Dagen har gått med til litt shopping (forkjølelsesremedier som funker bedre enn de man får kjøpt i Norge), samt rusletur rundt i nabolaget. Startet med en runde rundt kanalene, det er alltid veldig hyggelig. Og noe helt annet enn Venice Beach. Lunsj/brunsj ble inntatt på James' Beach, der jeg ble fortalt at mahi-mahi tacos'ene også ble spist i filmen "I love you, man". De var gode. Vannmelon-margaritaen var også god! Tok bilde og sendte på snap til @OttoL , men glemte å ta "vanlig" bilde, så da får dere bare se restene.. Det ble nesten 20k skritt i dag, og jeg tenkte at en drink på taket hadde vært lurt. Der spilte de høy musikk, av en type jeg ikke er så glad i. I tillegg tok de $18 for en margarita, og det var før tips. Så det ble med den ene drinken. Men, utsikten på taket var bedre enn fra balkongen min. Gikk derfor ned på boardwalk'en og fant meg en øl i stedet. Og jaggu ble det ikke solnedgang i dag også! Nå pakker jeg, og gjør meg klar for videre reise i morgen. Heldigvis ikke altfor tidlig.
Våknet av meg selv en halvtime før alarmen. Så jeg har iallfall god tid.. Frokostsjappa har ikke åpnet ennå, så frokost får bli på flyplassen. Får mail om at flyet er i rute, og at det skal gå fra Terminal B. Det er Tom Bradley International, og dette synes jeg virker rart. Men, jeg dobbeltsjekker, og det stemmer. Pakker meg ut av hotellet, og booker en Uber til flyplassen. Går ut ved TBIT, og finner en skjerm med informasjon. Der står det at flyet går fra Terminal B, men innsjekk er på Terminal 4.. Det vet sikkert alle som flyr med AA, bortsett fra meg. Heldigvis er det 100 meter å gå til T4, så det går greit. Sjekker inn bagasjen, og går tilbake for sikkerhetssjekk. Og så er jeg rett utenfor Star Alliance-loungen, men der kommer jeg jo ikke inn. Så det blir en (skikkelig digg) Cuban sandwich på nærmeste sjappe. Handler kaffe og litt mat til flyet, og etterhvert går jeg til gate 153. Tror jeg har fløyet SK til CPH fra samme gate opptil flere ganger. Boarder i gruppe 5 (Main), da jeg skal sitte i Eco, siden jeg ikke fulgte med da jeg bestilte billettene. Det tar 100 år å boarde, 100% fullt fly. Jeg savner biz allerede. Har valgt første rad med eco, så jeg ser rett i gardinen. Tabbe. Jaja. Jeg skal snart få logget en ny flyplass, og jeg har mange episoder med Narcos og Breaking Bad på padda. Og neste flight er i "first". Gleder meg. Værmeldingen i Florida er lovende, 23 grader og sol i morgen.
Folk har forøvrig veldig ulik oppfatning av temperatur. Noen går i shorts og flip flops, andre har på lue og boblejakke. Nå gikk det akkurat en kar forbi med shorts, boblejakke, ullsokker og Crocs. Jeg var usikker på om jeg kunne ha med både en liten sekk og trillekoffert, så jeg pakket om og endte med trillekoffert og en liten pose med bok og headset. Det viser seg å være unødvendig. Her kommer folk med 7 kolli, nakkepute og pizza i boks. Tror det koster for mye å sende bagasjen..
Flyvningen var relativt begivenhetsløs, men vi fikk både drikke og pretzels. Med påfyll. Setet var behagelig, og jeg hadde ganske godt med plass. Ikke så verst egentlig. Den gardinen var litt irriterende da.. Bra jeg sitter foran gardinen på neste flight. DFW. Stor flyplass, men likevel "intimt", siden den er delt opp i flere terminaler. Det går tog (eller buss, som vi kaller det i resten av verden) mellom terminalene. Raskt og enkelt. Kom ut av flyet, og en mann med clipboard kunne fortelle meg hvor jeg skulle gå for å finne flyet til FLL. Hyggelig. Dette er flyet jeg reiste med, A321. Fant veien til Skylink, og der var flyet mitt igjen! Og oppe på Skylink, så var det jaggu utsikt til flyet igjen! Kart over terminalene og Skylink som går mellom dem.
Kom meg til neste gate, og satte meg ned for å vente. Leste litt bok, og observerte mennesker. DFW-FLL Her skulle jeg sitte på riktig side av gardinen. Boarding-gruppe 1 gjorde at jeg var ganske raskt ombord. Fant mitt sete 3A, innenfor en hyggelig eldre herremann som synes det var veldig eksotisk med alle tatoveringene mine. Han lurte også på hvorfor jeg som nordmann fløy fra Dallas til Fort Lauderdale. Han var veldig glad i å fly selv, og synes det var helt innafor å fly via LA for å komme til Florida. Bedre plass på denne flyvningen.. Denne festeanordningen på setet var svært praktisk. (Bonuspoeng til den som ser hva jeg ser på) Fikk servert en GT før maten, og kunne velge mellom kjøtt og en salat. Jeg gjorde som sidemannen anbefalte, og gikk for salaten. Angret ikke på det! Masse smak, denne likte jeg godt. Bærene var litt smakløse, ikke akkurat som norske jordbær i sesong. Brownien i plast var overraskende god, og jeg fikk sidemannens kake også. Han ville heller ha en drink til dessert. Så da ble det både kake, kaffe og drink på meg også. Gikk for en GT til. Flytid på rett over to timer, og vi fikk se både New Orleans og Sarasota på veien. Og noen borerigger i Mexicogolfen. Bagasjen kom etter relativt kort tid, og så ble jeg hentet rett utenfor døren av min fetter. Nå skal det slappes av i noen dager.
Fin sykkeltur rundt i Fort Lauderdale i går. Et par timer med null oppoverbakker. Meget behagelig. Men, de kunne hatt litt mer tilrettelegging for syklister. (Det var faktisk overraskende mye sykkelfelt rundt i byen her, men de tok slutt like plutselig som de oppsto, så det var litt forvirrende) Møtte blant annet denne karen Også var det mye kanaler og dyre hus. I går kveld var vi på Kaluz i Lauderdale-by-the-sea. https://www.kaluzrestaurant.com/ Veldig mye gøyal people watching, og de hadde valet for båtene som kom inn. Og, de hadde en ekstremt god key lime pie. Nesten verdt reisen alene. Bassenget venter i dag også, og jeg har fått beskjed fra SAS om at jeg kan bade litt lenger enn planlagt, for flyet er 1,5 timer forsinket. Jaja. Det kunne vært verre..
Hvis savnet blir for stort er det enkelt å mekke hjemme selv, men da fortrinnsvis med vanlig lime. Superenkel oppskrift fra Adam Ragusea med mange gode tips på veien og pragmatisk tilnærming. Søtet kondensert melk får du på grønnsaksbutikken til halvparten av hva vanlige matbutikker skal ha, men dårlig Trumf-opptjening.
Flyet er forsinket, men jeg er like blid. Ble oppgradert til Biz, så nå har jeg fått 1H til CPH. Håper jeg får sove litt.. Det er en haug med små barn ved gate, og de lager mye lyd. Håper ikke de også er oppgradert til Biz.. Hadde god tid til flyplassen, siden flyet er forsinket. Så da ble det burrito med masse digg til lunsj. Innsjekk gikk på 2 minutter, det var ingen andre i kø. Gikk til Turkish loungen, og det var litt av en labyrint.. Og eneste vei opp var en heis. Én heis. Så da var det kø i begge retninger. Det er én etasje opp.. Men jeg fant meg en liggestol, og fikk meg en dobbel espresso fra den betjente buffeten. Som nesten ikke hadde noe som helst. Men full bar, det hadde de. Amerikanske flyplasser er veldig fine. God tur til meg!
Kapteinen mener vi skal bruke 7t 30min til København, så jeg kan faktisk rekke flyet kl 08 til Oslo. Det gjenstår å se..
Det hjelper lite når vi fortsatt står ved gate. Hvis vi bruker tiden kapteinen nevnte, og nå bruker 10 min på å taxe, så lander vi 20 minutter før neste fly skal gå for meg. Jeg har begynt å tvile. Og akkurat nå håper jeg vi blir stående litt til, så det ikke er "litt sjanse" for at jeg rekker det ved å løpe gjennom CPH.
«Amerikanske flyplasser er veldig fine» Regner med det er ironisk Du har vel bare godt av en joggetur før neste helg
Fikk champagne før avgang, og satt og ventet. Kom oss endelig avgårde, og rettet nesen mot København. Mer champagne og litt Ringi, og etterhvert ble det servert middag. Litt tørr kylling, men faktisk helt ok. Fikk sove noen timer, før det ble mer mat, denne gangen frokost. Helt ok, verken mer eller mindre. En del turbulens underveis, men meldingene fra kapteinen om turbulensen var egentlig mer irriterende enn turbulensen. Som forventet rakk jeg ikke flyet videre, men ble booket om til neste fly, allerede før vi landet. Så nå sitter jeg i loungen og venter.