God morgen! Her det ikke flydag, og jammen må jeg ikke avbestille en reise i dag. Det er slutt på daglig iskrem, men kantinen på jobben er heldigvis åpen. Ha det gøy i dag!
God morgen fra innenriksloungen på OSL; Kjapp frokost unnagjort. Turen går egentlig til KTW, men flyr OSL-MUC-KRK. Frekvensen på avganger er langt fra tilbake til normalen så det er «stor» variasjon i hvilke flights som går hvilke ukedager. Forøvrig plettfri innsjekk og sikkerhetskontroll.
Da jeg frekventerte KTW i 2002/2003 var det en fin morgenrute via FRA slik at jeg kom tidlig på jobb i Opole. Det var så kort transfer i FRA at kofferten kom med et senere fly og taxi.
God morgen fra en smittefri plett på strilelandet. Solkysten leverer som vanlig, litt kjøligere om morgenen og morgendugg!
God morgen fra Viken. Ting går i sin vante gang. Jobb, jobb og spekulasjoner i hvor en skal få reiset innenfor EU grenser, ARN check, FCO, check, LHR check(enn så lenge) Tur til FRA er vel innenfor med CPH? Vaksine nr 3. er den kommet for å bli? Spørs når den vil lanseres. God tur til de fly heldige. Ser bensin priser tangerer 20 kr... Lurer på om de har faste kontrakter på drivstoff i luften? Ha en fin onsdag
Forøvrig fikk vi frokost ombord, av et snakkesalig crew som var alt for opptatte til noe annet en rask servering.
Skjønte det … utland er vel ikke åpen, EBD har adgang ved ankomst og hva er da mer naturlig å stikke innom for et glass vin? Eller skal du fly videre?
God morgen fra Romsdalen Tåke og litt yr i luften. Ser ut til å kunne ble en innedag sammen med arvingen i dag. Får benytte tiden til å sette opp handlelisten til morgendagens TTT. Godt å se at det begynner å ta seg opp med flyaktivitet her, selv om en ikke får tatt del i det selv nå om dagen. Med fremskyndet vaksine så driver vi likevel og ser på mulighet for reise i slutten av permisjonen. God lillelørdag i luften eller på bakken
God onsdag fra Oslo! I går ble det bestilt flybilletter, kompisturen endte på Molde, litt usikker på hvorfor, men nå trenger jeg gode tips fra lokalkjente om hva man kan foreta seg og ikke minst hvor man kan spise og drikke bra mens man er i byen en helg i oktober - håper det er noen som hjelpe med bra forslag!
I gamle dager, før pandemien altså, var det i seksdraget smekkfullt på TOS, rundt halv sju gikk det to fly til OSL (omtrent) samtidig (SK og DY) og ei SK-maskin til BOO/TRD, alt innenfor et kvarter. Dette i tillegg til WF-flyvninger til alle mer eller mindre passende definisjoner av 'gokk'. Akk, det var tider!
Røør åpner igjen om du vil ha god drikke. Hvis du vil teste uformell Japansk så gå innom Issho og husk å teste desserten, husets signaturrett. lese hele innlegget ja
God formiddag fra Øst-Finnmark! Reisefeberen lager kriblinger i kroppen, men tanken på alt av koronapass, dokumentasjon, skiftende innreiseregler, potensielle nedstengninger på destinasjonssted, testing og ikke testing legger en solid demper på ønsket om å se det store utland... Likevel er håpet lyseblått for at det blir mulig å reise til Berlin når vi skriver desember. Der har undertegnede aldri vært, men både museer og kanskje et julemarket eller tre frister sterkt. Forhåpentligvis blir det ikke bare med tanken Ha en fortryllende dag, godtfolk!
Takk for tips, litt googling viser imidlertid at dette er steder i Oslo (og der viser jeg hvor lokalkjent jeg er i egen by...), mens reisen går til Molde
Riktig så god dag til alle fra et sommerlig Lillestrøm. Her er man på vei inn til 2 vaksine, om en uke (i noen tilfeller 2), så ligger verden åpen, får man tro.