Mangler kun 5975 grunnpoeng til gullkort - tips til raske poeng? MR?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av spacecosmos, 01. des 2019.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger altså +5975 grunnpoeng for å nå gullkortet. Er det noen her som har tips til en rute jeg kan ta (gjerne på én dag) som gir meg 3000 poeng pr tur, altså 6000 tur/retur? Alternativt to ulike turer eller andre lønnsomme forslag. :)

    (Av en eller annen grunn, så får jeg ikke opp valget om å kjøpe grunnpoeng. Kun ekstrapoeng.)

    Ønsker å ha gullkort til reisen vi skal gjennomføre i slutten av januar til Bali (via Singapore). Vi flyr Singapore Airlines og det hadde dessuten vært behagelig med lounge aksess i Singapore.

    Forresten; vi reiser til Las Palmas i romjulen og blir til over nyttår. Flyr SAS Plus begge veier (som ble kjøpt for poeng). Opptjener jeg poeng på denne reisen? I så fall, hvor mye?
     
  2. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    kan ikke kjøpe grunnpoeng, kun ekstrapoeng. det andre får noen andre svare på :)
     
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,164
    Likes mottatt:
    21,950
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du flyr fra OSL kan du eventuelt holde meg med selskap på denne turen

    https://insideflyer.no/forums/threa...-rute-og-eventuelt-få-selskap-på-turen.14701/

    Du kommer ikke helt i mål til Gull, men ganske nærme :)

    Det er rart du ikke får opp alternativet om å kjøpe deg grunnpoeng når du er såpass nærme.

    Klipp og lim inn fra SAS sin hjemmeside:
    KJØP GRUNNPOENG FOR Å GÅ OPP I NIVÅ
    Når du logger inn kan du se om du kan kjøpe Grunnpoeng hvis du mangler maksimalt 5 000 poeng for å nå Silver-status, 15 000 poeng for å nå Gold-status eller 30 000 for å nå Diamond-status.

    Reisen til LPA som er kjøpt med bonuspoeng vil ikke generere noen nye EBP.
     
  4. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det! Jeg hadde glatt holdt deg med selskap - hadde det ikke vært for at vi faktisk drar til Bali samme dag, på morgenen! ;)

    Er også usikker på hvorfor jeg ikke får opp valget om å kjøpe grunnpoeng, det står jo helt tydelig at jeg burde ha den muligheten. Får ringe å snakke med SAS i morgen (i dag :confused:) tidlig når de åpner.

    Synd at turen til LPA ikke vil generere noen grunnpoeng. Mange bekker små, gjør en stor å og alt det der... :)
     
  5. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Du kan også konvertere ekstrapoeng til grunnpoeng. Vekslingskursen er 10:1. Altså 10.000 ekstrapoeng for 1000 grunnpoeng.
    Forøvrig er prisen for grunnpoeng 1 kr. pr. poeng.

    https://points.flysas.com/start
     
  6. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har iherdig prøvd alle type linker for å kjøpe og/eller konvertere eksisterende poeng til grunnpoeng uten hell. Valget for å kjøpe/eller konvertere finnes ikke hos meg. Jeg får kun opp mulighet for å kjøpe ekstrapoeng. Jeg ønsker ikke bruke ekstrapoeng til å kjøpe, men betaler heller hvis det kommer til det.

    [EDIT]
    Jeg chattet nettopp med SAS kundeservice og fant ut at jeg må være minst 6 måneder inn i min kvalifiserende periode for å få kunne kjøpe grunnpoeng. Da min periode startet 1. juli i år, må jeg da antakeligvis vente til 1. januar 2020 før jeg får det valget opp.
    [/EDIT]

    Først å fremst er jeg ute etter å finne en god MR tur. Så kom gjerne med tips til dette hvis noen der ute har det. Og som nevnt, har litt hastverk. :D
     
    Last edited: 01. des 2019
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Det er minst en tråd der MR er godt diskutert. Burde være lett å søke fram. Mine favoritter er HAM og GDN.
     
    DanH and spacecosmos like this.
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke LHR? Lounge utvalget der er jo mye bedre. Stort sett også på samme pris nivå som HAM og GDN.
     
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Sludder. Du får også kjøpt grunnpoeng
     
    vegardg liker dette
  10. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Kom til bunns i dette og som jeg skrev litt over her:
    Jeg chattet med SAS kundeservice og fant ut at jeg må være minst 6 måneder inn i min kvalifiserende periode for å få kunne kjøpe grunnpoeng. Da min periode startet 1. juli i år, må jeg da antakeligvis vente til 1. januar 2020 før jeg får det valget opp.
     
    Xflipper liker dette
  11. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte bare å oppdatere folk med en liten status. Jeg benyttet meg av kampanjen "Special business class offer for 2" hos Swiss til Tel Aviv, nå om et par uker. (Fikk forøvrig noen ekstra stjernepoeng hos min bedre halvdel, da hun nå får feiret bursdag på reisen.)

    Det jeg nå lurer på er hvor mange poeng jeg kan regne med å sitte igjen med etter turen? :confused:

    Kampanjen er egentlig tullete billig, som inkluderer 2 stk reisende tur/retur Tel Aviv (med mellomlanding i ZRH) på Business Class (P) hele veien. :D
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    spacecosmos liker dette
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ja finnes det ikke 10 slike tråder nå? Lurt å søke litt før man poster et slik omdiskutert spm
     
  14. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, sant nok. Men søket tillater ikke to-bokstavssøk. Så må i så fall trikse litt med setningene, men vanskelig å søke når man ikke helt er sikker på hva som skal søkes etter. Jeg visste ikke engang hva forkortelsen MR var for noe før tidligere i dag...

    Og hvis det er så mange slike tråder og spørsmål, så hadde det kanskje vært en idé for en av moderatorene å samle dem i én tråd?

    Til de av dere som faktisk har bidratt med noe konstruktivt, takk for god hjelp!
     
    Sonictravel, Torris, jgroneng and 2 others like this.
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183

    T
    ja. Fant disse bare ved å bla nedover i samme kategori «SAS EUROBONUS» uten å søke:

    https://insideflyer.no/forums/threa...-rute-og-eventuelt-få-selskap-på-turen.14701/

    https://insideflyer.no/forums/threads/mileage-run.13947/

    https://insideflyer.no/forums/threads/hjelp-til-riktige-flyreiser-for-opptjening-til-gull.14435/

    https://insideflyer.no/forums/threads/4700-poeng-unna-gull-kortet.14216/
     
    spacecosmos liker dette
  16. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, takk for det. Du fikk meg til å gå noen runder med meg selv tidligere, så har brukt litt tid på å lese igjennom mange tråder siden den gang. (Om de så var relevante eller ei.)

    Men takk for linkene. Kan være nyttig for andre som muligens finner denne tråden ved en tilfeldighet...
     
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! :D
     
  18. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    kanskje en "MR-tur" kan være å bestille flere ICE abonnementer?
    1 abonnement = 2 mnd x 99kr = 620 trumf = 8370
    6 abonnement = 1200kr = 50220 EBP
    og da konvertere ekstrapoeng til grunnpoeng som vil si her at:
    1200 kr = 5000 grunnpoeng

    det er billigere enn de fleste MR : D
     
    spacecosmos liker dette
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ja takk begge deler!
     
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    eller 13 ICE junior abonnement som er gratis......:confused::confused:
     

Del denne siden