Noen som har testet Ekvatorial-Guinea ?

Tråd i 'Reisemål' startet av Wanderlust, 11. aug 2023.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Ekvatorial-Guinea er meg bekjent ikke et veldig vanlig reisemål for turister, og så vidt jeg kan se finnes det brukbart med bonusbilletter til SSG.

    Ifølge regjeringens reiseinformasjon skal det nå også ha blitt en smule mindre byråkratisk å skaffe seg visum: https://www.regjeringen.no/no/tema/...lg-land/reiseinfo_ekvatorialguinea/id2416217/

    På regjeringens side finnes en link for å søke e-visum: https://egonline.vfsevisa.com/gnq/en/login

    Her skal man få oversendt et engangspassord når man legger inn e-postadressen sin. Jeg har forsøkt, siden angir at e-post er sendt, men intet dukker opp. Har noen fått denne løsningen til å funke? Eller funnet en annen måte å søke visum?

    Et annet spørsmål som kanskje gjelder flere land:
    Et av dokumentene som kreves er 3 måneders kontoutskrift attestert av banken. Nå som stadig flere bruker rene nettbanker uten fysiske filialer, hvordan ordnes dette i praksis? Kan man regne med at det godtas pdf-filer hentet fra nettbanken uten stempel og signatur?
     
    Calling and themichael like this.
  2. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg skal dit i desember noen dager som turist. Forsøkte å lage konto på nettsiden og jeg fikk tilsendt engangspassord med en gang, sjekk spam eller prøv en annen epost?
     
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Reiste på kort varsel og arbeidsgiver ordnet det formelle rundt visum, kan dessverre ikke svare deg på det. Jeg jobbet offshore der og det er derfor veldig begrenset hva jeg har fått med meg, men kan nevne mine få observasjoner.
    Mye flott natur.
    En hel haug med små vannhull langs veiene ute i det jeg vil kalle jungel, man kjører ikke langt mellom San Miguel-skiltene.
    Veiene er bra, men om man kjører selv må man huske kontanter, det er maaaaange bomstasjoner der.
    Mulig jeg var uheldig, men kjørte inn til Malabo og ca. 7 sekund etter jeg gikk ut av bilen hadde jeg en lokal helt på nakken. Jeg hadde heldigvis med meg en lokal kollega som var kjapp med å jage fyren bort.

    Uansett spennende land som jeg håper å få utforsket skikkelig en gang, kom gjerne med reisebrev om du tar turen :)
     
    Calling, Brukernavnet and holmen like this.
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    11,293
    Bonuspoeng:
    183
    Et av to land som ligger på fastlandet, men hvor hovedstaden ligger på en øy. Det andre landet er Danmark.

    Det er det eneste jeg vet om Ekvatorial-Guinea.

    Men ønsker meg reisebrev derfra, fra både @mariusea og @Wanderlust
     
    holmen liker dette
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Får se om jeg i det hele tatt klarer å få søkt om visum :)

    Har sendt en henvendelse til firmaet som håndterer e-visa, så får vi se om de klarer løse problemet med e-post som aldri dukker opp. I det minste fikk jeg automatsvar om at min henvendelse er mottatt og snarlig vil bli behandlet.
     
    Last edited: 12. aug 2023
    mathiasfe liker dette

Del denne siden