Noen som vet hvordan det er med tilgang på FCT/FCL på FRA om man har utreise med F fra MUC? Tenker da om man eks har OSL-FRA-MUC--SFO booket i F. Kikket litt og ser at tilgjengeligheten er bedre fra MUC enn FRA. Tenker kanskje dette en bakveien inn i first terminalen
Niks problem......har gjort det samme. Hadde tur med Swiss fra Zürich , men la inn laaaangt stopp i FRA for nettopp dette
Har gjort samme selv både fra FRA til MUC og ZRH (da det fortsatt var mulig) med videre F-billett samme dag, funker som bare juling - enjoy!
Kanon. Har allerede fått fruen på glid vedrørende en "hvor er det ledig i F"-tur Trenger bare å sikre en barnevakt i den aktuelle perioden.. Målet er å fly både Lufthansa og ANA i F på samme tur. Synd det ikke går ANA F til SYD : (
Tja. Du kan jo lese denne jeg skrev etter min tur: https://insideflyer.no/ana-first-class-til-tokyo/ Maten var crap og drikken midt på treet. Ikke noe spesiell bra service heller. Stivt japansk. Selv har jeg intet behov for å fly dem igjen om jeg heller kan velge andre.
Såpass, står i skarp kontrast til det meste annet jeg har lest om ANA. http://onemileatatime.boardingarea....flying-ana-square-first-class-on-flight-nh11/ http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/08/25/review-ana-first-class-chicago-to-tokyo-narita/ http://www.airlinereporter.com/2015/09/flight-review-ana-first-class-houston-tokyo-777-300er/ http://thepointsguy.com/2015/05/ana-first-class-review/ http://pointsplanesandpassports.com/ana-first-class-square-tokyo-washington/
Fløy ANA F Tokyo-Frankfurt forrige sommer. Det var en red eye, og kun amuse bouche fra middagsmenyen ble servert. Skikkelig nedtur. Fikk kun ramen og andre lette retter. Det var bare å legge seg til rette i firkanten sin og vente på frokost.
Det hørtes da sørgelig ut! Menyen deres sier jo full middag etter avgang og frokost ved ankomst? Var det noe forsinkelse eller andre grunner som gjorde dette?
Vi skulle egentlig reise dagen før, men med stor entusiasme og velvilje fra sjekk-inn-personalet (reiste med nevøen min på 9), fikk vi plass på samme flight, men altså ett døgn etter vi at egentlig skulle reist. Må innrømme at onkel trakk et lettelsens sukk når vi fikk bekreftet dette. Fløy på CT. Kunne det være at de ikke hadde lastet opp nok måltider? Hadde gledet meg skikkelig til Washoku-menyen: https://www.ana.co.jp/int/inflight/guide/pdf/201512/hnd_fra_f_201512_m.pdf Eneste trøst var den fabelaktige Sembikiya-iskremen med banansmak. Det hører med til historien at nevøen min drakk en blanding av cola og espresso for å holde seg våken og oppleve mest mulig av turen hjem. Kabinpersonalet fikk kjørt seg skikkelig et par timer. Han hadde perlet et fint bilde av ANA-logo som de satte opp i galley, så det ble skikkelig grom stemning ut i de små timer.
Ifølge den menyen skal de jo servere full pakke. Flere forretter og hovedretter å velge i her før ost og dessert. Og full japansk meny for de som ville ha det ser jeg. Så hvis du ikke fikk mer enn amuce bush'en var det kanskje fordi du sovna etterpå? Hvis ikke tror jeg at jeg hadde klaget!!
Hehehe, nei sovnet ikke. Spurte spesifikt etter middagsmenyen, men fikk bare et sørgelig blikk fra en japansk flyvertinne. De har litt problemer med å si "no" disse japanerne.
Det vil være naturlig å tro at det skal la seg gjøre. Hvorvidt du får mye utbytte av det er en annen sak. Kan vel bli litt stress, kan tenke meg at du får maks 2 timer i bilen.. Kanskje bedre å bruke de i FCT.
Håper det går. Tenker en Ole Brum gjør seg. Noen som har prøvd? Kommer langt med 2t på autobahn`en i en Porsche...