Lounge Helsinki

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av DJViking, 21. juni 2024.

  1. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    144
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skal reise til Seoul Sør-Korea gjennom Helsinki i September.
    Tromsø-Helsinki-Seoul.

    Jeg har tilgang til 3 Lounge i Helsinki gjennom LoungeKey.
    Aspire Lounge by Gate 27
    https://www.finavia.fi/en/airports/helsinki-airport/lounges/aspire-lounge-0

    Aspire Lounge by Gate 13
    https://www.finavia.fi/en/airports/helsinki-airport/lounges/aspire-lounge

    Plaza Premium Lounge
    https://www.finavia.fi/en/airports/helsinki-airport/lounges/plaza-premium-lounge

    Noen som har vært innom disse før?
    Hvilken er best å bruke tid på?

    Aspire ser bare noe eller lite mat (kun drikke), men Plaza Premium ser ut til å ha mer mat og drikke.
     
  2. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Må du begrense deg til bare en da? Loungehopping er da en klassiker når man er på tur!
     
    Wiolenze and eventyrer like this.
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    868
    Likes mottatt:
    2,720
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært på Aspire 27, typisk kontraktslounge = omtrent som SAS lounge på Gardermoen. Aspire 13 ser ut som den er enda mindre. Ville ikke brukt tid på å besøke flere av disse på utreise, men gått rett til Plaza Premium som ser ut som den eneste med varmmat og non-schengen, den har også best rating på google. Eventuelt Aspire 26 på hjemreise.

    Alternativt kan du vel også betale for inngang i Finnair business lounge om du skal fly Finnair.
     
  4. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    1,682
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom Aspire ved gate 13 forrige helg. Den kan du trygt hoppe over. Eneste mat var rundstykker med Ost og skinke og noen epler. Drikke var helt basic(brus, vin, øl, og 2-3 typer sprit)
     
    Shyneno, Feqzz and Nordlands like this.
  5. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    144
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har omtrent 2t40min fra jeg lander på Helsinki til jeg har neste fly ut.
    14:50-17:30
    På return lander jeg i Helsinki veldig tidlig og har omtrent 2 timer ventetid.
    05:30-07:25
     
  6. tensai

    tensai Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Et annet alternativ er business loungen deres. Jeg betalte 550kr for tilgang på business loungen som ligger i non-schengen området veldig nært alle avganger til Seoul. Flyr man Finnair i bis har man tilgang til denne loungen gratis.

    Gratis bar med bartender, gratis mat og snacks(inkl varmmat av grei karakter), gratis dusj. Det å kunne hoppe ut av dusjen 10 minutter før boarding for en 12 timers flytur er nesten verdt prisen alene etter min mening.
     
    tobeornot999 and Wiolenze like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,613
    Bonuspoeng:
    183
    Egentlig bare Finnair som har OK lounge på HEL.

    Jeg har forsøkt de andre med LK kortet, men de er semre greier.

    Uansett et godt tips: sjekk åpningstidene på loungene. De stenger en god periode på natten.

    For min egen del drømmer jeg hvertfall ikke om å henge på HEL kl 04 igjen - når alt var stengt av både lounges, serveringssteder og butikker. Gørr kjedelig! Men fikk heldigvis både dusj og god frokost når Finnair lounge åpnet noen timer senere.
     
  8. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Vet noen om man kommer inn i Aspire-loungene med SAS (og EBG)? Ifølge Skyteam Loungefiner må man reise med Air France, KLM eller Czech, men den er kanskje ikke oppdatert?

    upload_2024-9-3_21-17-20.png
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,613
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kan være manglende oppdatering, men det kan like gjerne være at SAS er gjerrige og ikke betaler for kundene sine til tredjeparts lounger.

    Slik har det feks vært i årevis på bla NCE og BCN, også mens SAS var i Star alliance.

    Du kommer høyst sannsynlig ikke inn.

    Men det skader jo aldri å spørre dragen, smile og trekke opp det splitter nye SkyTeam Elite Plus kortet.
     
    Einar liker dette

Del denne siden