Litt hjelp.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av rimitone, 21. febr 2019.

  1. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Finner ikke noe spennende med award, så tenker å betale for reise til Singapore.

    Har funnet en skikkelig melkerute, som er unødvendig lang, men det jeg lurer på, er det noe måte å se hva slags klasse man ender opp med når man bestiller med gotogate/supersaver/bravo etc?

    Er det slik å forstå at når man først flyr biz, får man en del ebpoeng uansett? Eller er det kjipe kategorier der og?
     
    watchaddicted liker dette
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    På Expedia finn du blant anna bookingklasse, ogå på SAS.no så finn du oversikt over kva opptjening det gjer. Normalt sett er biz frå 100-200% opptjening.
    SQ-D gjer 150%, og dyrere klasser gjer 200%.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes noen kjipe klasser hos noen selskaper som selv i biz gir 0 poeng. Har ikke noen av dem i hode.
    Ikke mye erfaring med slike sider, da slike ting ofte er vanskelig og sjekke. Men skal være mulig før bestilling hos de fleste.
    Bestiller du feks med SQ er du garantert fin opptjening. Mener også at Thai kun har 100% opptjening som minste i biz.
    Anbefaler direkte hos selskapene om det ikke er mye og spare. Blir alltid lettere ved irops om du har kjøpt direkte hos sidene.
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Er 50% å spare mot direkte, så tenker å gå for disse. Er Air China, med først og siste flight SAS

    På sas står dette:
    P, F, A, J (200 %)
    C, D (150 %)
    Z, R (125 %)

    Så da skulle det vel bety minimum 125% på biz leggene, og regner med vanlig SK plus på SAS feeder flighten, får vel da og to leg?
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan godt hende Air china har flere bookingklasser og disse gir da ikke eb poeng. Så dobbeltsjekk under booking at det er enten Z eller R.
    Ja, du får 2 legs til Eurobonus.
     
  6. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fløy air china til Singapore i romjula. Var 125% på min business.

    Flyet fra københavn til beijing var gammelt a330 og ganske kjipt (men bra mat og drikke).

    Mellom beijing og singapore var det nytt fly (dreamliner) begge veier, men litt kjipere mat og drikke.

    Beijing til Stockholm var nyere a330 og ganske så bra + bra mat og drikke.

    Tipper du har omtrent samme rute som meg, med en 10 timer og en 7 timer stop i Beijing? Køen for 24h visa er laaaaang og flyplassen i Beijing (inkl CA lounge) er ikke noe å skryte av! Så det er en ganske kjip layover der!
     
    rimitone liker dette
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Får man 24 timer visa ved arrival nå?
     
  8. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det går greit om du gidder å stå i kø for å få det.
     
  9. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Hei, veldig lik rute ja, bortsett fra feederen er ARL og ikke CPH. Hvilke klasser hadde du, og hvor mange poeng endte du med? Jeg har vel ca 6 timer layover. Trenger jeg noe som helst visa når jeg bare skal bytte fly i PEK begge veier? Tenker ikke å dra ut av flyplassen i Kina denne gangen.
     
  10. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg booket forøvrig direkte hos airchina.se og fikk klassene J på SAS til ARL, og R på de to flyvningene til AirChina, begge veier.
     
  11. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde R på de 4 CA flightene og D/J på SAS flights til Stockholm/København.

    Poeng:
    Trondheim-København: 1250
    København-Beijing: 5625
    Beijing-Singapore: 3500
    Singapore-Beijing: 3500
    Beijing-Stockholm: 5250
    Stockholm-Oslo: 1250

    Helt okey poengfangst. Betalte 14900 sek for denne flighten.

    Du trenger ikke noe visa om du ikke har tenkt til å forlate flyplassen nei (og jeg ville ikke gått ut om du har 6 timer).
     
    rimitone liker dette
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Takk, det jeg trodde. 6 timer er ikke all verden om man tar høyde for forsinkelser osv. Er nok noen flere timer andre veien, men lander ganske midt på natten, så tror jeg blir værende da og.

    Da får jeg vel omtrent samme poeng, fly fra OSL, så litt mindre der, og er vel strengt tatt noen miles kortere.

    Jeg bestilte som guest, og la inn SK som frequent flyer, i nummerboksen, droppet jeg ebg forann, og bare tall. Ser i bookingen at jeg ikke har mer enn 2 baggasjer, skulle vel hatt en ekstra? Heller ikke fått valgt sete.
     
  13. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    OSL til Stockholm er 1250 poeng uansett (der får du poeng etter SAS skala) men det er litt kortere fra Stockholm til Beijing enn fra CPH så du får litt mindre ja. Returen min var via Stockholm til Oslo, så du kan egentlig bare gange den med 2.

    Jeg fikk velge sete etc. Uten noe problem så kanskje statusen din ikke har gått inn ja.
     
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Det ordnet seg, seter valgt, men ser ut som du sier, gamle fly, ihvertfall ARN-PEK, så lite spennende, mens PEK-SIN ser noe nyere ut på config. Ihvertfall fått valgt sete, og fått reisen inn i sas appen, så da burde vel det meste være greit mtp poengene i etterkant. Kan se ut til at dette blir første gang jeg når diamant
     
    Xflipper and magicbyte like this.

Del denne siden