Nye A350 rett i møllposen hos Ethiad

Tråd i 'Nyheter' startet av ArthurDent, 18. sept 2019.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,875
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, finner ikke igjen referansen, men det har svirret rykter om at Ethiad sliter med finansene. Et nylevert A350 gikk rett til opplag, og det skal visstnok få selskap av et antall til som skal leveres i løpet av året. Noen som har noe mer håndfast?
     
  2. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,340
    Likes mottatt:
    28,719
    Bonuspoeng:
    183
    Var en 350 som var klar fra Airbus når jeg var i BOD i sommer. Ingen seter ombord.
     
    ArthurDent liker dette
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    Det er da ingen hemmelighet at Etihad sliter økonomisk.

    Jeg tipper de kommer til å bli slått sammen med eller kjøpt av Emirates.
     
  5. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm, noe for SAS å kjøpe opp?
    Hadde vært greit å fått på plass en skandinavisk satsing mot Asia, Afrika og Mellom/Sør-Amerika, fremfor at alle de nye maskinene skal betjene USA alene.

    Æ vill a farra tell Mexicooo.... ;)
     
    ArthurDent liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Har vel vært betydelig mer spekulasjon at SAS blir kjøpt opp enn at de kjøper opp noe i den senere tid..

    SAS blir plutselig NordicWings, en del av Lufthansa Group..
     
    ArthurDent liker dette
  7. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Nå tenkte jeg mer i form av at SAS kjøper maskinen da, siden de tross alt har bestilling på samme flymodell selv. Så kan de starte utfasingen av de gamle flyene tidligere som gjør at de sparer penger og samtidig utvide rutekartet sitt når deres egne leveranser kommer etterhvert.
     
    ArthurDent and RoadKing like this.
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer ikke til å skje, maskinene Etihad har i bestilling er A350-1000 maskiner, disse er en del større enn SAS sine A350-900, tror nok 900-versjonen allerede er i største laget for SAS.
     
  9. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Jo, men er det så feil da? Om en tenker at Thomas Cook nå vakler og blir kjøpt opp av kinesiske investorer, så kan det jo åpne seg muligheter for SAS til å igjen spise deler av charter-markedet og eventuelt sette opp langdistanse på destinasjoner som ikke dekkes fra Skandinavia idag så kan de få fylt opp flyene og gjøre profit på det. Jeg håper i så fall at flyene ville gått i normal rute med business, plus og go. Men tar man Mexico som et eksempel, så går det jo ingen flygninger fra Skandinavia. man må via USA eller Canada dersom man skal holde seg innenfor SA, da med en reisetid på 25-30+ timer.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Å nei da, du flyr direkte fra Tyskland med Lufthansa og vil du gjerne unngå det nord amerikanske kontinentet er også TK via IST eller AV via BOG ypperlige alternativer.
    Så det går helt fint å unngå USA / Canada og fly * A.

    Jeg er forøvrig enig i at det burde vært en gunstig anledning for SAS å rusha utskiftingen litt. At 350-1000 skal være så svær i forhold til 900 er vel å ta i litt, det er vel mer det at long range kapasiteten der ikke bærer mening for dagens rutenett, men kanskje? Kanskje de skulle åpnet OSL - HNL? :)
     
    ArthurDent and tom_gunnar like this.
  11. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg får ikke opp noen av de alternativene når jeg søker da. Men det er nok fordi jeg søker til Puerta Vallarta på vestkysten i så fall. Skal man bare til østkysten eller Mexico City, så er det nok enklere via Tyskland eller Tyrkia. Bogota er kanskje ikke så feil. Kan sjekke LH fra Paris i så fall, de hadde jo gode tilbud derfra i First. Da får jeg jo lage en hel omreise av det. Takk for gode tips! :)
     
    RoadKing liker dette
  12. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, 1000 har jo bare 40 seter mer dersom det er normal konfigurasjon. Dersom en føler at det blir for mange ekstra passasjerer er det jo bare til å øke opp i Plus, eventuelt i Business. Der er jeg litt usikker på om Ethiad ikke allerede har økt opp i den konfigurasjonen de får levert... Tar man i tillegg hensyn i at Airbus sin standard konfigurasjon øker business med 12 seter, Plus forblir likt og Go øker med de resterende 28 setene, så er de 7 ekstra meterne brukt opp.

    Ser også på nettet at det er sagt at maskinene nå skal stå på vent til 2022, så da løper det seg jo en kostnad for Ethiad om de skulle ende opp med å ha flere ubrukte maskiner stående over flere år.
     

    Attached Files:

    ArthurDent, flying_all and RoadKing like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Søker du på avianca.com så får du OSL - FRA - BOG - og dit du skal, f.eks SJO Costa Rica. Aviance flyr dessuten fra ihvertfall London, Barcelona og Madrid med. Det er en utmerket kanal til å komme seg fra europa til syd/mellom amerika og ikke så værst tilgjengelighet på bonusbilletter heller. Men, som du er inne på, skal du ha F blir det nok Lufthansa.
     
    ArthurDent and tom_gunnar like this.

Del denne siden