del i min profil, men med hun som gjest. Tror ikke hun har fått noen fordeler.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestilte tidligere i sommer ett rom hos Radisson for min mor og søster og sendte så en e-post til hotellet der jeg forklarte at jeg er CC Concierge og ba om oppgradert rom viss mulig og at jeg ville betale rommet med mitt kredittkort. Da fikk jeg til svar at dette var brudd på reglene og at jeg måtte være en av gjestene for å benytte mine Concierge fordeler.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Med Hyatt er i alle fall ikke dette noe problem, jeg har ved flere anledninger booket rom til meg seg, og lagt inn en annen person som "gjest 2".

    Vedkommende har uten problemer sjekket inn, lagt inn sitt kredittkort som betaling og fått mine Diamond-fordeler.
     
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bor regelmessig på Radisson og Park Inn og har mer enn en gang blitt bedt om å vise ID (i Norge) for å bekreftet at jeg er den som står på reservasjonen.
     
  7. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm...ett spørsmål litt på siden.

    Om jeg booker 8 rom hos Hilton (ett til meg og 7 til andre i mitt selskap) via min profil hos HH, vil jeg da få poeng og opptjening til status for alle 8 rom?
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, kun to rom, og begge må stå på samme regning/booking - står beskrevet her
    http://hhonors3.hilton.com/en/support/faq/index.html#earningpoints
     
  9. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Æsj...Men takker for svar AndersB
     
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Petter B-C liker dette
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Får bare for en booking pr dato... (Kilde: egen erfaring)
     
  12. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde en booking på 5 rom i 3 netter på Hilton i Gdansk. Jeg fikk poeng for alle rommene inkl. "base points"
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden