Mangler 11 turer for å få SAS Diamond

Tråd i 'Bonushjelp' startet av EtronX, 10. jan 2016.

  1. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hei og godt nyttår :)

    Jeg har vært SAS Eurobonus medlem lenge og hatt gullkort i flere år. Dersom jeg inne 31. januar klarer å få 11 turer til er Platinumkortet i boks. Problemet er at jeg ikke har noen planlagte turer i januar.

    Så til spørsmålet: Har noen av dere guruer her inne forslag til reiserute som ikke konker meg helt og som vil gi 11 legger på en dag eller tre?

    Det er kanskje urealistisk, men det hadde vært moro å prøve :)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig info vil være budsjett og bosted.
    Du klarer 11 turer på to dager ved litt planlegging.
    Kostnad avhenger av hvor du holder hus men jeg gjetter på 6000kr siden du skal ha det i januar.
     
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Platinum? Hva er det?
     
  4. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg holder hus på Sørlandet, men har ingen problem med å starte fra OLS eller SVG.

    Jeg har vært inne og kikket på SAS, men det er ikke så lett å bestille flere legger samme dag. Nå er det mulig jeg tenker feil, men jeg tenkte å fly fra Oslo til et sted, så fly videre til neste, og til neste, alt på samme dag. Så komme meg hjem igjen dagen etter.

    Jeg antar det beste vil være å komme meg til en av de store flyplassene i Europa og så fly videre innen Europa med Star Alliance medlemmer.
     
  5. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Skrev feil, mente Diamond :)
     
  6. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13

    Mente så klart EB Diamond kort :)
     
  7. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan reise fra KRS til GOT to søndager på rad. Da har du 12 segmenter. Her er 17/1 og 24/1. Jeg har også sett på mange segmenter sørover pga bonus challenge, men fant ut at nordover er minst like bra, f eks KRS-OSL-BGO/TRD og retur på fredager etter jobb går fint.
    Siden du kan reise utenom helg og til og med overnatte og bruke Widerøe - så har du mange muligheter :)
    mr-1.PNG mr-2.PNG
     
    EtronX liker dette
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Vær obs på at om det er 11 segmenter du trenger (dvs at du har 79 segmenter) så hjelper det ikke å fly andre selskaper enn SAS. Du får poeng på andre Star selskaper, men du får ikke dette registrert som segmenter.
     
  9. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg telte akkurat over alle reisene jeg har hatt på SAS-appen. Det ble 74 til og med i dag. Mange av disse har vært med Widerøe. Da blir med andre ord Widerøe regnet som et segment.
     
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt innlegg var upresist. Noen selskaper gir segmenter (WF bl.a. men vet ikke andre). Reiser du med LH, Austrian, Swiss osv i Star får du kun poeng.

    Står det 74 under qualifying flights?
     
    Last edited: 10. jan 2016
    EtronX liker dette
  11. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Det står 74 der ja. Måtte bare telle over for å se at Widerøe flightene var med :) Jeg får fem legger til innen 20. januar. Vurderer om jeg skal satse på en dag eller to med reising for å få resten.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Widerøe er med siden de er med i Eurobonus.
    Søk feks mot Helsinki. Fra SVG og KRS mellomlanding i Oslo og ARN/CPH så har du billig og grei rute.
     
    EtronX liker dette
  13. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

    Jeg manglet også noen flighter på EBD, så jeg har akkurat booket meg to turer t/r Gdansk med rutene:
    SVG-BGO-OSL-GDN-CPH-SVG og
    SVG-BGO-ARN-GDN-CPH-SVG

    Relativt rimelig (kr 1600-1700) per reise. Ser at det gjør at du vil mangle en tur, men kanskje det lar seg løse fra KRS?

    Lykke til!
     
  14. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Takker for svar :)

    Jeg har et lite spørsmål til siden jeg er ny på dette. Hvordan bestiller du reiseruten: SVG-BGO-OSL-GDN-CPH-SVG? Gjør du det på SAS' hjemmesider? Er det mulig der å bestille en reise via flere andre flyplasser?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Dette bestemmes av reglene for billetten.
    Søk på sas.no på KRS-HEL, først kommer de enkle med et stopp, ser du på de nederste billettene finner du flere stopp.
    Enda flere kreative løsninger kan finnes via matrix.itasoftware.com og bookes hos SAS via telefon.
    Ganske sikker på at det finnes muligheter for 6 flights på en dag fra KRS uten stort problem.
     
  16. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk problemer hos SAS på telefon i dag når jeg forsøkte meg på en 6 legs tur til Berlin. Den kom opp på sas.no, men var ikke mulig å booke der. Samme svar på telefon. Fikk den opp hos Berg Hansen, men når jeg kom til bestill fikk jeg beskjed om at prisen ikke var gyldig. Derfor rutene som nevnt ovenfor.
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    6 legs fra krs går fint til got. Gjorde det i dag, eller sitter på Osl å venter på siste leg til Kristiansand ;)
    Går ihvertfall på søndag
     
    SASlovah4evah and KatManDu like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Det var mer enn nok tid på morgenen ja?
    Kom akkurat fra KRS nå. Betydelig forsinket, hele planen for kvelden er ødelagt.. Men EBD fordeler merkes, ble spurt om jeg ville ha noe å drikke selv om Go ikke hadde noen servering :)
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    På morgenen i dag gikk flyet som planlagt hvis det var det du lurte på ;)
    Har vert en del forsinkelser i dag å møtte løpe en gang. Er vel nesten å forvente i snø stormen. Flyet til krs er 30 minutter forsinket nå :(
    50 tusen EB for bilkjøp i går, aå 31500 for 3tur retur challenge i dag. En grei helg i bonusjakten :D
     
    Blaa and Travellingalf like this.
  20. EtronX

    EtronX The office

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg sjekker nå KRS-OSL-CPH-GDN-CPH-OSL-KRS. Problemet er at jeg ikke får bestilt på SAS.no. Det er for kort tid mellom ankomst og avreise GDN. 30 minutter. Kravet er 35 minutter.

    Er det noen som vet hvordan man kommer seg rundt dette? Tenkte å ta denne turen to dager på rad. Da er diamantkortet i boks :)
     
    Blaa liker dette

Del denne siden