Nye SAS innenrikslounge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 11. mai 2017.

  1. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man dra innom den nye loungen (når den åpner) med utenlandsbillett?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    De åpner loungen akkurat i tide til årets første streik :eek:
     
    wilco and Insomnia4u like this.
  3. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Som veeegard nevner er jo den nye plasseringen 100% optimal. Tidligere måtte man gå fra sikkerhetssjekken til loungen og deretter til gate. Hvis det f.eks. var A19 vil det jo bli akkurat samme som nå (bare at gåingen gjøres til slutt). Hvis det er bortimot hvilken som helst annen gate (A frem til 14, alle B og alle C) så vil total mengde gåing nå bli (mye) mindre.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Utenlandsloungens scanner ser ikke forskjell på innenriks og utenriks, så da antar jeg at heller ikke scanneren i den nye innenlandsloungen vil gjøre det.
     
    Eddie47 liker dette
  5. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser heller ikke hva SAS skulle ha å tjene på å ikke la utenlands-passasjerer bruke den.

    Et litt OT spørsmål som forhåpentligvis har et kort å greit svar, jeg vet at det ikke er lov å returnere fra utenlands til innenlands, men om man går igjennom toll og sikkerhetskontroll, ikke kjøper noe, etc, er det da noen faktiske regler (fra SAS eller Avinor sin side) mot å gå til utenlands, benytte loungen der, så gå ut og inn igjen til innenlands?
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fra Avinor sin side, men du må egentlig ha billett til utland i følge SAS sine regler. Men nå rapporterer @Scandipendler at innenlandsbillett går greit der, så da er det bare å smile pent mens du går inn og tømmer baren der ;)
     
    Icarus liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    lov? aner ikke..
    Men funka fint for meg tidligere i år:)
     
    Icarus liker dette
  8. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Takker. Det var eksistensen til en sånn regel jeg lurte på, jeg prøvde å slå det opp selv, men jeg til sengs med en god porsjon feber, og etter fem minutter med å prøve å navigere SAS sine sider på telefon for å finne lounge-regler gikk det bokstavelig talt rundt for meg, og jeg inntok en fosterstilling og postet her i stedet. :)

    Hadde vært gøy å prøve, men jeg er av typen som ikke ville rørt et skilt med påskriften "ikke rør dette skiltet" midt i en øde ørken om jeg så var den eneste personen igjen på jord...
     
    Scandipendler and Xflipper like this.
  9. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,413
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at det med en så sentral plassering etter sikkerhetskontrollen vil bli en del som skal utenlands der også. Neppe alle som bruker mye tid på å lete etter den "rette" loungen for utenlandsreiser når en snubler over denne. Og kanskje er det planen til SAS også...
     
    Scandipendler liker dette
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan går man tilbake til innland?
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Må gå opp en trapp ca midtveis i utenlandsterminalen slik at du går samme vei som andre gjennom taxfree/avgangshall/toll. Så opp i fast-track igjen. Tar vel en ca 15-20 min, alt ettersom hvor kjapt du går. Har man tømt i seg store deler av baren går det vel litt saktere..:D
     
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Da må du ha gjennomgående flight. Har prøvd, og spurt flere ganger uten...
     
    NilsernNilsen liker dette
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    ...og rett ved slusa til Connecting Norway går det trapp ned for alle som ikke kommer gjennom. Null problem.
     
    Insomnia4u and Upsaker like this.
  14. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Fra det ene til det andre. Jeg er EBG og skal reise med min far, onkel, og søskenbarnet mitt. Hvor strenge er de ved fastracken/loungen?

    Det står følgende " Som Gullmedlem i EuroBonus kan du ta med deg en venn, eller dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer)".
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    I loungen er du Good2go, tog du an? Jeg tok hvertfall med mine familiemedlemmer på samme PNR uten at noe ulte. Har aldri prøvd fast track.
     
  16. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig. Men poenget her var vel at da må du ut, og inn igjen gjennom security. Men jeg er enig. Med fast track er det null stress :)
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Mer enn én gjest krever vel manuelt innslipp, og da blir du prisgitt dragen. Jeg ville tippe at det er mer enn en liten sjanse for at de ser at du ikke kommer med ektefelle/samboer og egne barn, og derfor nekter.
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig denne løsningen nå har erstattet den trappen i midten av terminalen. De er jo ikke ferdig med å legge om systemene, så har ikke sjekket i det siste.
     
  19. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    33
    Eg tog an ;) Hvilken lounge var det?

    Får vel prøve JRLs forslag da:

    “It’s very, very easy,” says Lee. “Print more than one boarding pass and bring your crew. They don’t keep track of who is coming or going,” he says.

    “So for example, when I leave to go buy a bottle of duty-free alcohol and they scan my pass again, it’s not like they’re saying, ‘I’m sorry, you’re already here.’ It’s the easiest thing in the world.”
     
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ikke noe problem å ta med onkel og tante.
    Det var heller ikke noe problem med svigermor og svigerfar i sommer (selv om jeg håpet de skulle nekte de adgang... :D )
     
    ina, geddi, Scandipendler and 3 others like this.

Del denne siden