Jeg kan fremdeles benytte meg av ungdomsbiletter men som dere vet kan man bare bestille til destinasjoner som SAS har. Skal man til en flyplass SAS ikke flyr til eksempel internt i USA og ønsker sammenhengende billett må man bestille voksenpris. Eventuelt ungdomsbilett til der sas flyr også ny bestilling på en t/r bilett med eks united destinasjon/retur. Problemet med å gjøre det på denne måten er risken med å ikke rekke et fly. Ikke minst stresset med å gå ut av flyplassen å sjekke inn kofferten på ny fordi man ikke har tag til helt frem og den siste må man ordne i innsjekking på ankomstflyplassen med SAS. Spørsmålet går på hva er den beste måten å ordne dette på. Man ønsker jo helst å fly SAS over fordi man da får mest poeng men også pga den gode prisen som ungdomsbiletter gir. - Hvorfor er det ikke mulighet for å bestille en ungdomsbilett hos SAS å at de bare legger til voksen pris på den siste strekningen som de ikke flyr selv? Er det i det hele tatt mulig? - Hva tenker dere om å bestille en t/r innlandsbilett USA utenom SAS ungdomsbiletten. I så tilfellet, er det mulig å sjekke inn på den siste flyvningen uten å måtte gå helt til innsjekkingsskranken igjen? Hva tenker dere videre om sikkerhet på å ikke rekke et fly da man ikke har sammenhengende bilett. - Er det mulig å gjøre en slik spesialbestilling med sammenhengende bilett hos reisebyrå, selv om sas ikke kan gjøre det?
Flyr du inn til USA så må man uansett hente bagasjen før man går gjennom tollen. På returen vil du slippe. Vil tro at du ikke sparer mye om du flyr ungdomsbilletter hos SAS og så ny billett innelands. Ofte koster disse langt mer en billetten over dammen.
Ettersom ungdomsbillett ikke er 'voksenbillett' kan ikke disse kombineres. Men det finnes jo reisenbyråer som spesialiserer seg på slikt.
For meg har det aldri vært noe problem å benytte meg av ungdomsbillett over dammen og lokal billett videre. Sørg bare for å legge inn tre timer mellom touch down og neste flyvning, så er du dekket av forsikringsselskapet om du ikke skulle rekke flyet.