Not fit to fly, et reisebrev som ikke kan avsluttes, enda.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Magnus1001, 21. febr 2025.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Vi satt faktisk å småkoste oss på verandaen igår etter kidn hadde sovna med å lese reviews, samtidig tikket det inn en mail at de IKKE kunne dekke hotellet vi hadde booket på egenhånd fordi vi ikke ga det andre hotellet en sjanse og det ikke kunne avbestilles.
    Da gikk det en faen i meg og jeg ringte hotellet og sa vi sjekket inn 1 dag senere. Her skal jeg opp og ta bilder for og dokumentere forhold.

2. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    993
    Bonuspoeng:
    93
    Det må du dele her:)

Magnus1001 liker dette
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg vært på tokt på Andamee Boutique Resort.
    Tatt i betraktning at jeg gikk inn for å finne feil var jeg nok litt ekstra pirkete.
    Noen punkter:
    - Lekkasje i vask på bad
    - Rullesteingulv på hele bad med heller til å gå på, eier mente de fjernet alle steiner mellom hvert opphold og vasket ned. Men jeg fant brukt papir ved siden av søppelbøtte.
    - Dusj var en kran med utløp ca 2m høyt oppe som rant ut på et vannbrett. (Lite gunstig når du har et barn som IKKE skal ha vann i øret.
    - 2stk stikkontakter på hele rommet for bruk.
    - Lysbrytere teipet fast til veggen
    - safe åpnes med nøkkel (ingen garanti for at peronal ikke har ekstra nøkkel). Er muligens paranoid her, men etter å ha lest x antall anmeldelser om eier føler jeg dette er et 'valid point'
    - Fulgebæsj og andre flekker på gardin.
    - Døde insekter/støv i vinduskarmer.
    - Dødt dyr på pute.
    - 2stk vindu kunne ikke blendes
    - vindu hadde ca 0,5 - 1cm glippe i lukket posisjon
    - Skyvedør/vindu til balkong var permanent blendet av gardiner pga feilmontering
    - ca 1cm glippe på dør i låst posisjon.
    - ingen propp til badekar.

Har lydopptak av hele seansen samt bilder.
    Eier begynte på et tidspunkt å bli lei og mente det var bedre at jeg kannselerte hele oppholdet.

Da vi kom tilbake til reseptionen stod det kø for assistanse med utsjekk. Vi var borte i ca 10 min så tydeligvis ingen andre ansatte der.

Kun en annen ansatt ble observert. Han sveipet poolen med mopp.

Nærmeste kafé var nedlagt, neste kafé var en bensinstasjon som også så nedlagt ut.

Jeg tenker at dette er nok dokumentasjon og skal til nød akseptere at jeg dekker første natt selv. Kommer nok til å gå en runde med gjensidige kundeombud eller finansklagenemda om de ikke snur. Ref vilkår sine klagemuligheter.

En liten gladsak er at jeg har ordnet en avtale med hotellet vi bor på. Jeg har fått reservert rom fra den 24.02 uten forpliktelser dvs at de holder rommet vårt frem til 24.02 uten å ta betalt. Vi slipper da nytt stress med å finne nytt hotel fra den 24.02 om barnet ikke er fit to fly innen den tid. :)

Attached Files:

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,867
    Bonuspoeng:
    183
    Men hva er egentlig reglene for hva slags hotell forsikringen dekker?

Cumulus and Magnus1001 like this.
  5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    De dekker nødvendig hotel påstår de, ingen klare regler for max pris eller minimum antall 'stjerner'.
    Men jeg mener jo man kan forvente bedre enn dette.

Jeanette, Cumulus, Preference and 2 others like this.
  6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    God bedring!
    Håper dere kommer dere avgårde den 24…

Artig å lese om hvordan konkurrenten behandler kundene sine.
    Horribelt å skulle ta inn på ett hotell som det der. Hva lå prisen på pr natt der vs der dere bor nå?

Magnus1001 liker dette
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke sett kvittering, men gjensidige påstår ca 2500kr pr natt, riktignok et exlusive rom på 46m2 ifølge booking dot com
    Hotellet vi bor på nå fikk vi et superior rom til ca 2100kr natten. Endel mindre, men dette er i det minste rent, daglig rengjøring osv. samtidig er det et kjent område hvor vi har funnet oss til rette.

Sonictravel and Spielhaug like this.
  8. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Har aldri opplevd lignende med DNB/Fremtind.

For en forferdelig kundeservice.

9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fra dag en vært superfornøyd med gjensidige som forsikringsselskap (avtaler gjennom jobb gjør de rimeligste i 9/10 tilfeller) og har valgt å bli hos de pga enkelhet ved div små saker.

Jeg har dog kun hatt bruk for gjensidige i små saker der baggasjen ikke har kommet frem, knust skjerm på mobil, forsinket fly og fått igjen små summer for urefunderbare hotel osv.

Nå når det er en sak hvor vi faktisk må kommunisere med selskapet kontinuerlig og det begynner å bli litt mer kompleks enn et utlegg, merker jeg at det til tider går en kule varmt.
    Vi har i løpet av de 3 siste dagene blitt besvart av 3 forskjellige agenter, dvs ny agent hver dag. Om vi har måtte ringe vakttelefonen har vi kun blitt henvist til at vi må vente til 'vanlig' kontortid før de kan svare endelig. Alarmtelefonen har mao ingen myndighet.
    Det var pga dette vi booket hotell på egenhånd etter å ha lest tilbakemeldinger på hotellet etc.

Når jeg ringer å etterspør svar på spørsmål får jeg også beskjed om at jeg må forstå at de har mange andre saker de jobber med samtidig. Noe sier meg at de er underbemannet!

Når ting har roet seg og saken er lukket blir jeg nok nødt til å gå en skikkelig runde hvor jeg henter inn tilbud fra andre aktører.

OyvindN, EndreD, jgroneng and 2 others like this.
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    For erstatningsreise sitter man igjen med mindre heldige vilkår som at bonuspoeng ikke erstattes, slik sett fint at utsatt hjemreise pga. sykdom går som hjemtransport og dekkes uten hensyn til hvordan reisen ble betalt.

11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var en bedrøvelig historie. Bekymring over sykt barn, og så skal man i tillegg plages med et forsikringsselskap som ikke synes løsningsorientert. Gjensidige har jo til dels blitt kalt "Gjenstridige".

Har hatt erfaring med forsikringsselskaper på to vannlekkasjer:

1) Gjensidige. Måtte kjøre flere runder før jeg fikk akseptert "vannspeil på gulvet". Først avslag, så etter min påståelighet ble det akseptert, så ringte forsynemeg førstemann og sa at aksepteringen nok måtte bero på feil. Da smalt det verbalt, og pengene kom.
    2) Tryg. Aksepterte saken med en gang, ypperlig gjennomført skadebegrensning og reparasjon, samt honorering av all egeninnsats.

Skal ikke si at disse to alltid opptrer slik vi har erfart, men vi satser fortsatt på Tryg.

God bedring til barnet, og lykke til med alt det andre.

Last edited: 22. febr 2025
    OyvindN, EndreD, Jeanette and 2 others like this.
  12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Formen er fin og øret ser betydelig bedre ut. Vi er derfor positive og i den forbindelse har jeg vært i kontakt med gjensidige for å prøve å få en avklaring på hva vi kan gjøre i morgen om de får klarsignal til å reise hjem.
    Hun kom opp med 1 eksempel som hørtes ok ut. Men som ikke lot seg gjennomføre, connection (1t.15min) i BKK på 2 PNR. Informerte om dette og spurte om de muligens kunne fly med et tidligere fly fra Krabi til Bangkok.
    Da slo kundebehandler nr 4 seg vrang.
    Det var overhode ingen vits i å diskutere dette pr nå da vi ikke visste om de kunne fly 24.02 eller ikke. Og om vi booket selv var det 31000kr de dekket til flybillet, pronto.
    Skjønte at det ikke kom til å komme noe godt ut av denne telefonsamtalen og sa dermed farvell og la på.
    Jeg sendte derfor en mail isteden hvor jeg la frem 2 scenario med røflig prisoverslag ang kostnader og refererte til flight nr med nøyaktig connection tid osv.

Har enda ikke fått noe svar, men det burde vell komme iløpet av natten, for når jeg spurte om hvorfor vi har fått 4 forskjellige saksbehandlere så måtte jeg jo skjønne at de hadde fri og ikke kunne være på jobb 24/7.

Jeg undres da hvorfor de kun svarer på mail mellom 14:00 og 22:00 lokal tid thailand (+6t.).

Vi krysser fingrene for at øret er bra og at de kan få fly hjem.
    Det er enda et lite håp om å rekke hjem til 25.02 kl 11:00 da vi forhåpentlig vis skal rekke et fly til Zurich kl 13:00 samme dag for å se Teddy Swims live. Dette var julegaven fra meg til samboer men vi må selvfølgelig la helsen til barnet komme først og har ikke snakket høyt om dette foran han. :)

EndreD, jgroneng, Berlioz and 7 others like this.
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Dagens gladsak, han er fit to fly. :)

Da starter telefonterroren til Gjensidige for de svarer ikke på mail i arbeidstiden som skal være 24/7.

Kudos til SAS MC som kun brukte 1 min på å innvilge høyere kreditt etter innsendt søknad. :)
    AMEX derimot ikke fult så effektive.

Jeanette, Lillegutt, EndreD and 8 others like this.
  14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Og i en liten lykkerus tikket det inn melding fra LH om seatchange, jeg tenkte umiddelbart CU når jeg hadde sete 96K og ble flyttet til 18A.
    Jeg overså en viktig detalj, nytt sete var på strekning MUC-OSL og var pga eq change. :(
    Fikk i det minste beholde nødutgang. :)

Sonictravel, RoadKing and haifinn like this.
  15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Idag var vi virkelig heldig med kundebehandleren vi møtte på gjensidige sin alarmsentral. En dansk dame med handlingskraft og forståelse for situasjon.

Avtalte reiserute på telefon og hun bekreftet kjapt pr mail. Full forståelse for at vi ville rekke vårt neste arrangement i Zurich og ba oss gå igang med booking.

Bookingprosessen gikk ikke helt som planlagt da klm stadig ga feilmelding når vi kom til betaling og billettene ble syrer for hver gang vi startet søk helt til fligjten var 'full'.

Endring i reiseplan, noe som gjorde dem tvungen til å overnatte på gardemoen grunnet sen ankomst. Dette var ingen problem og hun bekreftet kjapt at dette ville gå helt fint.

Reiserute er da slik:
    23.02
    - KBV-BKK med thai viet air
    Overnatting på hyatt regency bkk airport
    24.02
    BKK-CDG-OSL med AF, ankomst OSL 23:35 og overnatting på raddison blue.

Stor takk til Freja M. hos gjensidige for hyggelig effektiv hjelp.

Nå pakkes det og gjøres klar til avreise for mor og barn.
    Skribenten blir igjen i Krabi til i morgen og følger oppsatt reiseplan i morgen tidlig.

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vi endelig kommet til den positive delen med reisebrevet og vi hopper litt frem i tid før vi hopper tilbake senere om jeg fyller inn div hull fra tidligere i ferien.
    Fikk grufult erfare Bangkok rushen og brukte hele 2t og 15 min til BKK med grab fra terminal21.

Heldigvis var det en erfaren sjåfør som tilslutt lagde sin egen fil.
    20250224_192113.jpg

En kjapp tur innom thai lounge for dusj, men måtte såklart prøve champagnen de serverer. En
    H. Lanvin & Fils blanc de blancs brut.
    20250224_203510.jpg
    Planen var å komme seg videre til SQ sin lounge for mer champangne og litt singapore sling. Men damen i baren fyller glasset før jeg rekker å tømme det.
    Tiden vil vise hva jeg får til.

LH har gate på satellitt terminalen og jeg må nok regne minst 20 min ut siden jeg aldri har gått den veien før.

OyvindN, EndreD, Jeanette and 13 others like this.
  17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Baren hos thai var folketom og jeg fikk påfyll uten å spørre. Men det finnes et ordtak som sier at gresset alltid er grønnere på den andre siden.

Denne gangen så var det ikke det, gresset var grønt og singapore slingen var god. Men SilverKris sin lounge var overraskende full selv om SQ nettopp var ferdig boardet til SIN.

Champagnen var den samme og baren hos SilverKris er ikke like god å sitte i som thai sin, her får jeg heller ikke servert karamelisert popkorn som snacks.

EndreD, btm, RoadKing and 8 others like this.
  18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Boarding foregikk som det skulle hos LH, ingen slinger i valsen der. Iallefall frem til gruppe 2, herifra så jeg meg aldri tilbake.

Holdt på å gå feil når jeg skulle ombord men svingte venstre og unngikk business/first avdelingen i siste sekund.
    Helt bak i bussen og opp en trapp finner man en liten og intim eco kabin som ser slik ut.
    20250224_225741.jpg
    Jeg var alene overraskende lenge her bak før setene begynte å fylles.
    Uansett min plass de neste 12 timene var 96K.
    20250224_225732.jpg
    Vindusete med egen oppbevaring på siden.
    Jeg vurderte lenge å skifte til midtgangsete for å slippe bryet hvis jeg ville ut å traske litt. Men var glad jeg beholdt vindu da nabosete har begrenset benplass pga IFE boksen.

Jeg tok ingen bilder av maten ombord men jeg vil strekke meg såpass langt å si at den ikke stod tilbake for det jeg fikk servert hos swiss på business.
    Chicken thai green curry til middag og omelett med hashbrown og spinat til frokost.
    Før landing spurte jeg og om en ekstra kaffe, det var ikke mer kaffe i economy, men hun hentet gladelig en kopp fremme foran gardinen. Det virket som om kaffen i business faktisk smakte bedre enn økonomi, mulig dette er ren placeboeffekt? :p

Det var til tider tøft ombord med mye turbulens og trangt om plassen. Det er også ganske stort 'gap' mellom seterygg og vindu/vegg, noe som gjorde det litt ekstra utfordrende med å finne en komfortabel sovestilling.

Fremme i MUC og kjapt over til G gates, funnet meg en senator lounge og nyter frokost nr 2.
    Knappe 10 min fra lounge til gate, boarding 08:40

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Samboer og barn er vell fremme i Oslo og sover i skrivende stund på Raddison BLU, barnefaren henter ungen og 1 av 2 baggasjer da den andre ble stående igjen på CDG.

Om alt går etter planen gjenforenes vi på OSL i 11 tiden og går rett inn i gullstuen for lunsj før vi setter kursen mot Zurich hvor vi har 2 billetter til Teddy Swims ikveld på Hallenstadion.
    Hotell ligger i gangavstand fra både konsertlokale og togbanen fra/til flyplass. :)

Lillegutt, OyvindN, EndreD and 7 others like this.
  20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det forresten oppbevaringsbokser på OSL?
    Fristende å fylle opp kvota og legge det fra seg i en boks om prisen ikke er for stiv. Snakk om 1 dag ca 30 timer oppbevaring.

Del denne siden