LH F vs ANA F ex Tokyo

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bettan, 01. aug 2018.

?

LH eller ANA

  1. LH First

    12 vote(s)
    40.0%
  2. ANA First

    18 vote(s)
    60.0%
  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Ser den, men ANA har rykte på å servere en ganske bra Wagyu på dagflightene, så verdt å ha muligheten tenker jeg
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være mange som har misforstått spørsmålet her.
    Ca 6 stk .. :)

    upload_2018-8-2_20-46-51.png

    Dette er en no-brainer. ANA F er helt konge. Ingenting galt med Lufthansa, men er ikke på nivå med ANA. Husk at 12 timer på flyet bør prioriteres over 2 timer i en lougne ved landing når du uansett er sliten og sløv.

    PS. ANA har ikke alltid nok Hennessy XO har jeg funnet ut :(
     
    drsyk, wilhelm and veeegard like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Forstår ikke at folk liker å sitte i en kubinge (ANA) uten mulighet for å se ut vinduet.
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner hva du mener, men forstår heller ikke folk som sitter og glaner ut vinduet 10.000 meter over bakken i 13 timer.
     
  5. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,822
    Bonuspoeng:
    93
    Noe med å ha muligheten. Irriterte meg grenseløst over kuben til ANA. Ellers helt topp. Eller... asiatisk meny var ikke noe for meg. Svamp og annet vas til mat, men Krug og ellers topp service. Litt for bra. Og bra pysj.
     
  6. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig hadde jeg nok hoppet på ANA her om ikke du har prøvd dette før og du har LH ut. Etter X antall timer i både lounge og fly er det jo uansett begrenset hva man klarer å trykke ned i hullet når man ankommer FCT/FCL på tur hjem. På ett eller annet tidspunkt sier det (dessverre) stopp:)
     
    Modegard liker dette
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    For noen......:p:rolleyes:
     
    CB1 liker dette
  8. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy "baklengs" da jeg var i Japan. ANA til Tokyo og LH tilbake. Litt dumt sånn loungemessig, men helt greit for min del.

    Fra Tokyo til Europa hadde jeg valgt ANA foran LH hver gang.
     
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. morsomt å se hvor forskjellige man er. Jeg har flydd ANA biz på deres 777-300ER og ja servicen var fin den, men IKKE i nærheten av SQ for eks. Nå handler jo spørsmålet her om LH vs. ANA og som andre her sliter jeg med å se fascinasjonen med kubene til ANA. Reiser man alene kan man ikke se ut vinduet (som er hele poenget med å sitte ved vindu i utgangspunktet) uten å reise seg ut av setet.
    Reiser man sammen med noen kan man av samme grunn ikke konversere med den man reiser med.
    Det som er så fint med LH sin service i F er at den er personlig tilpasset akkurat deg. Merker de at du aldri har flydd F før er de veldig på og gjør det til tidenes opplevelse. Merker de at du har flydd før er de litt mer subtile, men leverer fortsatt rockestjerneservice!
    Ville valgt LH any day of the week:cool:
     
    Last edited: 03. aug 2018
    drsyk liker dette
  10. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har reist med ANA F på strekningen FRA-HND? Synspunkter på matkvalitet, service, loungetilbud? Har per i dag dagflygningen NH204 i min kommende CT.
    Er usikker på om jeg skal beholde denne eller endre til LH F.

    Beste hadde vært å få til ANA F på hjemreisen, men der har jeg allerede plottet inn SQ F (som jeg også har prøvd før.. :rolleyes:). Hvordan veier dere ANA F (fra Tokyo) opp mot SQ F SIN-CPH B777?
     
  11. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Beste er vel LH F ut fra FRA mtp å oppleve FCT/FCL?
     
    pineapple_juice liker dette
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste med NH223 F og SQ285/286 suite for en måned siden. Jeg kan anbefale ANA om du allerede har prøvd SQ før. Har også skrevet et reisebrev om disse flyvingene.
     
    Last edited: 07. mai 2019
    drsyk and pineapple_juice like this.
  13. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde i alle fall ikke bytta ANA mot LH, med mindre du har veldig behov for, eller ikke har vært innom FCT.
     
    drsyk and pineapple_juice like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Hør hør.
    Helt enig, ANA ftw!
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Som du ser er det overveldende flertall for NH. Jeg hadde imidlertid, som jeg skrev over i denne tråden, valgt LH. Med NH mister du F-opplegget på bakken på MUC og FRA. Har hatt en del flighter med LH i F og de leverer rockestjerne-service hver gang. Kabinen er mye finere (min subjektive oppfatning) og du kan se ut vinduet eller snakke med den du reiser med. Det NH er MYE bedre på er mat, der ligger LH et stykke bak:)
     
    RoadKing liker dette
  16. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, bakkeopplevelsen med Lufthansa veier tungt...
    Takk for tilbakemeldinger!
     
    watchaddicted liker dette
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Bare for å slenge inn nok en mening rundt nok et tema her inne som vel enkelt faller inn under kategorien i-landsproblem: Jeg ville aldri i verden valgt LH F foran NH F om du har mulighet for sistnevnte. Enkelt og greit fordi du mest sannsynlig får flere muligheter til å teste LH F. NH F derimot, er sjelden vare.

    Med forbehold om at jeg enda aldri har testet NH F (får muligheten i juli! :)). Har testet LH F tre ganger.
     
    pineapple_juice and veeegard like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Brannfakkel:

    Jeg synes FCT var oppskrytt.

    LH var lite spennende i lufta, jeg liker det bedre når det er mer intimt og lukket. LH sin kabin er for åpen for meg.

    ANA får den største tommelen opp fra meg.
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

    Det er nesten grunnlag for utestengelse å komme med slike brannfakler her inne.

    (Jeg er litt enig).
     
    holmen liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Altså, det var fett å bli hentet på tarmac I Panamera mens de andre kom ned trappen og gikk inn i en buss. Men, ble kjørt til en bakdør, og måtte gå i sikkert 5(!) minutter for å komme til FCT. Det var det god mat og godt drikke, men det ga meg ikke så mye, liksom. Badeand og slikt inkludert.

    Ja, ble kjørt til flyet, men i Vito sammen med noen japanere. Meh.

    Jeg synes det er morsommere å gå i egen F-kø ved gate, og så bare strene avgårde til egen vri og inngang.

    Opplevelsen ombord er så uendelig mye viktigere enn det som skjer på bakken.

    Men, det er meg da.
     
    Gullars and pineapple_juice like this.

Del denne siden