Skal reise t/r LAX-SJO i november, og lurer derfor på følgende: Bør jeg reise med United via IAH, eller med Avianca (mellomlanding i El Salvador). Skal reise i biz, og prisene ser ut til å være omtrent det samme. Er det noen som har erfaring med domestic (og international) biz hos United, eller biz hos Avianca? Ser ut til at Avianca flyr A321 på strekningen. United flyr A320 LAX-IAH, og B737 IAH-SJO.
Jeg ville sjekket hvilket selskap som ga mest EB-poeng (jeg regner med at du samler der), på hvilket billettklasse. Kanskje noen hundrelapper ogg i pris gir mer inntjening, eller at den ene gir 0%, mens den andre gir 100% inntjening. Utover det så aner jeg ikke om Avancia er bedre enn United eller vice versa. Det er det nok noen andre verdenstravere som vet.
Turen blir da litt lenger enn vi hadde tenkt oss.. Har bonusbillett til LAX med SAS, og reiser derfra videre til SJO.
Gitt at opptjeningen er lik ville jeg helt klart valgt Avianca. Har aldri testet de og det ville vært flott United får du sikkert mange flere sjanser til å teste. Ellers er United domestic first helt ok.
Avianca gir 150 på biz, United 100%, så om tidspunktene er bra, blir det nok dem. Men det masse fly som går midt på natten, og det gidder jeg ikke.
COPA er også medlem av Star Alliance, Da blir det vel LAX-PTY-SJO Kan forøvrig anbefale en pit-stop i PTY - Panama City