Lufthansa Business i Europa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ValdresBjarne, 09. des 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    På mine LX C flights har de bare servert noen små munnfuller.
    LH har hatt langt bedre mat.
    OS er over begge når det gjelder intra-europa C mat...
     
    anders82 liker dette
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Du har vel allereie fått eit inntrykk av LH C i Europa.

    Om du treng meir lesestoff, kan du sjå her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/swiss-business-vs-lufthansa-business-intra-europa.11043/
    https://insideflyer.no/forums/threa...in-tur-i-lufthansa-business.9454/#post-173536
    https://insideflyer.no/forums/threa...banon-med-lufthansa-c-og-y.12003/#post-236902
    https://insideflyer.no/forums/threads/osl-münchen-cdg-lufthansa-business.12203/

    :)
     
    drsyk and SVG_flyer like this.
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer å ta Lufthansa eller Austrian til BCN i C, men dei billigste billettene har lang layover. Er det berre å troppe opp ved gate om expertflyer viser ledige seter, også kan ein vera heldig å komma med? Litt slik som med SAS Plus?
    Reiser då kun med handbaggasje
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler jeg sterkt på om du har en business billett med restriksjoner, men det skader ikke å prøve
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Men sas plus er ikke business produkt o_O
     
    magnusant and Xflipper like this.
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Når reiser du og hvor fra til bcn ?
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Frå OSL via VIE eller FRA rundt himmelspretten
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då ser eg at eg kan booke klasse J når eg booker lufthansa hos SAS. Er dette klassa eg får med lufthansa også? Det vil jo seie at det er ein billett eg kan kansellere og få eit tidligare fly om det passar seg slik. Stemmer dette? Og det vil då også gje 2000 poeng per leg?
    Pris for dette er då 6300 kr, pris i go er 5800 og pris med DY er 5500. Så då vert det fullflex om dette stemmer. Det er dyrt å reise rundt himmelspretten
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Andre sit kanskje på nyare informasjon (ev. direkteinnsyn i Amadeus), men eg meiner at J-klasse i eit slikt tilfelle vart D-klasse når EB-innteninga skulle reknast ut. T/r OSL–LIS (via FRA/MUC) gav 4x 2 000 grunnpoeng. Dette var i 2017...
     
    drsyk and ValdresBjarne like this.
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    J klasse står oppført på opptjening til LH på SAS sine sider, som same inntjening som C og D.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en reise til LIS ifjor i SAS klasse J der ca 50% av segmentene måtte etterregistreres. De som gikk igjennom av seg selv ble registrert som D og gav 2000 poeng, men de som måtte etterregistreres ble Z med 1250 poeng. Mulig mappingen hadde endret seg siden vi bestilte og at vi fikk opprinnelig opptjening på de som gikk av seg selv og ny opptjening på de som ble etterregistrert. Eller kanskje det bare var kuk i computeren til Sas IT og at man fortsatt får 2000. Uansett stod det Z på boardingpassene, så det var dårlig med muligheter til å klage.
     
    drsyk and Kristian like this.
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, min frykt på bestillingstidspunktet var at J-klasse på reise bestilt hos SAS, men operert av LH, ville gi opptjening hos LH i type P-klasse, men heldigvis ikkje! Det var den gong. Ev. endringar har eg altså ikkje oversikt over, diverre...
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal screenshotte alt. Det står også at dei er refunderbare, så dette er ein deal eg må slå til på. Trur eg får go frå oppdragsgiver, då det ikkje blir nokon utlegg på turen med å fly LH kontra DY, jamfør servering på fly og lounge i mellom. DY klarer uansett ikkje å fly meg slik at tidspunkta passer, og eg må innom ein flyplass uansett.
     
    drsyk and Kristian like this.
  14. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Er nå direkte inne fra Senator på VIE. Første forsøk i C med OS (fra CPH). Vil vel rangere det jevnt med Swiss, over LH. Fikk den gulasjsuppa jeg har sett avbildet her et sted. Veldig god mat. 2 rader foran gardina og "Welcome mr Snartur, the whole business class is all for you, please make yourself comfortable"

    Sitter som nevnt i loungen, og vet ikke om det er i henhold. Har Eurowings videre, men det sto OS da jeg kjøpte billetten (via Ticket (via Finn)). Full oppstandelse i skranken, men de slapp meg inn da jeg sa jeg hadde kjøpt OS i god tro.
     
    Sonictravel, anders82 and Kristian like this.
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har erfaring med hva det koster å oppgradere til C i Europa på Gardermoen hos LH? I bestillingen ligger prisen nå på 1900/strekk, opp fra 800 for to uker siden.
    Synes det er alt for mye all den tid jeg har *A-gull.
     
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Helt korrekt!
    Ikke får du flere poeng heller, men du får garantert åpent midtsete. Jeg hadde ikke brukt penger på det, uansett pris, som *Gold.
     
    anders82 liker dette

Del denne siden