!!!OBS!!! - Husk åpningstider for % før påske

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Misterix, 16. april 2019.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Til alle våres drikke glade venner. Husk åpningstider for polet og butikker nå før påske! Les mer på «DinSide»: https://www.dinside.no/okonomi/her-er-apningstidene-pa-vinmonopolet/70962816

    Vet ikke hvordan reglene er med å poste sånn her på forumet eller hvis noen føler seg ubekvemt av en eller annen grunn så send gjerne en PM til meg eller MOD så fjernes tråden!

    Uansett så ønskes det god påske til alle her på IF uansett om du er høyt eller lavt! :)
     
    SAJblue and Wiolenze like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Tax-free`n på OSL er vel alltid åpen :)
     
    Are and Misterix like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger teknisk sett ikke Norge og da gjelde ikke norske regler for alkosalg ;)
     
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Bare litt «kronglete» å komme seg til om man ikke skal ut å fly.
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Tja...vet ikke det..føler jeg er betydlige oftere gjennom Taxfree på Gardermoen enn på Polet..

    ....men forøvrig er det jo vanskelig å være uenig med deg i at det er kronglete å kjøpe flybillett bare for å handle taxfree (men er man nøden i påsken..så er man nøden).
     
    Sunnfjordingen liker dette
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Husker for leeenge siden at en eller annen radiokanal (tror det var Radio 1) som testet å kjøpe en fullprisbillett, gå gjennom security og kjøpe tax-free og deretter gå ut igjen for å kansellere billetten. Dette var på Fornebu den gangen.
    Dette fungerte strålende (så lenge man ikke blir stoppet i tollen selvfølgelig).

    Nå er jo dette mulig på Gardermoen også etter at den ny piren åpnet, ettersom trafikk til Avgang og ankomst nå er blandet (det var vel ikke det før den nye piren åpnet).
     
    NoLimit liker dette
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med harry handel med SAS TW? Lukter godt med EB opptjening der gitt :rolleyes:
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Om en skal ha god vin er tax free på OSL feil sted å være. Dyrt og dårlig. :cool:
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg finner mye snadder i hylla med musserende som ikke er dyrt og dårlig.
     
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Denne forsto jeg ikke. Det finnes masse god vin å få kjøpt på Tax-free på OSL, og det er slettes ikke vanskelig å gjøre gode kjøp heller.

    Jeg kjøper det aller meste av vinen jeg drikker på OSL.
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Sprudlevann drikker jeg ikke, men hvit og rød styrer jeg rett forbi. Sikkert "gode" tilbud relativt til det som selges på polet, men vinen er i stor grad lite å rope hurra for. Den aller beste hvite og røde vinen får du rett og slett ikke ute på OSL avdeling tax-free. Sprit er selvfølgelig gode tilbud, for eksempel Bareksten eller Harahorn der du får 1L til prisen av det polet selger 0.5L for. Har ikke kjøpt noe vin på tax-free på aldri så lenge og det kommer jeg til å fortsette med.

    Liten brannfakkel basert på mine preferanser iallfall :)
     
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, og Tax-free butikken på OSL har aldri utgitt seg for å være spesialbutikk for de aller beste vinene heller. Derimot skal de være en butikk der Ola og Kari skal fylle kvota si (og spare noen kroner), og det er rett og slett ikke noe marked for folk som ønsker å kjøpe Chateau Latour og Chateau Lafite-Rotschild til tusenvis av kroner for flaska.

    Jeg våger meg imidlertid likevel på å kaste brannfakkelen tilbake og si at om du ikke har funnet noe drikkandes på OSL, da tror jeg du har nokså spesielle preferanser. Har du tatt en titt f.eks. i den Italienske avdelingen i det siste?
     
    veeegard and jgroneng like this.
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er ikke jeg noen stor vindrikker, men jeg har venner som samler og de finner da rett som det er gode tilbud på eksklusive, litt dyrere viner på OSL. Ikke nødvendigvis mye billigere enn på Polet, noe som henger sammen med at det faktisk er samme avgift på en vinflaske uansett om den koster 100 kroner eller 10.000 kroner, sett bort fra momsen da.
     
    Arvid1410 liker dette
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    AA møter i påska :rolleyes:
     
    OttoL liker dette
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Om en kjøper en vin på tax-free som en ellers hadde kjøpt på polet er det riktig at det er penger å spare, men synes rett og slett ikke det er noe spennende å hente der.

    Altså preferansebasert. Om folk finner vin de liker på tax-free som det er penger å spare på så er det jo bra :)
     
  16. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg mente altså at man må først ha en flybillett ut av landet, være utenlands i 24 timer, og så fly tilbake for å handle der. Er man først ute og flyr uansett, skjønner jeg jo at det er praktisk å handle der.
     
  17. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig, og var også mulig før (Det fantes en utgang fra utland som førte en ned til ankomsthallen igjen. Aner ikke om den finnes fortsatt). Men det gjør det ikke mer lovlig.
     
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir jeg litt nysgjerrig på din påstand om at vin er dyrt på OSL

    Og min påstand er at du får vin på OSL så går langt utenpå det å kunne spare noen kroner på en flaske. Anbefaler deg virkelig å gå inn og ta en titt. Tror du vil bli positivt overrasket om du bare bruker 5 minutter og ser litt forbi Ripassoen og Riojaen som hvermannsen kjøper :cool:.
     
    jgroneng liker dette
  19. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg høyner med en Masi og en JP Chenet!
     
    RoadKing, Arvid1410 and jgroneng like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     

Del denne siden