Lounge Tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Darkcho, 05. juni 2014.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Du var på business delen? Så du om F delen var åpen på LHR også? De godtok bekreftelse fra EU sertifikatet på PCR test (via kommunal test)?
    Og man kommer inn på F delen med en F billett på NH?

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Man skal slippe inn med NH F-billett, men merk åpningstidene: First Class: 0600 to 1100 hours

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    0600 til 1100??? :eek::(

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er nok tilpasset avgangstiden til SQ317 (A380). Øvrige SQ-flights ut fra LHR betjenes for tiden av A350 uten F.

TravelManBiz liker dette
  5. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ikke helt sikker, men mener å huske at den var åpen ja, var på business-delen selv. Adgang er jeg usikker på, men så du fikk svar over.

Vi hadde vært i London og hadde resultatet fra dag-2 test, men antar norsk test vil fungere like bra. Det var ikke noen scanning av koder eller slikt, kun gjennomlesing for å se at infoen stemte.

TravelManBiz liker dette
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng liker dette
  7. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    For de som er inn eller ut av EWR fremover: United polaris loungen er åpen igjen fra og med i dag tidlig!

Kilde: FlyerTalk forum.

EndreD, Jorge, Upsaker and 2 others like this.
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    OSL Loungen, er den noe å sette av tid til? Skal ut med Emirates i morgen ettermiddag og har et par gratisbesøk i Loungekey. De gjelder bare for den vanlige, og ikke premium. Hvordan er mat og drikke? Det er vel 3 år siden jeg var der sist.

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Var innom på torsdag for å bruke opp gratisbesøk med utløp ved årsskiftet.

Helt kurant utvalg i salatbaren, god kyllingsuppe. Var også en gulrotkake, samt normalt utvalg av kjeks etc..

Drakk egentlig bare Villa Farris og kaffe, men av voksendrikke stod det noe musserende, et helt kurant utvalg sprit (gin, vodka, brun rom, en blended scotch, tequila, noen likører, men ingenting nevneverdig spennende), og vin fra dispenser.

Kunne også sjenke deg et glass med alkoholfri Blue Nun, som må sies å være noe av det tristeste jeg kan tenke meg.

Ville ikke satt av ekstra tid.

Upsaker liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Som Henrik sier, ikke så mye å juble for.
    Premium var stengt da jeg var der på fredag. Helt ok mat, men laber kvalitet på drikke.

Upsaker liker dette
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man skal velge mellom Gold lounge eller OSL lounge en tidlig morgen (avgang 0645), hvilken bør man prioritere? Skipper man frokost på Radisson til fordel for bobler og buffet i lounge?
    Det skal sies at jeg sjelden reiser til ytlandet via OSL så jeg er jomfru i begge

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Er du mest glad i bobler eller mat? Hvis du er det siste så er det Radisson. Hverken Gold eller OSL er i nærheten av å matche.
    Så tidlig avgang skulle borge for at hverken Gold eller OSL er overfylt, men ingen av stedene vil by deg noen høy standard på boblene. Jeg ville nok gått for Gold, det er litt større.

themichael and Spielhaug like this.
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Gold lounge har tidligere ikke brukt å ha bobler tidlig morgen, hvis det skulle ha noe å si. Hadde gått for hotellfrokosten selv.

themichael and Spielhaug like this.
  14. ktyvandt

ktyvandt Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Som EBG har jeg vel tilgang til SAS loungen på OSL når jeg reiser med Ethiopian?

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Alle med gullkort og dagsaktuell billett med et Star Alliance-selskap har tilgang til SAS Lounge. Om du reiser i business med Ethiopian har du også tilgang til OSL Lounge -- mulig du også slipper inn med gullkort og economy-billett?

https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/plan-your-trip/lounge/

ktyvandt liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg i at det ikke er helt fantastisk i OSLounge, men den er milevidt foran hva SAS tilbyr rett borti gangen - hvor tilogmed gullstuen kun har 1 rød og en hvit vin (ingen bobler), og mat-utvalget består av salami, gulost, og ingenting mer...

Last edited: 16. nov 2021
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke har de bobler, ikke har de sprit (for dem som liker det - selv klarer jeg meg uten) og ikke har de mer enn helt primitiv mat i SAS gold lounge på OSL nå.

ARN gull er hakket bedre, både på mat og drikke. Mens CPH er omtrent som OSL.

Men til sammenligning er OSLounge en luksus-oase. Ikke fantastisk sammenlignet med endel (pre-covid) internasjonale lounger, men de går store runder rundt SAS i utvalg og kvalitet på både mat og drikke.

Jeg bruker inngang spandert av banken på OSLounge selv om jeg har EBD/SAS gullstue tilgang.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    På torsdag var ihvertfall maten i gull-loungen tilbake på det samme (kjedelige) nivået som før. Pølser, suppe/gryte og buffet med div kaldmat. OSL Lounge er ikke så mye bedre enn dette. Men på drikke er de nok et stykke foran. Sprit og bobler glimrer fortsatt med sitt fravær i gullstua.

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Med både EBG og LoungeKey for hånden ser det ut som jeg har følgende alternativer på ARN:

- SAS Gold Lounge
    - Aviator
    - Menzies Lounge
    - Norrsken Lounge

Har lyst på mat, men hva angår drikke er jeg godt fornøyd med et glass vann.

Hvor går jeg?

20. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har vært i BCN i det siste med gullkort og kommet inn i noen lounger? Litt diffus info på dette på nettet.

Del denne siden