Nairobi 12-13 Mars 2016

Tråd i 'Reisebrev' startet av CaptainPoint, 12. mars 2016.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Godmorgen fra Amsterdammen!


    Da er det min tur til å ta en helgetur ned til Nairobi, sikkert en ikke så ettertraktet rute for en weekend tur, men la gå!
    Vi tester ut denne turen i sete 78A på upperdeck fra 747-400 i Nye Biz.

    Veldig kort tur, men for en pris av 8000 ca i economy tur retur, og oppgradering til Biz en vei for ca 7500, så ble det grønt lys fra kontoen, pluss i tilegg til ca 5200 kr i biz med Kenya Airways med 787-8Dreamliner, så var det værdt å prøve det ut.

    Reiseruten er som følgende:

    Avgang: Lørdag 12 mars 2016
    06:00 Stavanger - Sola Airport
    07:35 Amsterdam - Schiphol

    10:10 Amsterdam - Schiphol
    20:15 Nairobi - Jomo Kenyatta Intl
    Boeing 747-400 Klm

    Retur: søndag 13 mars
    08:35 Nairobi - Jomo Kenyatta Intl
    15:20 Amsterdam - Schiphol
    Boeing 787-8 Dreamliner Kenya Airways


    21:10 Amsterdam - Schiphol
    22:40 Stavanger - Sola Airport

    Mandag 14 Mars
    06:00 Jobb!


    Dagen startet fra Stavanger, enkelt å greit, rett ut i bilen, og skynna på ut til Sola flyplass.

    Som alltid før på disse spontane turene her, så har kofferten blitt igjen på loftet, men denne gang så ble den med, hadde ett planlangt møte og måtte jo seffølgelig ta med noe produkter til dette.

    Prøvde å komme tidsnok til innsjekk på Sola denne gang....gikk greit heldigvis, flott med sølvkort hos flyingblue, og det lønna seg det ettersom køen i vanlige køen som alltid var greit lang, min adhd hadde aldri greid å stått der å trippa å venta, så pløyde bare rett inn til skypriority køen som var tom, mens mange oppgitte trøtte ansikt kikka på meg og tenkte sikkert hvorfer jeg ikke sto i kø, ikke tenk på det, begynn å fly litt mer tenkte jeg meg bare når jeg kikka over skulderen på di! ;)

    Tok meg 3 minutt og var på vei opp trappene til sikkerhetskontrollen etterpå, bare tanken på å stått å somla i den vanlige economy køen der hadde dratt meg virkelig i flettå, jaffal kl 04.53 på morningen. Godt alt, dagen begynne bra!

    Lite bilde fra Check inn hos KLM
    DSC_1153.JPG

    Fast trakken med KLM funka,, jaffal ikke med Svg-Ams biletten, så da prøvde jeg Ams-Nairobi biletten, å ja pigede, den funka jo lett som bare det, ok!, lets goo da =)
    silver1.jpg

    Liten tur inn i Loungen på Sola, viste igjen, biletten fra Amster -Nairobi, joda, va godkjent dette, gjor det med vilje! ;)
    Denne var ikke noe tess, dårlig utvalg, og ikke noe øl eller sprit å få så tidlig på morgenen... ble en liten baguett med ost, og appelsinjuice...Sikkert bedre på dagtid, men men, smak og behag...
    DSC_1157.JPG

    Måtte jo ta ett bilde av flyet, 737-800 alene gudsforlatt der før boarding...
    La det ut på Instagram med ett filter og to,fikk vel en greit med likes på kort tid... ;) world_explorer86...
    DSC_1158.JPG

    Hadde vindussete i economy comofort raden, va litt fordel, med tanke på kor fullstappa flyet va lenger bak, og trangt i tillegg med mine 1.86 cmetrere å bære på..

    Men fikk sandvich etter takeoff og en liten cola light, helt fantastisk! og bare å nyte sol oppgangen før landing i Amster, tok vel 1.30 time før det va touchdown Amster.
    DSC_1166.JPG
    DSC_1167.JPG

    Liten selfie utfor loungen til klm, fikk beskjed at det var en nærmere gaten min, og pigede, det stemte jo, gikk å fant den andre, og var jo rett vedsiden av riden min til Nairobi jo.
    Bare en ting å gjør da, thumbs up selfi!
    DSC_1171.JPG
    DSC_1172.JPG

    City of Lima står klar, 747-400!
    Store feite flyet, guu eg e fasinert av sånne store maskiner så dette ska eg fortelle!
    Special Livery i dag! ;)
    IMG_20160312_095840[1].jpg

    DSC_1176.JPG

    Påtide med Boarding:
    DSC_1179.JPG

    Bizniss klasse 1 etasje...
    DSC_1187.JPG

    Bilder av trappene opp til Upperdeck:
    DSC_1188.JPG

    Bizniss upperdeck:
    DSC_1189.JPG


    Setet mitt, og 1 av 4 Champagneglass, ikke spør meg hvilken type champiss det var, smakte jaffal helt utsøkt etter en tidlige start på dagen, og endelig komt seg på plass i jumbojeten.
    DSC_1190.JPG
    DSC_1194.JPG
    DSC_1197.JPG

    Ja, du ser rett, snusen ligger under venstre skjerm, skruf portion white viss du lurer, drar ikke på tur uten, enten går det utover alkoholen, eller snusen, helt valgfritt ;)

    Fin utsikt over gaten, og noen andre fly...tippe det var han lillebror så sko til New york?
    DSC_1199.JPG


    Etter takeoff kom det litt snacks og drikke, nam namm, pluss sidesetet var ledig, helt genialt!
    DSC_1200.JPG



    Får ikke lasta opp flere bilder nå, det ødelegge lissom hele reisebrevet, noen så vett hvordan det går ann å laste opp fler å lure systemet?











     

    Attached Files:

    Last edited: 20. mars 2016
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende. God tur!
     
  3. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Nairobi og områdene rundt har mye trivelig å tilby. God tur!
     
  4. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,410
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende valg av destinsjon for en helgetur. Blir gøy å lese om opplevelsen i 747 fra Amsterdam og ned til Nairobi :)
     
    CaptainPoint liker dette
  5. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for god respons allerede, må inrømme jetlaget etter turen va fælt, pluss lite søvn i tillegg, men fortvil ikke, har ikke glemt å fullføre reisebrevet.

    Kan lufte at jeg fikk en oppgradering til Premier World, Biz hos Kenya Airways i 787 Dreamliner fra Nairobi - Amsterdam, rundt snaue 600 dollar, (5272 Nok etter dagens kurs)

    Flott fly og bra service, kommer reisebrev om denne turen senere og
     
    Last edited: 14. mars 2016
  6. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Gleder meg til å høre hvordan du utnyttet de små nattetimene i Nairobi, eller om du endte på et flyplasshotell med room-service og kos.
     
    CaptainPoint liker dette
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kan lett misforstås :). Særlig av enklere sjeler
     
    Hamburgersmauet liker dette
  8. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Sykt kuult!!! ....men du e også totalt crazy..haha! :D
     
    CaptainPoint liker dette
  9. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    H
    har flydd Kenya Airways 787 i business noen ganger, og det har vært supert. Veldig gode seter i forhold til de fleste
     
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jetlag med en tidsforskjell på to timer mellom Stavanger og Nairobi? He-he. Da må du i alle fall holde deg laaangt unna Tokyo, Sydney, etc. ;)
     
    CaptainPoint and Aussie74 like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, omtrent det samme tenkte jeg :)
     
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe. Ja han skal være kjapp for å rekke mye trivelig med landing kl 2015 og avgang igjen neste morgen kl 0835.....
     
  13. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, var vel mer mangel på søvn både før og under turen som tok innpå! ;)
     
    Travellingalf liker dette
  14. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Hehehe.... fikk utnytta di greit ;)
    leide meg ett hotell som lå litt utenfor byen, ca 20 minutters kjøring fra flyplassen, utrolig fint hotell
    The Monarch hetta det, gjerder rundt hotellet, og døgnbemanna port
     
    Last edited: 16. mars 2016
    Hamburgersmauet liker dette
  15. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for advarslen, men må nokk prøves ut til Tokyo 14-16 Mai, etter 12 timer i Tokyo, så er jeg forhåpentligvis helt tilstede på 17Mai tilbake i Norge ;)
     
  16. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja du har rett der, første gangen min i 787, og var bra service å gode seter, men eneste med underholdningssystemet så ikke virka, og ikke nokk med det, sidesetet var ledig, men der virka kun lyden høyre hodetelefon , så typpisk tekniske feil i hele elektriske anlegget til stolen, så ble vel å sove mesteparten av turen hjem siden alt av underholdning var kaputt.
     
  17. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Kjipt at det ble sånn. Alt har fungert prikkfritt de gangene jeg har flydd med KQ 787 i business
     
    CaptainPoint liker dette
  18. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Var vel bare totalt uheldige selv om jeg fikk plass i biz for ca 5100 kr til Amsterdam, jaja, fikk meg jaffal noen timer på øyet, var flott det.

    Hadde 5 timer i Amster før det bar til Stavanger, så fikk jammen meg en pannekake og rett ved siden av heineken museumet i sentrum på mellom landingen.
     
    hansomlikerklm liker dette
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    3,989
    Bonuspoeng:
    113
    Her må det komme noen bilde snart!! :D
     
  20. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Er på saken, må laste opp alle disse fanatiske flotte bildene mine før jeg klistrer di ut å gjør ferdige denne posten for alle di så vente i spenning =)
     
    watchaddicted liker dette

Del denne siden