Lufthansa business

Tråd i 'Off-topic' startet av AY84, 30. april 2023.

  1. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Booket en tur med lufthansa, OSL-MUC-BOM, noen måneder frem i tid. Siste leg er med Lufthansa A350-900. Ved setevalg ser jeg at det er en 1-2-1 konfigurasjon i business. Trodde LH hadde 2-2-2, med unntak av 4 fly de tok over for Phillipines airlines og som er på ruter til Canada. Har lufthansa oppgradert kabinene? Ringte kundeservice og de bekreftet 1-2-1 konfig.

    Noen som vet mer om dette?
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som du får en at Phillippine Airlines maskinene ja, ser på FR24 at de har benyttet slike hele uken MUC-BOM. Da får du "SAS business" setet og har max uttelling på Lufthansa sin business bingo.

    Det er jo et salig kaos med Lufthansa konfigurasjoner nå fremover, de har i tillegg leaset 4 x LATAM A350-900 samt disse 5 x 787-9 fra Hainan. Alle har forskjellige business seter. Lufthansa sine vanlige flyr jo også i 2-2-2- konfig i mange år fremover (jeg tipper minst 5 år) og i desember så begynner de første A350-900 Allegris maskinene å ankomme Lufthansa med deres splitter nye business class som skal etter hvert bli standard over hele flåten. Så da har de altså minst 5 forskjellige business konfigurasjoner i luften i en god del år fremover og det blir et festlig lotteri å se hva man ender opp med.
     
    Spielhaug liker dette
  3. AY84

    AY84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Takk for svar!

    Satser da på at det ikke blir noe bytte. Hvor mye EBpoeng kan jeg regne med å få i business J, tur retur?
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter og vurderer om jeg skal ta LH eller AV til BOG neste vår. I menyen til LH på samme rute for august og september står det ikke spesifikk listet opp med mellomlåltider/snacks. Er det noen som har flydd LH C på FRA-BOG eller andre LH-LH i det siste som kan bekrefte/avkrefte om det er mat/snacks tilgjengelig mellom de to hovedmåltidene?

    Fløy FRA-MEX i LH C i oktober 2021 og alt som var å oppdrive mellom måltidene, som kom rett etter take off og rett før landing, var Kit Cat, noe som ble i minste laget på en 12-timers dagflight.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy AV MAD-BOG i fjor sommer og at Avianca var på sparebluss var helt åpenbart..
    Eneste gang jeg kan huske at jeg har vært sulten når jeg går av flyet etter langtur i C...

    Tror nok for min del jeg ikke kommer til å velge AV før de har bedre kontroll på økonomien..
    Har ingen erfaring med LH i C intercontinentalt vel og merke..
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har en formening om vi burde gå for A350 eller 747-8 med LH?
    Omtrent samme avreisetidspunkt, så det er vel bare flytype og MUC eller FRA som er valgene her.
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    747-8 og 2.etg.
     
    trygveat and holmen like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det jo også en (liten) mulighet for F.. :)
     
    Rapolo liker dette
  9. mishakaradaga

    mishakaradaga Nytt Medlem

    Innlegg:
    0
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    0
    Har ingen erfaring med LH i C intercontinentalt vel og merke..
     
  10. MagnusM

    MagnusM Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Skal om noen dager fly med samboer LH Biz MUC-YUL på A350-900, og ønsker innspill på setevalg.

    Er selv 192cm, er det noen forskjeller i benplass. Ellers ønsker vi mest mulig ro. Noen forslag til seter?

    Er klar over seatguru, men har erfaring med at anbefalingene der ikke alltid er spot on.
     

    Attached Files:

  11. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    713
    Bonuspoeng:
    93
    Meg bekjent er alle seter like i utformingen, så da er det avstand til galley og dassen som er utslagsgivende for meg. Reisende med baby plasseres på rad 1, så kanskje greit med litt distanse dit også. Sweet spot ser ut til å være 4HK kanskje?

    Edit: Jeg har også en tur med A350 i sommer og ser at jeg har valgt 3HK, så jeg følger i hvert fall mine egne råd :D
     
    Last edited: 29. juni 2024
    MagnusM liker dette
  12. MagnusM

    MagnusM Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar! Ser rad 3 er tatt over natten, men da prøver jeg rad 4.
     
  13. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har du jo valgt seter langt fremme alt, men generelt er jo det et godt tips, lettere å få førstevalg på maten.
     
  14. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    713
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa har faktisk innført mulighet for forhåndsbestilling av mat, så hvis man vil være 100% sikker på hva man får kan man gå den veien. Evt er vel halve forumet her Sen, så kanskje de spør dem først?
     
  15. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nå hadde jeg en F-booking ut, retur i biz ex ICN, da var det ikke mulig å forhåndsbestille, tror det kun er ut fra deres egne huber?
     
    Sykkelthor liker dette
  16. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    713
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har du sett! Jeg sjekket bare utreisen min fra FRA og der får jeg velge. Men på returen fra KIX får jeg ikke bestille noe. Rader langt framme og Sen it is then! Takk for heads up!
     

Del denne siden