Alle loungene på BCN er åpne igjen. Men SAS er for gjerrige til å betale inngang for kundene sine (uansett C class billett). Så PP eller betaling i døren er eneste mulighet. Med mindre du reiser business med noen andre enn SAS, og flyselskapet dekker inngangen. Minner meg om et annet sted jeg var ila høsten (husker faktisk ikke hvor, i farten). Der fulgte jeg skiltet til stedets lounge med *A skilt. Hadde SAS plus og EBD, men han i døren bare sukket høylydt og sa at SAS ikke lenger ville betale - så her var det stengt.
Hvordan var dette med tilgang til A lounger i Usa Vi er en familie som flyr i retur med 2pax biz og 2pax plus, har vi alle tilgang fks til Turkish lounge MIA? Jeg er Sas gull om det hjelper.
Utenfor Europa har reisende i Plus kun tilgang til SAS' egne lounger. Business-billett gir tilgang og gullkort gir tilgang for kortinnehaver + én gjest, slik at om du med gullkort reiser i Plus og gjester inn den andre burde alle fire slippe inn. Ellers skal den nye Turkish-loungen i Miami godta både Priority Pass og LoungeKey, så mulig du finner andre måter å løse det på
Tusen takk for svar! Jeg ser at Sas har en lounge på terminal 1, mens flyet mitt går fra terminal 2B. Litt vanskelig å skjønne om loungen faktisk er åpen om dagen, så da tror jeg ikke jeg bryr med å dra innom flere terminaler.
Newark-loungen er foreløpig eneste åpne SAS-lounge utenfor Skandinavia. https://www.sas.no/traffic-information/message/
Jeg har takset forbi terminal 1 på CDG tre helger på rad og på meg virker det som at hele terminalen er stengt. Det står kun et par fly utenfor som er pakket inn for langtidsopphold.
I går har jeg vært i innenriksloungen på vei hjem fra OSL. Jeg snakket litt med en ansatt der og spurte om kaffebaren. Da fikk jeg høre at den sannsynligvis ikke blir gjenåpnet og bort-forbedret til fordel for flere sitteplasser (men hun sa også at det ikke var tatt en endelig beslutning ennå). Det synes jeg er en trist utvikling. Barista-kaffen var for min del et stort pluss i denne loungen. Treningsrommet var stengt også og blir nå omgjort til flere sitteplasser.
Jeg vet at når man reiser i eco og er EBG/EBD kan gjeste inn en person til i Business Lounge. Har en lengre mellomlanding IST og vi blir 3 EBG/EBD, men yngste er 2 år og har ikke EBG eller noen å gjeste ham inn. Noen som har erfaringer?
Hei, Jeg skal ut og fly tidlig i morgen (1.juledag), og lurer på om noen vet noe om hvordan frokostservering på gull-loungen på Utland på OSL er for tiden? Får man en ok frokost der nå? Er det evt bedre å ta frokosten på loungen på innland? Ønsker alle en riktig god jul!
Og slik ser det ut nå, en vegg er fjernet, så det er rundgang gjennom stille området. Det var en veldig tilfeldig samling av slitte møbler som var strødd utover der inne. Jeg begynte å skyve rundt på noen av stolene uten å tenke meg om, men klarte å stoppe meg selv fra å ommøblere hele rommet. Får håpe noen forbarmer seg over det, litt planter, tepper og romdelere vil være en god start.
Planlegger en flight ut av LGA med Spirit Airlines. De flyr vanligvis fra Terminal A der er det jo dårlig med lounges, men i Terminal B ligger en Centurion! Kommer man inn der (og forbi security) når man kke har flight fra den terminalen?
Barn under 2 regnes ikke som gjest, policy sentralt fra Star Alliance. https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy og se kapittelet Guests Edit: og der så jeg alderen på posten… forhåpentligvis grei referanse for senere.
Jeg var i SAS Lounge Utland på OSL denne lørdagen (første dagen av vinterferien) og de hadde delt opp vanlig og gull loungen igjen. Har ikke vært der siden slutten av januar så vet ikke hvor lenge det har vært sånn eller om det kun var fordi det var relativt fullt med vinterferien.
Jeg så det samme (og skrev i annen tråd her) på søndag. Det har vært vid åpen port inn til gull loungen lenge nå, men da har samtidig ikke-gull avdelingen man kommer til først vært stengt av. Nå som de først har gjort alt arbeidet med å åpne opp igjen servering osv i ikke-gull, så betyr nok det samtidig at de er tilbake på permanent basis med gull-stue for kun gull/diamant-kort. Merkelig nok har ikke CPH, bolagets drømmeflyplass, delt opp loungene igjen ennå. Men ARN har hatt vanlig oppdeling i månedsvis.
Amex Centurion re-åpner midlertidig lounge i LAX. Passer ypperlig når man skal dit om 3 uker! https://thepointsguy.com/news/amex-centurion-lounge-lax-update/