Norwegians Dreamliner og seteplassering

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av BangkokBob, 09. des 2015.

  1. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket meg en tur for første gang med Norwegian til Bangkok etter nyttår.

    Har ikke peiling på hva som er gode seter på økonomiklassen, men jeg foretrekker å sitte ved midtgang. Antar det er ikke store forskjeller, men hva mener DU er det beste sete på økonomi?

    Hva med sete som har vegg rett bak, kan det legges ned som vanlig?
     
  2. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Bumper denne, må da være noen erfaringer her inne?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fløyet t/r LA med Norwegian. Satte omtrent midt i flyet. Minnes ikke noe spesielt egentlig. Bortsett fra at jeg var positivt overrasket over en behagelig flytur.
    Forresten, en ting. Jeg hadde sete mot midtgang, og den er ikke bred... Så det er lett for at noen som går forbi vil bumpe inni deg om du selv har litt bred ramme. Jeg ville nok valgt vindusplass neste gang.
     
  4. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    "Alltid" vindusplass
     
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg liker ikke vindusplass på langdistanse, kun innlands i Noreg jeg foretrekker det.

    Jeg liker å sitte i midtrekka mot midtgang, da er det sjelden man blir plaget av den som sitter i midten må opp og gå. Sjelden jeg har opplevd 3 single passasjerer i midtrekka. Som regel er det to stk som reiser i lag ellers er det ledig i midten(som er det beste)

    Men lurer fremdeles på om sete som har vegg rett bak, kan det legges ned som vanlig?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Det vet jeg ikke. Kan jeg velge sete, unngår jeg alltid de som er inn mot vegg, tar ikke sjansen :)
     
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, velger ofte sete mot vegg på OSL/BKK ruta til TG fordi sete kan legges ned som vanlig. Og det er greit å slippe å ha noen i ryggen bak.
     
  8. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Forbered deg på en trang reise. Smale seter siden er ni i bredden, så om det ikke er et par som sitter tett ved siden av deg (og den som sitter i midten lener seg mot sin kjære) må du regne med at du må ha en skulder ut i midtgangen. Testet setet til Spania da de kjørte inn flyene sine og etter den turen er mitt beste råd å oppgradere til premium og sitte på rad 1 (på radene bak får du setet foran deg i fanget når de legger det ned, så den som sitter på midtsetet bak deg må garantert dunke i ditt sete når den skal klatre ut).
    Les også reisevilkårene som forklarer godt hvorfor Norwegians passasjerer blir sittende lengre kjosfast når noe uforutsett skjer enn kunder med andre selskaper.
    Som du sikkert skjønner er jeg ingen stor tilhenger av Norwegian sitt langdistanseprodukt...
     
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    3+3+3 konfigurasjonen er jeg godt vant med, er jo det på thairuta også. Min neste tur i slutten av måneden og det ble for dyrt med premium. Men vil absolutt teste det en gang, skal legge seterad 1 på minne :)
     
    hansomlikerklm liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Det er trangt på all økonomi. Sammenligner du med andre er ikke Norwegian hverken værre eller bedre.
    Jeg er selv en rimelig romslig kar på 190cm høy og 112kg tung, med bred ramme. Har fløyet med 787 t/r ARN - LAX / LAX - CPH, funka helt ok og passet fint til den prisen.
    Helt feil det du sier. Det du kan si er at en reise i økonomi er trang uansett selskap.
    Man må være ærlig på hva man sammenligner. Jeg sier ikke dette fordi jeg er ihuga Norwegian patriot, heller tvert om, har EBG og har nettopp brukt en CT på Luftwaffe First. Men jeg syns man skal være rettferdig.
     
    Last edited: 26. nov 2018
    EndreD, Pan53 and BangkokBob like this.
  11. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg syns det var trangere enn andre seter jeg har sittet på... Min opplevelse. Men jeg sluttet å fly økonomi ut av Europa for en del år siden så kanskje alt har blitt værre?
     
    ElinPelin liker dette
  12. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tikket inn en sms i formiddag, DY 7201 var byttet ut med Euroatlantic! Faen tenkte jeg, når jeg endelig tenkte jeg skulle teste ut Dreamlineren. Fikk valg om å avbestille og få refundert billetten stod det i sms`en.

    Så jeg begynte kjapt å søke etter alternative ruter og hadde fint kunne reist med Emirates på samme datoer osv...
    Ringte Norwegian og spurte om de kunne booke meg kostnadsfritt om en dag tidligere og det var heldigvis ikke noe problem. Så da blir det tur med Norwegian allikevel ;)

    Men de kunne godt opplyst i sms`en att ombooking er en mulighet?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Seff ikke, de vil jo ikke ha alle over :).
     
  14. Pan53

    Pan53 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Helt enig. Har fløyet på økonomi med både Norwegian og Emirates til Bkk. Like ille begge deler, kanskje verst med vindusplass i A380-800 siden det er en "halvmeter" bort til ytterveggen. Skal du sove må du bruke skuldren til naboen...
     
    RoadKing liker dette
  15. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tar en bitteliten trip report her og nu fra strekningen Stockholm til Bangkok

    Som nevnt tidligere i tråden her er dette min første tur med Dreamliner. DY 7205 var bort i mot helt full og avgang gikk helt etter ruteplan.
    Ble sittende som planlagt helt bakerst mot veggen, setet kunne legges greit tilbake. Tror ikke det var stor forskjell ift andre seter ombord. Angående benplass så synes jeg det var ganske så greit for meg som er ca 179 cm.

    Noen nevner trangere seter lenger oppe i tråden her og jeg er tilbøyelig til å være enig med de. Det føltes trangere ut enn Thai ihvertfall som jeg er vant med. Ved siden av meg satt to godt voksne svensk/arabiske menn, som tydeligvis kjørte billigvarianten med medbrakt mat og drikke. Et stykke ut i flyturen skjenket de også i seg medbrakt dram og ble noe høylytte i sine diskusjoner. Heldigvis sovnet de etterhvert, men når de kviknet til igjen fortsatte de å kakle i vei. Takk Buddha for mine Bose QC 25 :D

    Måltider

    Her var det mye plast var det første jeg tenkte og porsjonene var noe mindre enn hva jeg er vant til. Ikke varm mat til frokost forøvrig, bare et rundstykke, stort kjeks, juice og kaffe/te.

    In flight entertainment

    Var ganske greit å bestille mat/snacks og drikke, kjapp levering også. Men synes det var lite filmer å velge i, ei heller noe musikk. Mye bedre utvalg på Thai når det gjelder filmer.

    Kjapp konklusjon

    Fikk litt charter feeling ;) Og litt kjedelig att de ikke kan fly over Russland som er den korteste ruten.
    Tommelen opp for bra inneklima, merket i luftveiene att det var bedre.
     
  16. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Dette er bilde av seter på Norwegians Dreamliner 787-8.
    1)Er det slik at det er bedre benplass på 6DEF eller kun vindusreolene? (Det er exit-utgang over 6-tallet)

    2) er det ekstra benplass på 24DEF, og er toalettet sjenerende?
    4E96ED04-2911-4DAB-BD08-E519B981E5D3.png
     
    Stuttfeiten liker dette
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kan dessverre ikkje svare deg, men du får stjerne i boka mi for å ha leita fram passande tråd. :)
    154230981-612x612.jpg
     
    Misterix, Henrik, RoadKing and 4 others like this.
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,167
    Likes mottatt:
    114,758
    Bonuspoeng:
    350
    6DEF har god beinplass
    24 har MYE dasstrafikk
     
    CowboyDan liker dette
  19. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    <3 Hver sin løst.

    Neida. Takk for oppklaring. Da blir det rad 6 :)
     

Del denne siden